Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Szövegértés-szövegalkotás
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
A tanulók társas helyzete az iskolában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Az iskolaérettség kérdése
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Motiváltság elérésében
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
A team-munka elméleti alapjai
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kompetencia alapú oktatásról
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
A TANÍTÁS NEM BETANÍTOTT MUNKA
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Matematika Kompetenciaterület
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A GYERMEKBARÁT PROGRAM. A program jellemzői I. Alapdokumentum az ún.”kompetencia alapú” fejlesztéshez a szövegértés és szövegalkotás területén. A program.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az online tárlatvezetés módszere
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kognitív Profil Teszt.
3. osztályban.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Készítette:Zborainé Farkas Mária

GYERMEKBARÁT PROGRAM Egyéni fejlődési jellemzőkhöz igazodás Cselekvéses tanulás A tanulási motiváltság fenntartása Alapozó szakaszok beillesztése a tanulás folyamatába Kooperatív tanulási technikák Differenciált fejlesztés

A napi tevékenységek rendszere Mesehallgatás: belső képalkotás Beszélgetőkör:a beszédbátorság fejlesztése Alapozás: alapkészségek fejlesztése Beszédfejlesztés Olvasás Írás Anyanyelvi tapasztalatszerzés

Mesehallgatás A HÓNAP KÖNYVE Cím Szerző Szereplők Probléma Megoldás Legkedvesebb szereplőm Szereplők, akiket nem kedveltem Legizgalmasabb rész Melyik szereplő szeretnél lenni?

ALAPOZÁS Alapkészségek fejlesztése Nagymozgásfejlesztés Folyamatos szemmel követést elősegítő gyakorlat Finommotorika fejlesztés A testtudat fejlesztése Ritmus és mozgás A vizuális észlelés fejlesztése Auditív készségek fejlesztése

Az alapozás jelentősége Cél: Egy viszonylag kiegyenlített képességstruktúra kialakítása. Előnyei: Részképességzavar esetén Akiknek rejtett hiányosságai vannak Emeli az éberségi szintet Növeli a figyelem- koncentrációt Különböző képességek fejlesztése

Tevékenykedtetve tanulás Differenciált munka: egyéni, páros, csoportos Kooperatív tanulás heterogén csoportban Funkciók: 1. Íródeák 2. Csendkapitány 3. Időfelelős 4. Ellenőr

A szövegfeldolgozás Kevesebb olvasmány A motiváltság fenntartása Többszempontú feldolgozás Változatos munkaformák Új típusú feladatok

Köszönöm a figyelmet!