Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Eladásösztönzés (Sales promotion)
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
MARKETING.
Az üzleti terv.
5.1. Marketingkutatás •Szekunder- versenytársak, nyilvános adatok •Primer- versenytársak •Szóbeli megkérdezésköltséges.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
4. CSAPAT Üzletfejlesztés, Sales, Marketing. Problémák  Belső folyamatok, optimalizálás (nem eszköz alapon)  Üzletfejlesztési kihívások  Külső kommunikációs.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Értékesítési csatornák
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
5.1. Marketingkutatás Szekunder- helyi versenytársak, nyilvános adatai (pl itallapok) Szóbeli megkérdezésköltséges.
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Demerite módszer. Összehasonlításos módszer T ia az elemzett termék technikai paraméterei Q ia az elemzett termék minőségi paraméterei T ic az etalon.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
AZ PALACKOZOTT ÍVÓVÍZ…. SZÜKSÉGES?...
A MARKETING FOLYAMATA.
Kreatív, figyelemfelkeltő kezdés Merj más lenni!
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 3. szakasz Összefoglaló bemutató.
Társ a tanulásban. Projekt 2 Marketingterv létrehozása Összefoglaló.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
2/18/2018 Marketingterv Név.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A nem webáruház! ÁLTALÁNOS PROBLÉMA: KEVÉS A PÉNZ
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Társ a tanulásban

Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése

Társ a tanulásban A marketing 5 alapelve 1.Termék /Product/ 2.Csomag vagy csomagolás /Package or Packaging/ 3.Elhelyezés vagy pozicionálás /Place or Positioning/ 4.Ár vagy árazás /Price or Pricing/ 5.Reklámozás /Promotion/

Társ a tanulásban Termékek/szolgáltatások Termékek –Árucikkek, amiket megvásárolsz Autók, ruhák, élelmiszerek Szolgáltatások –Munka, amit valaki elvégez neked Szőnyegtisztítás, autószerelés

Társ a tanulásban 2. feladat/1: Új termék vagy szolgáltatás jellemzése Termék/szolgáltatás Érvek/előnyök Ellenérvek

Társ a tanulásban 2. feladat/2: Egy termék/szolgáltatás kiválasztása Tényezők a kiválasztott termék támogatásához: Hasznosság Idényszerűség Élettartam Megbízhatóság Biztonságosság Megjelenés Technikai szint

Társ a tanulásban 2. feladat/3: Csomagolás márka és/vagy terméknév embléma használati utasítás További reklámcímke vagy információ, mint például: –egy híresség ajánlása –idézetek a felhasználóktól –feliratok, mint például „ÚJ”, „MEGÚJULT” –akciók, mint „Egyet fizet, kettőt kap” –kivágható kupon

Társ a tanulásban 2. feladat/4: Elhelyezés/termékpozicionálás Hová illik a termék vagy a szolgáltatás a piacon? Hogyan jut el a termék vagy a szolgáltatás a fogyasztóhoz? Milyen utakon keresztül lehet hozzáférni a termékhez, pl. országon belül vagy nemzetközileg, on-line vagy a helyi áruházakban, stb.?

Társ a tanulásban Ár A termék árazása általában háromféle számítást tartalmaz: Ár/kiadások a gyártó számára (a gyártás teljes költsége) Ár/kiadások a kiskereskedő számára (nagykereskedelmi ár) Ár/kiadások a fogyasztók számára (kiskereskedelmi ár)

Társ a tanulásban 2. feladat/5: Árazási táblázat Termékfejlesztési/költségvetési táblázat egy darabhoz (vagy egységhez) Kiadások és költségek egy egységhezBecsült összeg Marketingkutatás költségei50 Ft A termék alapköltsége/Termék150 Ft A csomagolás költsége/ Csomagolás25 Ft A terjesztés költsége/Elhelyezés vagy termékpozicionálás75 Ft A reklámozás költsége/Reklám100 Ft A. Gyártás teljes költsége400 Ft B. Haszonarány12,5% C. Haszon a gyártónak50 Ft D. Összes kiadás a kiskereskedőknek (nagykereskedelmi ár)450 Ft E. Haszonarány33%33% F. Haszon a kiskereskedőknek149 Ft G. Összes kiadás a vásárlóknak (kiskereskedelmi ár)599 Ft

Társ a tanulásban Reklám Hirdetés Nyilvános kapcsolatok (PR) Különleges alkalmak Erőfeszítések az eladó részéről

Társ a tanulásban 2. feladat/6: Igazság a reklámban – Valódi hirdetések vizsgálata

Társ a tanulásban Kérdések a 2. feladat 6. részéhez Ha elfogulatlan kijelentéseket teszrek a reklámozás során (pl. „A próbák azt bizonyították, hogy…”), képesek vagytok-e arra, hogy minden állítást alátámasszanak, különös tekintettel a termék biztonságosságára és teljesítményére? Fel tudjátok-e őszintén vállalni a reklámban szereplő idézeteket, ajánlásokat vagy a résztvevő hírességek véleményét? Belevennétek „cáfoló” állítást a marketinganyagba? Észrevettétek, hogy egy termékbemutató során a reklámozóknak azt kell bemutatniuk, hogyan működik a termék normális használat közben? Biztosítanátok-e pénz-visszafizetési garanciát az elégedetlen vásárlóknak – ha igen, milyen körülmények között?

Társ a tanulásban 2. feladat/7: Reklám Minden csapat készít egy: –Röplapot, brosúrát vagy weboldalt –Sajtókiadványt a termékhez