A fejlesztő célú szaktanácsadás
„Új típusú szaktanácsadás” Támogató / megerősítő Fejlesztő Rugalmas Személyre szabott / egyéni
Célja Szakmai előmenetel (életpályamodell) szakmai támogatása / segítése Kompetenciaterületek megismerésében Pedagógus szintleírások megismerésében Portfólió készítésében Minősítésre való felkészülésben Képzési szükségletek diagnosztizálásában
A pedagógus segítése folyamatba épített tevékenység által Alapelv A pedagógus segítése folyamatba épített tevékenység által Folyamatosság Személyre szabott Egyenrangúság Szaktanácsadó támogató Tanfelügyelő ellenőrző Szakértő minősítő
Szaktanácsadói látogatás folyamata Előkészítés Látogatás Fejlesztési terv készítése Utómunkálatok (látogatási napló - reflexiók - szaktanácsadói összegzés - minőségbiztosítás)
Előkészítés Bejelentkezés / kapcsolatfelvétel Intézményvezetéssel Pedagógussal Felkészülés Dokumentumok átadása, elemzése (óraterv, kompetenciaterületek és indikátoraik megismerése
Látogatás Találkozás a vezetővel interjú Óralátogatás: 1.Látogatás előtti team munka 2.Óralátogatás 3.Megbeszélés PSZFT tervének elkészítése Zárás / Vezető Pedagógus Szaktanácsadó / PSZFT: Pedagógus szakmai fejlesztési terve
PSZFT Kiindulópont: a pedagógus jelenlegi helyzete Célok megfogalmazása a pedagógus-kompetenciák mentén (aktuális, reális, megvalósítható) Kompetenciaterület - célok – feladatok – sikerkritériumok – eredmény – határidő Pedagógus fogalmazza meg Az intézményi igényekkel összhangban kell lennie
Utómunkálatok Végleges PSZFT elkészítése Reflexiók Látogatási napló / szaktanácsadói összegzés Elégedettségmérés Visszatérő látogatás ütemezése
Köszönöm a figyelmet!
Benkőné Gulyás Edit Szakterület: Művészetek /ének-zene/ Pedagógiai mérés-értékelés 8749 Zalakaros Liget utca 47. +36/30 693 2615 93/340-129 gedit.benko@gmail.com