A pedagógus helye az iskolai szervezetben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Társadalmi rétegződés, életmód, szabadidő
Advertisements

A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
2. előadás.
Szervezeti kultúra.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A személyiség.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szervezetpszichológia
Szocializáció Fogalmak:
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Interkulturális kommunikáció (1.ea.)
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
Dobiné Bálint Katalin Protokoll ismeretek
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezeti kultúra Vezetés és szervezés BA Pécs.
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti kultúra Dr. Magura Ildikó.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
ELTE PPK VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar KÖVI Tóth Béla által szerkesztett anyagait.
ELTE PPK Árendás Péter Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Az EEM helye a menedzsmentben
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. ügyvezető SZTE KÖVI oktató
A deviancia értelmezési kerete
VII. Szervezeti kultúra
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
Frank Róza: Szervezési alapok Szervezet és szervezés
Szervezetfejlesztés. STRUKTÚRA (XX. század)  bürokratikus,  többszintű,  megszervezése azzal az elvárással történik, hogy a magas beosztású menedzserek.
Az iskolák formális jellemzői „A tanulók rendszeres nevelése-oktatása, alapműveltségi vizsgára történő felkészítése.” (25. §) HPP: részletes cél  Értékek,
HR fogalma Az emberekkel, mint a szervezet alapvető (stratégiai) erőforrásával foglalkozik. Célja az emberi erőforrás hatékony felhasználása a szervezeti.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A szocializáció folyamata
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Értékek.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kultúra és kommunikáció
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Tanuló szervezet, szervezeti tanulás
VIK Arculati Kézikönyv
Közoktatási vezető II. félév
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A pedagógus helye az iskolai szervezetben Az iskola mint szervezet Szervezet-Szükséglet-Funkció A szervezet nem emberek, hanem pozíciók rendszere V=K+SZ stb. variációk Végső;közbeeső; szervezeti célok

Az iskolai szervezeti kultúra tartalma Robbins (19993)-idézii Bakacsi, 1996. Tizenegy fogalompár a szervezet érték- és normarendszerének leírására! Kultúra fogalom Tapasztalati rendszer (a továbbiakban=~) Tevékenység~ érték- és normarendszer

Azonosulás a munkakörrel és/vagy a szervezettel

Egyén- vagy csoportközpontúság (Individualizmus-kollektivizmus)

Humán orientáció

Erős vagy gyenge kontroll

Kockázatvállalás-kockázatkerülés

Teljesítményorientáció

Konfliktustűrés

Cél-eszköt orientáció

Nyílt-zárt rendszer

Időorientáció

Az iskolák kultúrájának megnyilvánulási formái: közvetlenül észlelhető jelek Vizuális, materiális megnyilvánulások, jelképek Létesítmények, felszerelés Nevezetes eseményeket idéző tárgyak és emlékek Logó, embléma címer Öltözködés, egyenruha

Az iskolák kultúrájának megnyilvánulási formái: fogalmi,verbális megnyilvánulások Az intézmény neve Deklarált céljai Tanterv Iskolai kommunikáció Metaforák, hasonlatok Intézményi hősök, történetek Intézményi struktúra

Az iskolák kultúrájának megnyilvánulási formái: Viselkedési megnyilvánulások Ünnepek, szertartások Mindennapi rituálék, szokások Munkaszervezési mód, alkalmazott eszközök A nevelés-oktatás folyamata

Az iskolák kultúrájának megnyilvánulási formái: a szervezeti működés sajátosságai Szabályok és előírások A lelki és közösségi támogatás Hogyan alakul és változik a szervezeti kultúra? Nemzeti kultúra Piaci környezet Alapítók Az iskola partnerei Oktatáspolitika A kliensek értékei- és normái Az oktatás-nevelés megszervezése (hatásrendszer) Az iskola jelentős történései, eseményei Az iskola mérete Stratégiája, célrendszere Külső környezeti tényezők (pl. demográfiai változások)

Szervezeti kultúra típusok (Handy) Handy és Aitken, 1986. Négyféle teljesítmény A vezető környezetéhez való viszonyában Az irányítási döntéshozatali módban Hatalomkultúra Szerepkultúra Feladatkultúra Személykultúra