CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A projektgazda Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Elődintézményei: Országos Közoktatási Intézet (OKI) Professzorok Háza Sulinova egyes részei Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM)
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az intézet állami feladatként ellátandó alaptevékenysége Kutatás, kutatásszervezés és elemzés Fejlesztés és innováció Oktatási szolgáltatás Kiemelt fejlesztések lebonyolítása Könyvtári és múzeumi tevékenység
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Új elemek az OFI munkájában I. Informatikai megújulás Új alapokra helyezett elektronikus kommunikáció E-learning, távoktatás és távmunka Korszerű tudásmenedzsment megoldások On-line rendezvényinformatikai támogatás Program-projekt-portfólió menedzsment rendszer Új szakmai arculat Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés II. Kutatás-fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban a „felhasználók”, az igénybevevők, partnerhálózat újraépítése Gyakorlat közeli projektek „Szakértői csapat” fiatalítása, újjászervezése Szakképzési projektek
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program Előzmények: a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) projekt, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus-képzésben (HEFOP 3.3.2) projekt, a Magyar Elektronikus Taneszköz Adat-bázis és Etalontár ( tapasztalatai és fejlesztési terve Fő célok: a Calderoni integrált tartalomszolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform kifejlesztése, a Calderoni kompetencia-fejlesztő,képzési program, módszer és taneszköz adatbázis, e- tanulási forrásközpont, a Calderoni hagyományos, audiovizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató, valamint a Calderoni médiadidaktikai kutató és gyakorlólaboratórium-hálózat létrehozása. A program vezetői: Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin Szakmai vezető: Dr. Nádasi András Informatikai vezető: Németh Balázs
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni terv A program főbb fázisai: – A Calderoni Programiroda létrehozása: személyzetének kiválasztása, a tervező és előkészítő tevékenység megszervezése – A projekt menedzsment 1. tréningje: a projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetés szervezése – A projekt menedzsment 2. tréningje: a projekt bemutatása –Informatikai Kerekasztal beszélgetés szervezése – K+F munkacsoportok létrehozása: A –Kompetencia B –Képzési választék C –Továbbképzés D – Minőségbiztosítás – Irodalomkutatás és értékelés – state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása – Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kap – Keretrendszer specifikálás, struktúra, SOA: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e-learning jogok – Workshopok, konzultációk, fórumok: projekt bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e- learning rendszerek, webdesign, értékelés – Keretrendszer fejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása acitások, produktumok felmérése, dokumentálás – Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 projekt produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója Kiemelten kezelendőek: - oktatási tananyagok - kulturális tartalmak - tudományos információk A cél: - A tartalmak közös felületen történő kezelése és megjelenítése
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Köszönöm a figyelmet! Németh Balázs igazgató Kiemelt Fejlesztések Koordinációs Központja Telefon: +36 (1) Fax: +36 (1)