A fejlesztő célú szaktanácsadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A szaktanácsadó szerepe a pedagógus minősítő eljárásában Wölfling Zsuzsanna közoktatási szakértő
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

A fejlesztő célú szaktanácsadás

„Új típusú szaktanácsadás” Támogató / megerősítő Fejlesztő Rugalmas Személyre szabott / egyéni

Célja Szakmai előmenetel (életpályamodell) szakmai támogatása / segítése Kompetenciaterületek megismerésében Pedagógus szintleírások megismerésében Portfólió készítésében Minősítésre való felkészülésben Képzési szükségletek diagnosztizálásában

A pedagógus segítése folyamatba épített tevékenység által Alapelv A pedagógus segítése folyamatba épített tevékenység által Folyamatosság Személyre szabott Egyenrangúság Szaktanácsadó támogató Tanfelügyelő ellenőrző Szakértő minősítő

Szaktanácsadói látogatás folyamata Előkészítés Látogatás Fejlesztési terv készítése Utómunkálatok (látogatási napló - reflexiók - szaktanácsadói összegzés - minőségbiztosítás)

Előkészítés Bejelentkezés / kapcsolatfelvétel Intézményvezetéssel Pedagógussal Felkészülés Dokumentumok átadása, elemzése (óraterv, kompetenciaterületek és indikátoraik megismerése

Látogatás Találkozás a vezetővel interjú Óralátogatás: 1.Látogatás előtti team munka 2.Óralátogatás 3.Megbeszélés PSZFT tervének elkészítése Zárás / Vezető Pedagógus Szaktanácsadó / PSZFT: Pedagógus szakmai fejlesztési terve

PSZFT Kiindulópont: a pedagógus jelenlegi helyzete Célok megfogalmazása a pedagógus-kompetenciák mentén (aktuális, reális, megvalósítható) Kompetenciaterület - célok – feladatok – sikerkritériumok – eredmény – határidő Pedagógus fogalmazza meg Az intézményi igényekkel összhangban kell lennie

Utómunkálatok Végleges PSZFT elkészítése Reflexiók Látogatási napló / szaktanácsadói összegzés Elégedettségmérés Visszatérő látogatás ütemezése

Köszönöm a figyelmet!

Benkőné Gulyás Edit Szakterület: Művészetek /ének-zene/ Pedagógiai mérés-értékelés 8749 Zalakaros Liget utca 47. +36/30 693 2615 93/340-129 gedit.benko@gmail.com