A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME A FÓRUMOKBAN ÉS A BLOGOKBAN Felelősség és jogérvényesítés.
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
A direkt marketing fogalma
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Verseny Versenyfelügyelet az egészségügyben és a kapcsolódó piacokon Torjákné Amberger Teréz Gazdasági Versenyhivatal – Versenypolitikai Iroda január.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Reklám etika.
Adatvédelmi fogalmak.
Az online reklám esete a joggal
Menedzselem a vállalkozásom Társasági jog, szakjogok
Elektronikus kereskedelem
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Adatvédelmi alapelvek
Az érintettek jogai, jogérvényesítési lehetőségek.
Adatvédelmi nap 2010 Kamerás megfigyelés Magyarországon Jóri András.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Az adatvédelem szabályozása
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió jogrendszere; Versenyjog.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Üzleti Jog I. Versenyjog I. Dr. Pázmándi Kinga Tanszékvezető e.doc. Üzleti Jog Tanszék.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
#15-25 Youth Marketing Forum
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A Versenyjogi szabályozás rendszere Dr. Pázmándi Kinga
Az online marketing legújabb generációja
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
Reklám etika.
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Nagyobb biztonság vagy több adminisztráció? - Górcső alatt a GDPR
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Polgári társulások 2019 tények, tévhitek és a gyakorlat
Új adatvédelmi szabályok – Az EU adatvédelmi rendelete
Előadás másolata:

A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI Dr. Balogh Virág Magyar Telekom

A digitális marketing jogi vonatkozásai MIRŐL LESZ SZÓ? Általános jogi keretek  „Tartalmi szabályok” - tisztességtelenség, összehasonlító reklám, ágazati előírások "Formai szabályok” - direkt marketing-szabályozás, adatvédelem Felelősségi szabályok - ki felelős a jogsértésért? Önszabályozás - OBA-ra vonatkozó új önszabályozási rendszer  A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai MIRŐL NEM LESZ SZÓ? A digitális marketing jogi vonatkozásai

ÁLTALÁNOS JOGI KERETEK Reklám-, fogyasztóvédelmi-, adatvédelmi szabályok Az általános reklámjogi szabályok megfelelően alkalmazandóak Speciális témák Direkt marketing Adatvédelem Online behavioral advertising A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai TARTALMI ELŐÍRÁSOK I. Klasszikus reklámokra vonatkozó előírások Cél: a hirdetés teljes, pontos, valós, tisztességes tartalma, reklámtilalmakon keresztül történő piaci beavatkozás Egyes szektorok/reklámtartalmak tilalma Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalma (ideértve a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatokat) Összehasonlító reklámra vonatkozó szabályozás Definíció: versenytárs közvetlenül/közvetve felismerhető Közzététel feltételei A digitális marketing jogi vonatkozásai

Általános (horizontális) előírások Speciális (ágazati) előírások TARTALMI ELŐÍRÁSOK II. Általános (horizontális) előírások Speciális (ágazati) előírások Pozitív előírások - Ágazati jogszabályokban Negatív előírások Tisztességtelenség tilalma Megtévesztés tilalma Reklámozás tilalma “Formai” reklámkorlátozások “Tartalmi” reklámkorlátozások A digitális marketing jogi vonatkozásai

TARTALMI ELŐÍRÁSOK III. Reklámtörvény Reklámtilalmak/korlátozások Fttv. (B2C kommunikáció) Tisztességtelenség tilalma Megtévesztés tilalma Versenytörvény (B2C kommunikáció) Összehasonlító reklám közzétételének feltételei A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai TARTALMI ELŐÍRÁSOK IV. Speciális ágazati előírások Termék, szolgáltatás komplexitásától függően Pénzügyi szolgáltatások Távközlési szolgáltatások Egészséggel összefüggő szolgáltatások A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai TARTALMI ELŐÍRÁSOK V. Szerkesztői tartalomnak álcázott reklám, burkolt reklám Cél: a kereskedelmi célú hirdetés és a szerkesztett tartalom fogyasztó általi szétválaszthatósága Szerkesztői tartalom használata ellenszolgáltatás fejében úgy, hogy a tartalom reklám-jellege nem egyértelmű Burkolt reklám: amely természetét tekintve megtéveszti a fogyasztókat, akkor is, ha nincs ellenszolgáltatás A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai TARTALMI ELŐÍRÁSOK VI. Native advertising? A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai FORMAI ELŐÍRÁSOK I. Cél: a fogyasztó akarata határozza meg a hirdetés eljuttatásának tényét és jellegét Direkt marketing Reklámtörvény, Elektronikus kereskedelmi törvény Opt-in vs. opt-out szabályozás Kifejezett hozzájárulás fogalma és kötelezettsége A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai FORMAI ELŐÍRÁSOK II. Adatvédelem Személyes adat, mint az adatvédelmi jog központi eleme Adatkezelés, adatfeldolgozás Opt-in vs. opt-out szabályozás Adatokhoz való hozzájutás Előzetes hozzájárulás alapján (e-mail) Nyilvános adatbázisokból (telefon, postai út) Előzetes hozzájárulással kapcsolatos előírások A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai FORMAI ELŐÍRÁSOK III. Adatvédelem+ - promóciós játékok Közzétételi kötelezettség Részvételi/játékszabályzat Adatszolgáltatással kapcsolatos adatvédelmi tájékoztató Nyereményjáték szervezése csak abban az esetben, ha ténylegesen van nyeremény A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai FORMAI ELŐÍRÁSOK IV. Adatvédelem - az EU adatvédelmi reformja Jelenlegi irányelvi szabályozás formai és tartalmi átalakítása Rendeleti szabályozásra vonatkozó terv Pszeudonim adatok fogalmának bevezetése Profiling-ra vonatkozó szabályok Joghatóságra vonatkozó szabályok szigorítása Legújabb fejlemények – új Bizottság felállása A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai FELELŐSSÉG Szerződéses felelősség vs. „közjogi” felelősség Klaszikus reklámszabályok esetén: jellemzően a hirdető felelős, DE! kivételek a reklám megjelenítési módjával kapcsolatosan Burkolt reklámtilalomra vonatkozó szabályok esetén: hirdető/média Adatvédelmi szabályok esetén: adatkezelő A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai ÖNSZABÁLYOZÁS A digitális marketing jogi vonatkozásai

A digitális marketing jogi vonatkozásai ÖNSZABÁLYOZÁS Mit jelent az önszabályozás? – iparági szabályozás szabályozói részvétel nélkül Online behavioral advertising: európai szintű önszabályozási rendszer (EDAA) – IAB részvétellel AdChoices logó használatára vonatkozó előírások Magyar rendszer: IAB és ÖRT együttműködési megállapodása A digitális marketing jogi vonatkozásai

Dr. Balogh Virág Magyar Telekom balogh.virag@telekom.hu KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Dr. Balogh Virág Magyar Telekom balogh.virag@telekom.hu