BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Benchmarking.
RTM kínálatának alakítása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Innováció.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Termelésmenedzsment Production Management
Controlling a gyakorlatban
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalatgazdaságtan VIII
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Munkavédelem és controlling
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Takács Erika Zádori Zoltán
Marketing alapok Kopcsay László.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Innováció menedzsment
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
„INTERREGIONAL INNOVATION SYSTEM IRIS L00049” c. projekt WP2 MUNKACSOMAG – INTERREGIONÁLIS KKV FEJLESZTÉS IRIS INNOVATÍV ÜZLETI ÖTLET ÉRTÉKELŐ MÓDSZER.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Operatív menedzsment és versenyképesség
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.

5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás – információ – az értékteremtő folyamatok menedzsmentje - vállalati pénzügyek

Az innováció fogalma, jellemzői A fogyasztói igények új, magasabb minőségi szinten történő kielégítése. Irányulhat: a termékre a technológiára, a vállalat szervezetére

Az újdonság létrejötte Lehet: folyamatos - egymással összhangban lévő fejlesztési akciók megtervezett sorozata ugrásszerű - magas újdonság értékű, többé- kevésbé váratlan fejlemény

fogyasztói igény felszínre kerülő látens  Kereslet állandóan bővülnek

Az innováció és a vállalatméret összefüggése Kisvállalat: rugalmas, alkalmazkodó, de tőkeszegény Nagyvállalat: rugalmatlan, lassan alkalmazkodó, de van tőkéje a fejlesztésre

Az innováció a fogyasztó számára jobb szolgáltatást rövidebb határidőt alacsonyabb árat, stb. jelent

Az innováció típusai Megoldás Van Nincs 1. 2. Van I. Felismert igény 3. 4. Nincs III. II. I. Piac vezette innováció II. Technológia vezette innováció III. Alapkutatás + véletlen

Az innovációs lánc Ötlet Megvalósítás Marketing Kutatás-fejlesztés Beruházás Termelés Értékesítés Megvalósítás

Az állam szerepe az innovációban Közvetlen: Költségvetési juttatás Állami megrendelés Közvetett: Oktatás, képzés Infrastruktúra Kisvállalatok támogatása Alapkutatás támogatása

Kutatás – fejlesztés (K+F) A fejlesztési ötletek megalapozása és az új termék / új technológia / új szervezeti megoldás létrehozatalának, megvalósításának folyamata.

K + F ráfordítások

A sikeres innováció feltételei hatékony információs rendszer minőség a középpontban gyorsaság kooperáció az externális hatások kezelése kiszállás időben felsővezetői elkötelezettség és vezetői készségek

A termék-innováció lépései ötletgyűjtés terméktervezés első piaci tesztelés termékfejlesztés második piaci tesztelés termelés piaci bevezetés Szabadalom: a jogilag védett találmányt szabadalomnak nevezzük.

Értékelemzés Az értékelemzés termékre orientált, az innovációs eredményeket felhasználó komplex költség-haszon elemzés. funkció Érték = költség Funkciók elemzése: hasznossági funkciók érvényesülési funkciók

A változásmenedzsment A változásmenedzsment a vállalat külső és belső környezetében beállt változásokhoz történő alkalmazkodását biztosítja. A külső környezet felkészítése az új befogadására: a partnerek, fogyasztók, lakókörnyezet, állami szervek tájékoztatása, felvilágosítás, az innováció előnyös oldalainak kidomborítása, a hátrányos következmények mérséklésére irányuló tervek bemutatása, az innovációból származó konkrét előnyök eloszlásának bemutatása, kiemelve a külső környezetnek jutó előnyöket, az innováció bevezetése konkrét feltételeinek megteremtése.

Köszönöm a figyelmet!