Marketing alapok Kopcsay László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Az üzleti terv.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Vállalatfinanszírozás
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A marketing alapkoncepciói
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A marketingkoncepció.
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A marketing piac tartalma
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkommunikáció
Stratégia célrendszer
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Készletgazdálkodás és logisztika
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Marketing alapok Kopcsay László

MARKETING ALAPOK 1. A MARKETING KIALAKULÁSA: Keresleti piac (nincs verseny) „a vevő azt vesz, amit kap” Kínálati piac (erős verseny) „ a vevő a császár” MEGHATÁROZÁS: A marketing olyan társadalmi és vezetési eljárás, melynek során egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak és cserélnek ki egymás közt, miközben szükségleteiket és igényeiket kielégítik.

MARKETING ALAPOK 2. A MARKETING JELLEMZŐI: Alapja a vevői elégedettség Szemléletet tükröz Kölcsönös információkon alapul Mindenkire hat Értéket hoz létre AZ ELÉGEDETT VEVŐ JELLEMZŐI: Hosszabb ideig marad lojális Többet vásárol Kedvezően nyilatkozik a vállalatról és a termékről Kevésbé figyel az árra és a konkurenciára Innovációra sarkall Kiszolgálása kevesebbe kerül

Piacorientált vállalat Belsőleg vezérelt vállalat MARKETING ALAPOK 3. Piacorientált vállalat Belsőleg vezérelt vállalat Kényelmesen, lassan dönt Ragaszkodik a régi partnerekhez Nem újít Nincs piackutatás Versenytársakról nem vesz tudomást Termékszegmentáció Döntés kulcsa az ár és a teljesítmény Marketing: luxuskiadás Örül az állandóságnak Költségközpontúság: eredményesség Gyorsan dönt Partnerválasztás optimalizált Értékeli az újítást Állandó piackutatás Versenytársak vizsgálata Vevőszegmentáció Versenyelőnyre törekszik Marketing: befektetés Örül a változatosságnak Vevőközpontúság: hatékonyság

MARKETING ALAPOK 4. A MARKETING ESZKÖZRENDSZERE: Termék Ár Értékesítési csatorna Marketingkommunikáció Áru Ár Árusítás Ajánlat A MARKETING HATÉKONYSÁG JELLEMZŐI: Igazodik a vevői igényekhez Versenyelőnyt teremt A marketing mix elemeit jól vegyíti Illeszkedik a vállalati erőforrásokhoz A MARKETING KORLÁTAI: 1. Az innováció akadályozása 2. Ideológia 3. Konzumerizmus 4. Etika 5. Globalizáció

MARKETING ALAPOK 5. SZÜKSÉGLET Alapvető elégedettség hiánya IGÉNY A szükséglet kielégítésére irányuló vágy KERESLET Vásárlási képességgel és akarattal rendelkező igény TERMÉK Mindaz, ami eladható: Áru+Szolgáltatás+Eszmei érték CSERE Értéktermelő folyamat, melyben mindkét fél kedvezőbb helyzetbe kerül PIAC Potenciális vevők, akiknek szükségletei vagy igényei megegyeznek, s ezek kielégítésére képesek és készek csereügyletbe bonyolódni.

MARKETING ALAPOK 6. A VÁLLALAT PIACI ORINETÁCIÓJA: Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketing koncepció Társadalmi marketing koncepció A MARKETING MUNKA FOLYAMATA: A marketing helyzet analízise A marketing célok megtervezése A marketing stratégia kialakítása A marketing koncepció megvalósítása Visszacsatolás, ellenőrzés

TERMÉKMENEDZSER FELADATA MARKETING ALAPOK 7. PR MENEDZSER FELADATA TERMÉKMENEDZSER FELADATA (Termékismeret) Piackutatás Termékreklám Promóció Márkaépítés Termékfejlesztés Termék bemutató Panaszkezelés Pályázat Belső Információs Rendszer Cégreklám Sajtókapcsolatok Imázs építés Rendezvény szervezés Kapcsolattartás Kríziskommunikáció Szponzorálás Lobbi Pályázat