Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS Készítette:Zborainé Farkas Mária
GYERMEKBARÁT PROGRAM Egyéni fejlődési jellemzőkhöz igazodás Cselekvéses tanulás A tanulási motiváltság fenntartása Alapozó szakaszok beillesztése a tanulás folyamatába Kooperatív tanulási technikák Differenciált fejlesztés
A napi tevékenységek rendszere Mesehallgatás: belső képalkotás Beszélgetőkör:a beszédbátorság fejlesztése Alapozás: alapkészségek fejlesztése Beszédfejlesztés Olvasás Írás Anyanyelvi tapasztalatszerzés
Mesehallgatás A HÓNAP KÖNYVE Cím Szerző Szereplők Probléma Megoldás Legkedvesebb szereplőm Szereplők, akiket nem kedveltem Legizgalmasabb rész Melyik szereplő szeretnél lenni?
ALAPOZÁS Alapkészségek fejlesztése Nagymozgásfejlesztés Folyamatos szemmel követést elősegítő gyakorlat Finommotorika fejlesztés A testtudat fejlesztése Ritmus és mozgás A vizuális észlelés fejlesztése Auditív készségek fejlesztése
Az alapozás jelentősége Cél: Egy viszonylag kiegyenlített képességstruktúra kialakítása. Előnyei: Részképességzavar esetén Akiknek rejtett hiányosságai vannak Emeli az éberségi szintet Növeli a figyelem- koncentrációt Különböző képességek fejlesztése
Tevékenykedtetve tanulás Differenciált munka: egyéni, páros, csoportos Kooperatív tanulás heterogén csoportban Funkciók: 1. Íródeák 2. Csendkapitány 3. Időfelelős 4. Ellenőr
A szövegfeldolgozás Kevesebb olvasmány A motiváltság fenntartása Többszempontú feldolgozás Változatos munkaformák Új típusú feladatok
Köszönöm a figyelmet!