A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Interjúalanyaink Szakiskolákban, speciális szakiskolákban dolgozó: osztályfőnökök gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök Kik? Miért? Preventív intézkedések? Megemelt tankötelezettség pozitív és negatív hatásai Jogszabály-módosítás szükségessége és mikéntje
A szakiskolák diákjai Igazolatlanul mulasztók, a mulasztás okai Szakiskola – kényszerválasztás motiválatlanság Tanulási nehézségek („disz”) kudarcok Sok a túlkoros tanuló Nehéz anyagi háttér (HH,HHH) Problémás családi háttér
Adminisztratív intézkedések és ezek eredményessége ISKOLA 1. igazolatlan óra szülő gyermekjóléti jegyző 10. igazolatlan óra 10. igazolatlan óra Szabálysértési eljárás; Pénzbírság Segítség- nyújtás
Pedagógiai intézkedések „Nincs tökéletes megoldás” Iskolán belüli segítő személyek jelenléte Iskolán kívüli segítő személyek/intézmények bevonása Együttműködés a szülőkkel Magántanulói státusz
Előnyök, hátrányok + szociális háló családi pótlék addig sem munkanélküli - oktató-nevelő munka akadályozása közösségromboló hatás
Pedagógusok a jogszabály- módosítás szükségességéről Maradjon a 18 éves korig tartó tankötelezettség (speciális szakiskolák) 16 éves korig tartó tankötelezettség és a régi szakképzési rendszer visszaállítása 16 éves kor felett az iskola és a szülő közös döntése alapján megszűnhet a tankötelezettség
Köszönöm a figyelmet!