A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest 2012. január 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Az iskolai szociálismunka
Professzionális iskolai kutatások
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
integrációs szaktanácsadó
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Élménypedagógia avagy Kalandok és Álmok a Ridensben november 21. Bányai Sándor Kalandok és Álmok Szakmai Műhely TÁMOP / RIDENS.
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Fenntartók a 18 évre emelt tankötelezettségről Készítette: Bodacz-Nagy Boróka Budapest 2012.január 27.
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
A szakiskola jelene és jövője
Tervezési folyamat.
Szakiskolai fejlesztési program
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
Felkészítés a lemorzsolódással fenyegetett intézmények, pedagógusok, gyermekvédelmi szakemberek számára A Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bencs László.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.

Interjúalanyaink Szakiskolákban, speciális szakiskolákban dolgozó:  osztályfőnökök  gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök  Kik?  Miért?  Preventív intézkedések?  Megemelt tankötelezettség pozitív és negatív hatásai  Jogszabály-módosítás szükségessége és mikéntje

A szakiskolák diákjai Igazolatlanul mulasztók, a mulasztás okai  Szakiskola – kényszerválasztás  motiválatlanság  Tanulási nehézségek („disz”)  kudarcok  Sok a túlkoros tanuló  Nehéz anyagi háttér (HH,HHH)  Problémás családi háttér

Adminisztratív intézkedések és ezek eredményessége ISKOLA 1. igazolatlan óra szülő gyermekjóléti jegyző 10. igazolatlan óra 10. igazolatlan óra Szabálysértési eljárás; Pénzbírság Segítség- nyújtás

Pedagógiai intézkedések  „Nincs tökéletes megoldás”  Iskolán belüli segítő személyek jelenléte  Iskolán kívüli segítő személyek/intézmények bevonása  Együttműködés a szülőkkel  Magántanulói státusz

Előnyök, hátrányok +  szociális háló  családi pótlék  addig sem munkanélküli -  oktató-nevelő munka akadályozása  közösségromboló hatás

Pedagógusok a jogszabály- módosítás szükségességéről  Maradjon a 18 éves korig tartó tankötelezettség (speciális szakiskolák)  16 éves korig tartó tankötelezettség és a régi szakképzési rendszer visszaállítása  16 éves kor felett az iskola és a szülő közös döntése alapján megszűnhet a tankötelezettség

Köszönöm a figyelmet!