A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Angol nyelvi kompetencia
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A tanárképzés szerkezete
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN

Általános cél: a kompetencia alapú oktatás bevezetése A gyakorló iskola szerepe:  közoktatási célokat lát el  képzi a jövő pedagógus nemzedékét a tanítókat, tanárokat a tanítókat, tanárokat

A projekt programja  Módszertani konferencia  Szakcikkek tanulmányozása  A tananyagok elkészítése  A képzők képzése keretében a gyakorló iskolai tanárok felkészítése  A hallgatók felkészítése  Hospitálás  Eredmények

A módszertani konferencia 1. Szociális és életvitel 2. Informatika 3. Idegen nyelv 4. Kompetencia alapú nevelés, oktatás 5. Kooperatív technikák 6. Projektmódszer

A tananyagok elkészítése  Papíralapú tananyag  Digitalizált tananyag

A képzők képzése I. Előadók és témák II. Bemutató foglalkozások a Bolyai Gimnázium tanárainak vezetésével III.Felkészülés a hallgatók fogadására IV. Digitális tábla használata - felkészítés

Tapasztalatok  Idegen nyelvek oktatása  Természettudományok tanítása (Kutató Diákok Mozgalom)  Az alsó tagozatban  A technika és a művészetek tanításában

A hallgatók felkészítése  Elméleti képzés – előadások  A kooperatív technikák és a projekt módszer bemutatása főiskolai hallgatókkal modellálva  A szempontsor ismertetése

Szempontsor Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében A csoportszervezés módjai A csoportszervezés módjai A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége Az ellenőrzés formái Az ellenőrzés formái A visszacsatolás formája A visszacsatolás formája A tudás megszerzésének forrásai A tudás megszerzésének forrásai A taneszközök formái A taneszközök formái Differenciálás elvei Differenciálás elvei (tananyaggal, tanulóval, módszerrel, eszközzel)

Hospitálás Felelősei: - a Pedagógia Tanszék tanárai - a módszertanosok - a gyakorlati képzésért felelős igazgatóhelyettes Létszámok:tanulók létszáma: 771 hallgatók létszáma: 75 látogatott órák száma: 64

Követelmények 1. Portfolio (a hallgatók részéről) 2. Táblázat kitöltése (bemutató órát tartó tanár részéről) (tanár, tantárgy, kooperatív technika, projekt módszer, differenciált módszer vagy egyéb alkalmazása) 3. Ellenőrzés, értékelés - a bemutató órát végző tanár - a felkészítést végző főiskolai kolléga

Tapasztalatok Szorosabb együttműködés a Pedagógia Tanszékkel és a módszertanosokkal. A jövő  tanító szakosok  régi rendszerű 4 éves tanárképzés  átmenetet képez a leendő mester szak gyakorlati képzéséhez  folytonosság, továbbfejlesztés

Köszönöm a figyelmet! Virághné Szalai