AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, 2008. január 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Országos Oktatási Konferencia Uniós pályázati források oktatási intézmények részére január 17. Budapest.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
NFT II. pályázati lehetőségei és koordinációja a Szegedi Tudományegyetemen október 1. Prof. Dr. Rácz Béla stratégiai rektorhelyettes.
A Társadalmi Megújulás OP és a Társadalmi Infrastruktúra OP Budapest, április.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Barcsák Marianna KPSZTI
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A projektgazda Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Elődintézményei: Országos Közoktatási Intézet (OKI) Professzorok Háza Sulinova egyes részei Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM)

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az intézet állami feladatként ellátandó alaptevékenysége Kutatás, kutatásszervezés és elemzés Fejlesztés és innováció Oktatási szolgáltatás Kiemelt fejlesztések lebonyolítása Könyvtári és múzeumi tevékenység

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Új elemek az OFI munkájában I. Informatikai megújulás Új alapokra helyezett elektronikus kommunikáció E-learning, távoktatás és távmunka Korszerű tudásmenedzsment megoldások On-line rendezvényinformatikai támogatás Program-projekt-portfólió menedzsment rendszer Új szakmai arculat Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés II. Kutatás-fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban a „felhasználók”, az igénybevevők, partnerhálózat újraépítése Gyakorlat közeli projektek „Szakértői csapat” fiatalítása, újjászervezése Szakképzési projektek

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Új elemek az OFI munkájában Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés Kutatás – fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban: a „felhasználók”, az igénybevevők

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az OFI fejlesztő munkáját támogató hálózatok feladatai OFI kiemelt programjai megvalósításának segítése Új, hatékony disszemináció módszertan; a területi disszemináció erősítése (horizontális, vertikális) NFT és ÚMFT eredményei elfogadottságának növelése Reformorientált magatartás támogatása

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u OFI partnerek - hálózatok Partneriskolák, hazai és nemzetközi partnerszervezetek Felsőoktatáskutatási Hálózat TQM centerek, TQM irodák Szinergia – program – OFI - pontok; partnerkoordináció, szakértői klub; „távmunkás segítő”

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Társadalmi Megújulás Operatív Program 3. prioritás: a minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 3.1. A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása  századi közoktatás kiemelt projekt (Educatio Kht., OFI)  Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban (OFI, SZTE, MTA KI) 3.2. A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása  Új tanulási formák és rendszerek

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Köszönöm a figyelmet! Farkas Katalin főigazgató