AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A projektgazda Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Elődintézményei: Országos Közoktatási Intézet (OKI) Professzorok Háza Sulinova egyes részei Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM)
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az intézet állami feladatként ellátandó alaptevékenysége Kutatás, kutatásszervezés és elemzés Fejlesztés és innováció Oktatási szolgáltatás Kiemelt fejlesztések lebonyolítása Könyvtári és múzeumi tevékenység
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Új elemek az OFI munkájában I. Informatikai megújulás Új alapokra helyezett elektronikus kommunikáció E-learning, távoktatás és távmunka Korszerű tudásmenedzsment megoldások On-line rendezvényinformatikai támogatás Program-projekt-portfólió menedzsment rendszer Új szakmai arculat Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés II. Kutatás-fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban a „felhasználók”, az igénybevevők, partnerhálózat újraépítése Gyakorlat közeli projektek „Szakértői csapat” fiatalítása, újjászervezése Szakképzési projektek
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Új elemek az OFI munkájában Közoktatás – felsőoktatás – szakképzés – felnőttképzés Kutatás mellett kutatásszervezés Kutatás – fejlesztés mellett szolgáltatások, a szolgáltató jelleg erősítése Középpontban: a „felhasználók”, az igénybevevők
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az OFI fejlesztő munkáját támogató hálózatok feladatai OFI kiemelt programjai megvalósításának segítése Új, hatékony disszemináció módszertan; a területi disszemináció erősítése (horizontális, vertikális) NFT és ÚMFT eredményei elfogadottságának növelése Reformorientált magatartás támogatása
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u OFI partnerek - hálózatok Partneriskolák, hazai és nemzetközi partnerszervezetek Felsőoktatáskutatási Hálózat TQM centerek, TQM irodák Szinergia – program – OFI - pontok; partnerkoordináció, szakértői klub; „távmunkás segítő”
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Társadalmi Megújulás Operatív Program 3. prioritás: a minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 3.1. A kompetencia alapú oktatás elterjedésének támogatása századi közoktatás kiemelt projekt (Educatio Kht., OFI) Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban (OFI, SZTE, MTA KI) 3.2. A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása Új tanulási formák és rendszerek
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ÚMFT felsőoktatási konstrukciói (TÁMOP 4.) KódKonstrukció Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Tananyagfejlesztés Képzők képzése, a pedagógusképzést támogató hálózatok korszerűsítése Korszerű matematikai és természettudományos végzettséggel rendelkezők számarányának növeléséhez szükséges tartalmi és képzési kapacitások kialakítása A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése Minőségfejlesztés a felsőoktatásban A tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása Innovatív kutatói teamek alapkutatástól az alkalmazott kutatásig terjedő projektjeinek támogatása A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja Nemzeti Kiválóság Program
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az EKOF koncepciója TÁMOP EKOF (Egységes Elektronikus Oktatási és Kulturális Szolgáltató Felület) 1. Az élethosszig tartó tanulás stratégiájának a kultúra eszközeivel történő megvalósítása. 2. A kulturális értékekhez való egyenlő hozzáférés megteremtése, az elektronikus szolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése révén. Ennek keretében kiemelt cél: Az adott térség fejlettségétől és a településtípustól függetlenül azonos szolgáltatások és tartalmak legyenek elérhetők az ország leghátrányosabb helyzetű térségében és legkisebb településén is.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Calderoni Program Híd az NFT és az ÚMFT között: -speciális HEFOP tartalmak disszeminációjának segítése -szélesebb társadalmi rétegek hozzáférésének biztosítása az NFT eredményeihez, elsősorban a HEFOP és projektekben érintettek körében -az EKOF koncepció megvalósítása: központi ellenőrzés, egységes szolgáltatási platform, illeszthetőség
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Köszönöm a figyelmet! Farkas Katalin főigazgató