A munkahelyi jól-léti szolgáltatások új nézőpontjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A SHARE kutatás kínálta elemzési lehetőségek Gál Róbert & Vargha Lili Szirák, 2011.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az életminőség mérése Kelemen Rita
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Széleskörű társadalmi képviselet (pártok, szakszervezetek, kamarák,
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Észak Dél ellen.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Társadalmi és kulturális tényezők hatásai a munkáltatók szociális tevékenységére Dr.Kópházi Andrea Ph.D egyetemi docens Humánmenedzsment előadás
Emberi erőforrás menedzsment
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Családi napközi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
Megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazása a Szerencsejáték Zrt-nél Rosner Imre, osztályvezető 2013.november 12.
A vidéki tér sikertényezői
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Az EEM helye a menedzsmentben
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
A kulturális jól-lét nézőpontjai és a humán fejlesztés a 21. században
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Támogató szolgáltatások női aspektusai Illés Tímea.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pedagógus értékelési rendszer
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

A munkahelyi jól-léti szolgáltatások új nézőpontjai Hervainé Szabó Gyöngyvér PhD dr. habil. főiskolai tanár KJF

Kutatási kérdés 1. A jól-lét koncepciói és jól-léti közpolitikák: a munkahelyi egészség helye az egyéni életútban és a jól-léti közpolitikákban 2. A szociális jól-léti modellek és a munkahelyi jól-lét funkciója 3. A munkahelyi jól-lét összetevői 4. A nemzetek versenyképessége és a munkahelyi jól-lét 5. A munkahelyi jól-lét- innováció minőség kapcsolata 6. Munkahelyi jól-léti szolgáltatások: Munkáltatói feladatok 7. Munkahelyi jól-léti szolgáltatások: Munkavállalói feladatok 8. A felsőoktatási képzési programok, a végzettek foglalkoztatása és a munkahelyi jól-lét 9. A munkahelyi jól-lét kutatásainak eredményei: miként hasznosíthatók a képzésekben 10. Az életpályára való felkészítés és a KJF PIQ & Lead programja

Közösségi Jól-lét Munkahelyi jól-lét Iskolai jól-lét Családi jól-lét A jól-lét koncepciói és jól-léti közpolitikák: a munkahelyi egészség helye az egyéni életútban és a jól-léti közpolitikákban Közösségi Jól-lét Ösvényfüggő fejlődés: Milyen a közösség fejlettsége A társadalmi modernizáció szintje HDI és CPI index Munkahelyi jól-lét Munkahelyi biztonság és egészség Mentális egészség Iskolai jól-lét Fizikai egészség fejlesztés Mentális egészség fejlesztés Családi jól-lét Családi kommunikáció, együttlét, közös tevékenységek, kötődés, támogatás, elfogadás, elkötelezettség, állóképesség, rugalmasság, adaptációs képesség, tisztelet Jól működik Egyéni jól-lét Anyagi státus, jövedelem Egészségi állapot Oktatás és képzettség Társadalmi kapcsolatok Személyes tevékenységek, munka Politikai részvételiség Környezeti források Biztonság

Jól-lét az életút nézőpontjában Ifjúsági Jól-lét Lakás, élelem, víz Pénz és munka Biztonságos, stabil családi környezet Szerető családtagok Barátok, iskolatársak Támogató intézmények Egészséges étkezés, testedzés Boldogság, pozitív kinézet,Önbecsülés és önétékelés Részvétel az oktatásban, értékek és normák Fejlődési lehetőség, növekedés Szabadidő, társaság Függetlenség, önállóság, saját vélemény kifejezése Anyagi jól-lét 18. Egészség és biztonság 20. Oktatás 8. Viselkedés, kockázatok 24. Lakás és környezet 20. http://www.unicef-irc.org/Report-Card-11/ Gyermek Jól-lét Ifjúsági jól-lét Felnőttkori jól-lét Időskori Jól-lét Időskori Jól-lét Lakás, élelem, víz Pénz és munka A családtagokkal találkozás gyakorisága Házastárs megfelelő támogatása Korábbi ismerősök megtartása Idősgondozó intézmények Betegség, Egészséges étkezés, testedzés Magány/ depresszió Segítség elfogadás Részvétel az oktatásban, értékek és normák Szinten tartás, rehabilitáció, regeneráció Szabadidő, társaság Függetlenség, önállóság, saját vélemény kifejezése Jól-lét Munka Lakás Családi élet Társadalmi részvétel Egészség Biztonság Környezet Pénzügyek Tanulás

Jóléti rendszer és munkahelyi jól-lét Angolszász modellek – USA Obama Care Az egészségbiztosítás csak a munkahelyi jól-lét révén elérhető Brit modell - preventív közegszségügy: integrált települési jól-léti és munkahelyi jól-léti programok – egészséges munkahely nemzeti és városi díjak Kanada – az egészség és jól-lét a minőségdíjakba épített Ausztrália: Akciók- testedzés és mozgás, egészséges étkezés, füstmentes programok, alkohol mentes munkahely, szociális és emocionális jól-lét

A munkahelyi jól-lét összetevői Munkahelyi jól-léti indikátorok Gazdasági –társadalmi struktúra Demográfia Iparág Munkahelyi feltételek Munkaterhelés, munkahelyi kultúra Mérési rendszer és politika Egészségi eredmények Munkahelyi egészsség és jól-léti politika

A nemzetek versenyképessége és a munkahelyi jól-lét Képzett munkaerő, humán tőke Megoldások Képzett munkaerő hiánya – pályakezdés Bologna után 25-28 éves életkorban –kiesett 50 % fiatal 18-24 éves pálykezdés 30 % A maradék 20 % -ból 15 % nem fejezte be általános tanulmányait A fejlett országok nem versenyképesek: az elnyúlt oktatás miatt Magyarország: 192 munkanap/ 10éven át/ 50 000 fő = 96 000 000 munkanap, 30 000 fő 5 évi kiesése 28 800 000 munkanap = 124 800 000 munkanap Hozzáadott érték: 650 000X 15 000 000 Ft. 9750 milliárd Ft Munka melletti képzések Külföldi munkaerő vonzása – nem integrálódik, kevéssé adaptálódik, gyenge egészség, más munkakultúra Munkahelyi egészség és jól-lét

A nemzetek versenyképessége és a munkahelyi jól-lét Munkahelyi stress, mentális egészség: minőségi munka , elvárt viselkedés Szervezeti innováció- menedzsment képesség fejlesztése Kreatív viselkedés, munkaerő hajtotta innováció Munkahelyi biztonság és munkaegészségügy Munkahelyi Wellness programok

A munkahelyi jól-lét- innováció minőség kapcsolata Önszerveződő munkahelyi teamek – csökkentett stressz A munkahelyek minősége javul> jobb teljesítmény> jobb munkahelyi légkör Magas minőségű munkahely jobb munkahelyi egészség és kevesebb baleset Magas teljesítmény igényű munkahely, kevesebb kiégés, fásultság, tovább maradás a foglalkoztatásban Csökken a hiányzás, megnőnek a munkahelyi alkalmassági kompetenciák Nagyobb autonómia, jobb kapcsolatok, megnőtt társadalmi részvétel Munkaidő- szabadidő jobb egyensúlya – kiegyensúlyozottabb családi kapcsolatok

A munkahely világa messze van a várakozásoktól Kapunyitási pánik A felsőoktatási képzési programok, a végzettek foglalkoztatása és a munkahelyi jól-lét Felsőoktatás – egy ideális szakmára készít fel, nem ismertek a munkakörök, a kompetenciák Olyan oktatók oktatnak, akik többnyire sosem dolgoztak üzleti környezetben A munkahely világa messze van a várakozásoktól Kapunyitási pánik Minőség és innováció Szempontjai nincsenek a képzésekben

KJF munkahelyi jól-léti kutatások: A munkahelyi jól-lét kutatásainak eredményei: miként hasznosíthatók a képzésekben KJF munkahelyi jól-léti kutatások: Munkahelyi stressztényezők feltárása Vezetői interjúk az adott munkahelyek vezetési problémáiról, a stressz tényezőkről, Vezetői interjúk a képzésekről, felkészültségről Munkahelyi alkalmasság kérdései Cél: feltárni a KJF által oktatott szakmák árnyoldalait is.

Az életpályára való felkészítés és a KJF PIQ & Lead programja https://www.youtube.com/watch?v=Mcgv51eXDpY Professzió központúság –életpálya modellre felkészítés a szakmák tudásanyaga, a munkakörök követelményei, stressztényezők Innovációs és Minőség – módszereinek és technikáinak oktatása, ezekre való szocializáció Vezetés –középvezetői kultúra Vállalkozási képesség Értékelési képesség és kultúra Fejlesztés ( projekt, termék, szolgáltatás és program Gyakorlatközpontúság – a munkavégzés feltételeinek megteremtése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! gyongyver@kodolanyi.hu