Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” szeptember.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Kérdések a Regionális Szolgáltató és Kutatóközpont létesítése kapcsán Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje:
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Széchenyi István Egyetem, Győr
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
TÁMOP-képzés Sportirodák részére Debrecen október 2-4.
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
Az olimpiai sportágak az egyetemi sportban Fábián László MOB sportigazgató.
Sportkoncepció és szervezeti megvalósítása a Debreceni Egyetemen
Debreceni Egyetem "ABS" Képzés- és rendszerfejlesztés a „ABS” Képzés és rendszerfejlesztés sportos társadalomért Észak-Kelet Magyarországon (A és B komponensek.
SPORTIRODA A PANNON EGYETEMEN FENNTARTHATÓSÁG TÁMOP E-13/1/KONV Sport a Pannon Egyetemen.
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP E-13/1/KONV „Sport a felsőoktatásban” B komponens Dr. Trényiné dr. Rákóczi Zsuzsanna Hallgatói szabadidősport.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
SPORT – INNOVÁCIÓ - Pályázat
Szegedi Tudományegyetem
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Sportirodák szerepe az intézményi sportéletben Előadó: Bartha Zsolt

Hajós Alfréd Terv 2013-20-as szakmai programja Célok: sportiroda-hálózat létrehozása sportszervezés fejlesztése tehetséges élsportolók számára a kettős életpálya modell

PÁLYÁZATOK TÍPUSAI 1. Sport a felsőoktatásban pályázat (TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV) „A” komponens: - sporthoz kapcsolódó egyetemi/főiskolai képzések fejlesztése „B” komponens / MEFS mint kötelező szakmai partner : - felsőoktatási sportirodák létrehozása - a hallgatói sportszolgáltatások fejlesztése - a mentorrendszer kiépítése 2. KMR (Közép-magyarországi Régió) pályázat / MEFS mint kötelező szakmai partner :

Az integrált sportiroda-modell Összesen 23 sportiroda 14 vidéki intézményben 9 budapesti intézményben    TÁMOP-program kovergencia-régiók 2 év, 440 mFt KMR pályázat Budapest-Gödöllő 1+2+1 félév, 160 mFt  Koordináció Konvergencia régió: MEFS Központ (DE) KMR: Közép-magyarországi Regionális Sportiroda (BEFS)

Pályázatok CÉLJA - Differenciált és komplex sportélet Intézményi sportfejlesztés céljai: Integrált sportiroda modell: integrált intézményi sporttevékenységeket koordináló szolgáltató szervezeti egység létrehozása a felsőoktatási intézményi hallgatói sportiroda szakmai profiljának bővítése intézményi beágyazottság növelése az intézményi sportirodák közös módszertani és kínálati szolgáltatásfejlesztése

Pályázatok CÉLJA - Differenciált és komplex sportélet Intézményi sportfejlesztés céljai: II. Hallgatói sportszolgáltatások bővítése, mintaprogramok indítása: ez által a sportolói hallgatói létszám növelése III. Az élsportolók számára a kettős karrier életpálya modell elősegítése, intézményi mentor és tutorrendszer fejlesztése

I. Integrált Sportiroda működési modellje Alappillér: különböző intézményi szereplők együttműködnek, egymás tevékenységét segítik és erősítik - Belső partnerek: rektori vezetés, sportszervezeti egység, hallgatói sportszervezők, sportegyesületek - Külső partnerek: MOB/MEFS, szakszövetségek, támogatók, közoktatás, média

Integrált Sportiroda működési modellje Célkitűzései: az intézményen belül az egységek munkájának összehangolása, az INFORMÁCIÓCSERE elősegítése szabadidősport terén a hallgatói részvételi szám jelentős növelése versenysport terén a részvételi szám és az eredményesség növelésének elősegítése, média jelenlétének erősítése a sportszolgáltatások fejlesztése, szélesítése, sportprogramok rendszeres szervezése a kommunikáció hatékonyabbá tétele a hallgatók és a további érintett együttműködő partnerek felé

Integrált Sportiroda működési modellje Feladatai: az iroda működési feltételeinek megteremtése - irodahelyiség biztosítása - a pályázatban előírt humánerőforrás biztosítása az intézményi sportszolgáltatások fejlesztésének, és a mintaprojektek megvalósulásának koordinációja a kettős életpálya modell megvalósulásának koordinálása

Integrált Sportiroda működési modellje Szakterületek, szakmai kompetenciák az irodában: Irodavezetés (menedzsment) Sportszakmai koordináció Szabadidős sportszervezés Kommunikáció Mentorálás Gazdasági ügyintézés

II. Sportszolgáltatások és mintaprogramok fejlesztésE Alapfeltételei: Információbázis Szervezési feladatok Kommunikáció

Sportszolgáltatások és mintaprogramok fejlesztésE Információbázis: testnevelés sportági kínálat egyesület és hallgatók által nyújtott kínálat külső szolgáltatók által nyújtott kínálat SportPont rendszer versenyei MEFOB-ok, egyetemi-főiskolai világversenyek pályázati és sportösztöndíj lehetőségek

Sportszolgáltatások és mintaprogramok fejlesztésE Szervezési feladatok: igényfelmérés sportfejlesztési projektek kidolgozása mintaprojekt központilag támogatott sportrendezvények beillesztése (MEFOB) versenyszerűen sportoló hallgatók toborzása létesítmények kihasználtsága szponzorok, támogatók felkutatása

Sportszolgáltatások és mintaprogramok fejlesztésE Kommunikáció: honlap működtetése, közösségi oldalak egyetemi/főiskolai lapok, hírlevelek helyi médiával kapcsolatépítés intézményvezetők, támogatók, szponzorok rendszeres támogatása szakmai beszámolók a projekt előrehaladásáról

III. Élsportolói életpályamodell – mentorrendszer Célja: a Sporttörvényben megfogalmazott Kettős életpálya modell részeként segítse az élsportolók sportolói és tanulmányi feladatainak összehangolását

Élsportolói életpályamodell – mentorrendszer Sportolók javasolt köre: bővebb kör: - Héraklész Csillagprogramban érintett hallgatók - az olimpiai és Universiade sportágak korosztályos és válogatott sportolói - az egyetemi világbajnokságokon érmet szerzők szűkített kör: - az olimpiai kerettagok

A pályázathoz kapcsolódó monitoring mutatók Hallgatói sportszolgáltatások száma: a projekt keretében kialakított és bevezetett szolgáltatások száma (min. 2) Hallgatói sportszolgáltatásokat igénybevevők száma: a projekt keretében kialakított és bevezetett hallgatói szolgáltatásokat igénybevevők száma. A hallgatói szolgáltatásokkal legalább a nappali tagozatos hallgatói létszám 10%-át (korábbi pályázat folytatása esetén együttesen 15%-át) szükséges elérni (a SportPontban Programban regisztrált és pontot gyűjtő hallgatók száma). Hallgatói sportszolgáltatásként tutori és mentori szolgáltatást igénybevevők száma: azon élsportolók száma, akikkel a kettős karrier életpálya-modell elősegítése érdekében egyéni, tutori és mentori szolgáltatásban részesülnek (min. 3 fő)

ÖSSZEGZÉS A TÁMOP/KMR támogatásával működő sportirodák feladata az intézményi sportélet koordinálása - beleértve a Mentorrendszer működtetését -, azon belül a szabadidősport támogatása. A cél, hogy a hallgatóság minél nagyobb aránya mozogjon rendszeresen.

Köszönöm a figyelmet!