MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Kismama Karrier Központ és Alternatív Főiskola
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN Előadó: Dankó Márta alprojektvezető őiskolai docens

Múlt – jelen – jövő, avagy: Bemutatkozás Múlt – jelen – jövő, avagy: honnan, hova tartunk az ügyviteli képzésben?

Hagyományaink, értékeink: Gyorsírás és Gépírás Tanszék: 1975 – 2002 gyorsírás és gépírás szakos tanárképzés beszédíró gyorsírók képzése (parlamenti gyorsírók) hallgatók országos és nemzetközi versenyekre való felkészítése (szép eredményekkel)

Munkaerőpiaci és társadalmi ügyviteli szakos tanárképzés felsőfokú szakképzések (Titkárságvezető, Gazdasági idegen- nyelvű menedzser, Idegen nyelvi kommunikátor) Munkaerőpiaci és társadalmi igények változása, új OKJ 

ÜGYVITEL ÉS IRODAKOMMUNIKÁCIÓ KÉPZÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KÖZPONT Oktatási igények, képzési struktúra és tartalom megváltozása  ÜGYVITEL ÉS IRODAKOMMUNIKÁCIÓ KÉPZÉSI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KÖZPONT

Európai kitekintés tanulás és használható, naprakész tudás  minőségi elvárások Lisszabon 2000, Koppenhága 2002  célkitűzések az oktatási és szakképzési rendszerek fejlesztésére  egységes európai oktatási térség létrehozása

Európai kitekintés uniós országok közötti együttműködés erősítése oktatásban (átjárhatóság, eurokonformitás) versenyképes tudás a gazdaságban és a tudomány terén

Európai példák Team Academy („Vállalkozók csapata”) – finn tapasztalatok Northern Creative Youth („Kreatív északi ifjúság”) – nemzetek közötti projekt: finn, svéd, norvég, skóciai, írországi fiatalok szakmai hálózata

CÉLJAINK: Elmélet-centrikusság csökkentése (40-60% elmélet-gyakorlat) Gyakorlati felkészítés minőségének javítása (Az ügyviteli szakmacsoport felsőfokú szakképesítéseinek szakmai- és vizsgakövetelménye 360 óra szakmai gyakorlatot ír elő.)

Munkanélküliek helyett versenyképes munkaerők képzése

A PROJEKT VÁRHATÓ EREDMÉNYEI: a hallgatók szakmai gyakorlatra történő felkészítéséhez szükséges személyi és modern tárgyi feltételeinek biztosítása

A PROJEKT VÁRHATÓ EREDMÉNYEI: megfelelő szakmai tananyagok, szoftverek, módszertani útmutatók segíthetik a korszerű gyakorlati oktatást

A modern ügyviteli gyakorlóhely eszközparkja korszerű információtovábbító -, feldolgozó és prezentációs eszközök modern számítógépek belső hálózattal

A modern ügyviteli gyakorlóhely eszközparkja korszerű, csoportmunkát támogató irodai szoftverek ügyviteltechnikai eszközök irodai kisgépek

A szakmai gyakorlati képzésünk elemei a főiskolai elméleti képzést kiegészítő helyi gyakorlati képzés megszervezése – a külső szakmai gyakorlatra történő előkészítés; munkaerő-piaci szervezetek (gazdálkodó szervezetek, hivatalok stb.) bevonása a gyakorlati képzésbe.

Belső szakmai gyakorlat előkészítése munkaerő-piaci igények felmérése (riportok, interjúk, kérdőíves felmérések) korszerű, kompetenciaelvű, innovatív tartalmú oktatási tananyagok, módszertani útmutatók kidolgozása

Belső szakmai gyakorlat előkészítése oktatóink, gyakorlatvezetőink felkészítése, kompetenciáinak fejlesztése kitekintés: hazai és külföldi tapasztalatok munkaerő-piaci tréningeken, továbbképzéseken való részvétel

Belső szakmai gyakorlat előkészítése bemutató foglalkozások szakszemináriumok, szakmai konzultációk egységes elvek mentén kialakított gyakorlati képzési program kidolgozása

Belső szakmai gyakorlat előkészítése tananyagok tesztelése a gyakorlati képzés folyamatában esettanulmányok (hallgatói kompetenciák változásának nyomon követése stb.) külső szakmai előadók, trénerek bevonása

Külső szakmai gyakorlat megszervezése képzési programjának elkészítése munkaerő-piaci szakemberek felkészítését segítő képzési program kidolgozása (tananyag, módszertani útmutató)

Külső szakmai gyakorlat megszervezése folyamatos együttműködés a gyakorlati helyszínekkel problémák, hiányosságok feltárása tapasztalatok összegzése (beválási tanulmány) mentorok, külső gyakorlatvezetők kiválasztása, képzése

A projektünk nyomán megvalósítható távolabbi terveink: európai példák nyomán nem fiktív, hanem valós vállalkozások működtetése az ügyviteli gyakorlóhelyen - a csoportmunka előtérbe helyezésével

A projektünk nyomán megvalósítható távolabbi terveink: a hallgatók szakmai, irodai adminisztrációs szolgáltatásokat nyújtva egyéni, kreatív ötleteiket valósíthatnák meg

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!