TÁMOP-3.1.4-09/1-2009-0041 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Előadás másolata:

TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben

TÁMOP / Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása Börzsönyvidéki Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási, Egységes Gyógypedagógiai és Módszertani Intézmény Fekete István Általános Iskola Napsugár Napköziotthonos Tagóvoda

A támogatás célja és háttere A pályázat alapvető célja az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.

A támogatás célja és háttere A kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek elterjesztése a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését célozza az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.

A projekt céljai a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása

A projekt költségvetése Elszámolható költségek: Ft A támogatás mértéke: 100 % Projektelőkészítés Projekt szakmai megvalósítása Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások Projektmenedzsment

A projekt főbb állomásai, ütemezése Pályázat benyújtása: Támogatói döntés: Projekt kezdete: Projekt zárása: Fenntartási időszak vége: Dokumentáció megőrzése:

A projekt keretében megvalósítandó főbb feladatcsoportok Pályázat elkészítése és benyújtása Támogatási szerződés Közbeszerzés Továbbképzések, tanácsadások és jó gyakorlat Szakmai fejlesztések megvalósítása Ellenőrzés Tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása Projektzárás, elszámolás

A projekt szakmai fejlesztései Szakmai vezetők Intézményi innováció – Helyi tanterv, pedagógiai program és nevelési program módosítása – Fejlesztés, saját innováció – Önálló intézményi innováció

TÁMOP folyamattanácsadók, mentorok Intézményi folyamatszaktanácsadó IKT fejlesztési folyamatszaktanácsadó Kompetenciaterületi pedagógiai mentortanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó IPR módszertani mentortanácsadó

A pályázat keretében megvalósult továbbképzések Változásmenedzselés a Közoktatási Intézményekben Projektmódszer, projekt-alapú oktatás Differenciált tanulásszervezés lehetőségei és módszerei A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása-óvodai programcsomag A digitális tananyag fejlesztése, felhasználása és értékelése

A pályázat keretében megvalósult továbbképzések Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók pedagógiai segítése (IPR)‏ Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában (IPR) A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésének gyakorlati feladatai Az óvodából az iskolába való átmenet megkönnyítése

A pályázat keretében megvalósult továbbképzések Projektpedagógia, epochális oktatás Hatékony iskolát mindenkinek! Integrált nevelés az óvodai és az iskolai gyakorlatban (IPR)‏

A pályázat keretében megvalósult továbbképzések Intézmény értékelési feladatok, módszerek a minőségirányítási rendszer működtetésében és Az országos kompetenciamérések eredményeinek értelmezése, a pedagógiai eredményesség növelésének lehetőségei és korlátai Tanulási képességek fejlesztése a stresszmentes, kooperatív és hatékony tanulás módszereinek alkalmazásával

A pályázat keretében megvalósult továbbképzések A Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés, különös tekintettel a drámapedagógiára, a tanórai differenciálásra és a kooperatív tanulás módszereire Kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása- szövegértés-szövegalkotás programcsomag az 1-4. évfolyamon

A jó gyakorlatok Élményközpontú pedagógiai módszerek alkalmazása természeti környezetben (Napsugár Óvoda,Maglód)‏ Kompetencia alapú oktatás jó gyakorlata (Hegedűs Géza Általános Iskola, Budapest)‏ Projekt alapú tanulásszervezés (Deák Diák Általános Iskola, Budapest)‏ Mestermunka módszer a tanulási képességek eredményes fejlesztésben (Deák Diák Általános Iskola, Budapest)‏

A projekt számszerűsíthető eredményei Akkreditált pedagógus továbbképzésben tanúsítványt szerzett pedagógusok száma: 15 fő Akkreditált pedagógus továbbképzésben megszerzett tanúsítványok száma: 110 db Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerint foglalkoztatott tanulók száma: 70 fő

A projekt számszerűsíthető eredményei Matematika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító kompetencia alapú oktatási programcsomag szerint foglalkoztatott tanulók száma: 36 fő Az óvodai programcsomag szerint foglalkoztatott gyermekek száma: 42 fő Tantárgytömbösítés módszertannal szervezett tanórák aránya: 2009/2010 tanév kezdete: 5 %; 2010/2011 tanév kezdete: 10 %; 2011/2012 tanév kezdete: 15 %

A projekt számszerűsíthető eredményei Szakrendszerű oktatás esetén tantárgyi bontás nélküli műveltségterületi oktatásban részesülő tanulócsoportok száma: 2 db A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított, moduláris programok száma:1 db A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított témahetek száma: 1 db

A projekt számszerűsíthető eredményei A pedagógiai programban megjelenített és megvalósított három hetet meghaladó projektek száma: 1 db IKT-val segített tanórák aránya :25 %

Köszönöm a figyelmet!