Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető."— Előadás másolata:

1 A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető

2 A projekt megvalósítója  Szemere Bertalan Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Miskolc  Združená stredná škola služieb Lučenec

3 A projekt forrása  Phare CBC Közös Kiprojekt Alap 2003/004-628-02  Lebonyolító szervezet: VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság

4 A megvalósítás helyszínei  Magyarország, Északkelet- magyarország, Miskolc  Szlovákia, Banska Bystrica, Lucenec

5 A tevékenység célja  A projekt célja a határ két oldalán meghatározó jelentőségű szakképző iskolák kulturális és képzési kapcsolatrendszerének integrált fejlesztése

6 A célcsoportok  Az elsődleges célcsoport a határmenti két iskola tanulói és az iskolák pedagógusai  Másodlagos célcsoport az intézmények menedzsmentje, a tanulók szülei és az iskolákkal együttműködő civilszervezetek tagjai

7 Átfogó cél /hosszú távú célkitűzés/: Cél a határmenti régiók periférikus jellegének csökkentése, a határon túli intézményekkel megvalósuló, fenntartható kulturális, sport kapcsolatok kialakításával A kulturális együttműködés és az intézmények hagyományteremtő, fenntartható kapcsolatrendszere generálhatja a gazdasági együttműködést is

8 Konkrét cél /rövid távú célkitűzés/: A tanulók és tanáraik, illetve az iskolák vezetésének személyes együttműködése minden szinten javítja az Európai Unióban elvárt együttműködési készséget A projekt keretében rövid távú cél a kulturális kapcsolatok lehető legtöbb formájának megalapozása, az eddigi tevékenységek fejlesztése

9 A tevékenységek részletes ismertetése  Kapcsolati rendszer szakértői fejlesztése A hosszú távú együttműködés tervezése szükségessé teszi a kapcsolatrendszer, a tervezett tevékenységek, kompetenciák, megvalósítók körének tervezését

10 A tevékenységek részletes ismertetése

11  Képzési kapcsolatok -szaktudás, know- how terjesztése Autóelektronikai oktatóbázisban a szakmai képzés fejlesztését elősegítő tréning lebonyolítása Miskolcon Az aranyműves képzés fejlesztését elősegítő tréning lebonyolítása Losoncon

12 A tevékenységek részletes ismertetése

13  Képzési kapcsolatok - szakmai gyakorlatok szervezése Mindkét iskola tanulói egy hetes szakmai gyakorlaton vesznek részt a határon túli partnernél A csereprogramba azok a tanulók vonhatók be, akiknek a szakmai képzése mind a két iskolában folyik

14 A tevékenységek részletes ismertetése  Képzési kapcsolatok - szakmai versenyeken való részvételek Szlovák tanulók részvétele Magyarországon a Kézműves Kupán Magyar tanulók részvétele Szlovákiában szakmai versenyeken

15 A tevékenységek részletes ismertetése

16  Testvériskolai kapcsolatok fejlesztése - testvérosztályok kapcsolatrendszerének kialakítása és működtetése Ifjúsági csereprogram 40 fő részvételével Magyarországon Ifjúsági csereprogram 30 fő részvételével Szlovákiában

17 A tevékenységek részletes ismertetése  Kulturális együttműködés fejlesztése - kulturális rendezvények, kiállítások szervezése A pályázó iskolánál és partnereinél megvannak azok a hagyománynak tekinthető rendezvények amelyek bemutatása partnereknek jelentősen hozzájárulhat a határon túli ország kultúrájának megismeréséhez

18 A tevékenységek részletes ismertetése

19  Sport kapcsolatok fejlesztése A pályázó iskola és partnere között több éve elindult a sport területén az együttműködés, amely jelentősen hozzájárult az intézmények közötti kooperáció erősítéséhez, a tanárok és diákok közötti közvetlen kapcsolat megalapozásához

20 A tevékenységek részletes ismertetése

21  Európai Uniós pályázati felkészítő, tapasztalat átadó szeminárium A két napos tapasztalat átadó tréning során ezek az ismeretek, tapasztalatok, technikák kerülnek átadásra A szeminárium lehetőséget teremt a hosszú távú közös pályázati tervezésre

22 A tevékenységek részletes ismertetése  A projekt tevékenységeit dokumentáló kiadvány és videó anyag összeállítása  Eszközfejlesztések

23 A partnerségről  A Strukturális Alapok felhasználásának egyik alapelve  Szabályozás: 1260/1999 EK rendelet 8. cikkely  Értelmezhető program szinten és projekt megvalósítás szintjén

24 Partnerség a programozás szintjén: a civil szféra bevonásával  NFT különböző dokumentumai társadalmi vitára kerültek  Monitoring Bizottságokban a nem- kormányzati partnerek részt vesznek  Civil szervezetek tájékoztatást kapnak a programok megvalósulásának értékeléséről

25 Partnerség a projekt megvalósítás szintjén: lehetséges formák  Projekt megvalósulásában érdekelt szereplők egyeztetésbe, értékelésbe való bevonása, tájékoztatása  Konzorciumi együttműködés  Egyéb partnerek bevonása

26 Partnerség a projekt megvalósítás szintjén - előnyök  Érdekelt felek bevonása, tájékoztatása: támogatottságot teremt  Széleskörű egyeztetés megteremtése: projekt valós igényekre szabása  Nagyobb projekt: meghaladja egy szervezet kapacitásait (menedzsment, likviditás, stb.)  Komplex projektek esetén: többféle kompetencia, tudás, készség szükséges

27 Partnerség a projekt megvalósítás szintjén: amire figyelni kell  Partnerek részéről: kapcsolattartó és képviselő személyének tisztázása  Partnerek pontos feladatainak meghatározása (pályázó kiemelten!)  Partnerek felelősségének rögzítése  Partnerek részesülésének rögzítése  Partnerek közötti kommunikáció, info- áramlás módjának rögzítése

28 Együttműködési lehetőségek a partnerség keretében  Szektorok közötti  Ágazatok közötti  Intézmények közötti  Térségi, regionális

29 Tapasztalatok  Felkészült projektmenedzsment (nem a megírás a nagyobb feladat, hanem a lebonyolítás)…  Projekt koordináció…  Belső kommunikáció…  Finanszírozási problémák, likviditás…

30 Tapasztalatok  Nyilvánosság (nem elég jól csinálni)…  Dokumentálás (nem elég csak csinálni)…  Szükség esetén (krízis helyzet) gyors beavatkozás…  Monitoring…  Fenntarthatóság…

31 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések