Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” 2012. szeptember.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” 2012. szeptember."— Előadás másolata:

1 Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” 2012. szeptember 28.

2 „Nincs minőségi felsőoktatás minőségi felsőoktatási sport nélkül” •Innováció – sport hívószavai Tudás központúság a sportban – kutatás és problémamegoldás – sajátosság és egyediség megjelenése •„TRIPLE HELIX” – egyetem – kormányzat- gazdasági szektor/ipar hármas spirálja •Vállalkozó egyetemi modell kialakulása

3 Mit érthetünk innováció alatt az egyetemi szabadidősportban? •Kreatív megközelítés – Rugalmas, hétköznapi rutinhoz alkalmazkodó, vonzó program. Módszerek: kommunikáció, sportági paletta, toborzás stb. Új ötletek - fejlődési folyamat - koncepciózus gondolkodás – működő gyakorlat •Innováció területei i.) új fogyasztók (pl. akik még nem sportolnak, gólyák, dolgozók) ii.) új módszerek, új sportágak (pl. fitness (trx,kettlebell), küzdősportok, amerikai sportok, extrémsportok honosítása, népszerűsítése) iii.) új kommunikációs eszközök, csatornák ( közösségi oldalak előretörése)

4 Fejlődés a kommunikációban •Vonzó megjelenés: arculattervezés, marketing, szolgáltatói szemlélet fontossága, a „sport termék”. Személyesség: hallgatók megszólítása – hirdetéseken kívül – személyesen is – gólyatábori, kari, kollégiumi sportkampányok, sportnépszerűsítés 21.századi „közösségromboló” eszközök – internet, FB hasznos kihasználásával A kortárs közösségszámára fontos előnyök hangsúlyozásával – nem egészségközpontú kommunikáció, hanem a közösség, buli, jó társaság, kapcsolatteremtés, a játék és a versengés hívószavaival FI sport területén érintett szervezetek jobb kommunikációja – ismerjük meg egymást: videokonferenciák, vezetőképzők, szakmai tanulmányutak, „testvéregyetemi kapcsolatok” kialakítása

5 Kortárs szerep fontossága Hallgatótársak szerepe – sportszervezők, hallgatói szakosztályok az egyesületekben. Jól működő hallgatói önkormányzatok szerepe kiemelt. Az új trendeknek megfelelő sportágak bevezetése az egyetemi sportéletbe – TRX, futsal, cheerleading, flagfootball, jóga, Jó tanuló – jó sportoló mintaképek Olimpikon élsportolók, egyetemi hallgatók bemutatása, részvétele intézményi sportrendezvényeken (pl. Szilágyi Áron – ELTE 5vös5km futóverseny részvevője) Sportolók akik köztünk élnek – egészséges, sikeres, jó kedvű, magabiztos, népszerű, vonzó személyiségek.

6 Innováció a sportszervezésben Tradicionális egyesületi modell átalakulása – gazdasági több lábon állás (pályázatok, állami források, támogatók, szponzorok mellett sport szolgáltatás, sportrendezvények szervezése, törvényileg engedélyezett gazdasági tevékenység végzése Megújulás a sportvezetésben – munkamegosztás, szakosodás, professzionalizálódás Vállalkozó szellemiség Sport mint termék – PR, marketing feladatok megjelenése Együttműködés, jó gyakorlatok átvétele, meghonosítása – hazai és külföldi egyetemek működő programjainak megismerése Sportszervező képzésben végző hallgatók beépítése az egyesületek munkájába – szakmai gyakorlatok, fejlesztések, kutatások, felmérések

7 Együttműködés más tudományterületekkel, tudományágakkal Telekommunikáció - mobil applikációk fejlesztése Social media Ösztöndíjak, kutatások, közös projektek indítása, szakmai gyakorlatok (informatika, bölcsészet-, társadalom-, természet-,műszaki és orvostudományok, jog, stb.) Példák:magyar fejlesztés a Webit Kongresszuson 2012-ben Isztambul – Sportwavez Nike – Nike+ FuelBand

8 • Fiatalos, vonzó arculat (brand) kialakítása • Nagykövet • Folyamatos média megjelenés (nem öncélú köztudatba kerülés fontos) • Kommunikáció a hallgatókkal • Hallgatói igény mentén történő fejlesztések megszervezése, segítése • Az igények monitorozása

9 A MEFS tervezett programjai a szabadidősportban • A MEFS az egyetemi szabadidősportot csak a HÖOK-kal és az intézményekkel közösen tudja megszervezni • Alapok megteremtése – Sportiroda projekt (intézmény, egyesület, HÖK, üzemeltetés, sportintézet) • Hallgatók kedvezményes részvétele szabadidős programokban pl. utcai futóversenyek • Sportnépszerűsítő, figyelemfelkeltő kampányok – gólyatáborok, EFOTT • SportPont program – helyi sportolási lehetőségek, sportnapok szervezése a HÖOK-al együttműködésben • Presztízs küzdelmek: Szeged-Pécs, Debrecen-Nyíregyháza, Eger-Miskolc, ELTE-BME-Corvinu ún. Versity Games • Látványsportágak a szabadidősportban

10

11 • - sportág specifikus fejlesztések • - versenyképes, modern kínálat • - felmérő rendszer kiépítése (visszajelzés, verseny) • - intézményi csapatsportok • - egyéni sportok szervezése egyetemi keretek között (fitnesz programok) • - Aerobik, táncsportok, nyitás a hallgató lányok irányába • - természetjárás • -kocogó programok beindítása • - kerékpározást támogató programok

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Innováció az egyetemi és főiskolai sportban Simon Gábor MEFS Szabadidősport Bizottság elnök Sportkutatók Éjszakája „Innováció a sportban” 2012. szeptember."

Hasonló előadás


Google Hirdetések