Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális képzés lehetőségei a Miskolci Egyetemen 4.UNI-DUO modell
Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 1.A tágan értelmezett célok: Társadalmi, gazdasági és egyéni célok egyesítése a képzés során 2.Fő cél: Szakképzett munkaerő oktatása és fejlesztése, rugalmas munkavégzést nyújtó képesítéssel, akik mobilisak és képesek hatékonyan dolgozni a kiválasztott szakterületükön
Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 3.A duális alapelv felhasználása a hatékonyabb tudás elsajátításáért 4.Partnerség építése az üzleti élet szereplői és az állami szereplők között 5.A képzés feladatainak közös elvégzése 6.Kiegészítő programok elindítása az üzleti szereplők igényeinek alapján
Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 7.Minőségi elvárások rögzítése 8.A rugalmasság és sztenderdizáció egységének kialakítása 9.Érintettek bekapcsolása a döntéshozatali folyamatokba 10.Képzések értékének növelése
Duális képzések transzferálható tapasztalatai Nincsen egységesen alkalmazható duális képzési modell, mely tökéletesen exportálható lenne. Minden egyes szereplőnek meg kell vizsgálnia a környezeti elvárások és célok függvényében a saját duális modelljének fő vonulatait.
Német modellAngol modellFrancia modell Társadalmi együttműködés fontossága – A képzés közös feladat A képzés a munkáltató elsődleges feladata Centralizált, kormányzati irányítás érvényesül Kamarák minősítő szerepe az oktatók kiválasztásánál Létezik kormányzati előírás a duális képzések működtetésére, de az angol ipari légkör az egyéni képzést preferálja Kicsi szerepe a kamaráknak vagy az önszabályozó testületeknek Egységes szaktudás definiálása, mely később „exportálható” más országok számára is A finanszírozás szinte teljesen magántőkéből valósul meg – A képzés a képző szervezet értékét növeli Szakterületi bontás fontossága: Egyensúlyt kell találni a végrehajtó és a vezetői réteg között
A dualitás kettős értelmezése a projekt során Input oldal megjelenése – Középiskolák, – Szakképző intézmények, – Megyei/városi/országos szervezetek. Output oldal megjelenése – Foglalkoztatók, – Kamarai szervezetek, – Megyei/Városi/Országos szervezetek.
Adatbázis kialakítása, folyamatos feltöltése „Munkafelület” létrehozása a gyakorlatok dokumentálására Allokáció a keresleti-kínálati elemek egymáshoz rendelésével M O D U L Kereslet-Kínálat Modul Az allokáció koncepciója: HALLGATÓK »Kötelező szakmai gyakorlat »Szakmai gyakornoki program »Munkatapasztalat HALLGATÓK »Kötelező szakmai gyakorlat »Szakmai gyakornoki program »Munkatapasztalat SZERVEZETEK »Vállalatok »Iskolák »Intézmények SZERVEZETEK »Vállalatok »Iskolák »Intézmények Kétlépcsős allokáció I. Hallgató Szervezet II. Szervezet Hallgató Adatbázisban: Hallgatói oldal »Specifikált igények »Önéletrajzi adatok Szervezeti oldal »Specifikált ajánlatok »Egyetemi együttműködés adatai
Adatbázis kialakítása, folyamatos feltöltése „Munkafelület” létrehozása a gyakorlatok dokumentálására Allokáció a keresleti-kínálati elemek egymáshoz rendelésével M O D U L Kereslet-Kínálat Modul Hallgatói regisztráció Magfolyamat Ajánlatok áttekintése Ajánlat kiválasztás, jelentkezés Szervezet értékeli a jelentkezőt Kapcsolat- felvétel, alkalmazás Dokumentáció, Értékelés H ⟹Sz, Sz ⟹H Dokumentáció, Értékelés H ⟹Sz, Sz ⟹H Megfelel? Szervezeti regisztráció Ajánlatok megadása Van-e együttműködés ME-vel? Együttműködés kialakítása I I N N
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!