Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyakornokok beilleszkedése
Advertisements

A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Médiapedagógia.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Széchenyi tehetségműhely
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Általános iskola eredménye, értékelése
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hallássérültek a könyvtárban
Kompetencia alapú szakoktatás
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
3. osztályban.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció

KOOPERÁCIÓ – az alap Miért szükséges? - komplex feladatok megoldása - felelősség felosztása - célok kijelölése, megvalósítása, értékelése Kik között? - pedagógusok - diákok - szülők - külső szakemberek Hogyan? - célzott tervezéssel - koordinációval

Együttműködés a tantestületben Kéttanáros modell egy osztályban Minőségbiztosítási csoportok, „minőségi körök”, munkaközösségek: - tagjai a pedagógusok - bizonyos időre - bizonyos téma feldolgozására

Együttműködés külső személyekkel Szülőkkel, szakértőkkel Egyenrangú partnerek Általában az iskola kezdeményezi az együttműködést A tanuló igényei túl terhelőek Akadályok a szakértőkkel való kooperációban: - nem akarnak inklúziós elvek szerint dolgozni - a tantestület ellenállást mutat → az iskolának még több munkát kellene a fejlesztésbe befektetnie

Együttműködés a tanulók között Az inkluzív osztály alapelve, minden tanuló az osztályhoz tartozik tanulási és szociális szempontból egyaránt. Ehhez szükséges minden tanulóban felépíteni a megfelelő kommunikációhoz és együttműködéshez szükséges képességeket. Közös tanulás: - minden tanuló mindig egy három fős csoporthoz tartozik → együttélés, kölcsönös megértés

5 alapelv: - személyes kiszámíthatóság - pozitív együttlét - kölcsönös interakció - másokkal való együttműködés képessége - csoport továbbfejlesztése

KOORDINÁCIÓ Tervezések, tevékenységek és az értékelés koordinációja fontos feltétele az inkluzív iskoláknak. Szerepek kiosztása, feladatkörök megbeszélése, felelősségvállalás Iskola és osztály szinten Koordinátor (általában 1 (külső) személy): - képességek - nézetek - szaktudás → bátorít és biztosítja, hogy a munka terv szerint haladjon