„C” típusú programcsomag bevezetése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
Matematika kompetencia
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika és módszertana
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kompetencia-konferencia
Könyvtárhasználati verseny
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A gyakorlatvezető mentor
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Matematikai ismeretek az alapiskolától az egyetemig Part Edit Selye János Egyetem Komárno, Szlovákia.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Gyermekvilág régen és ma
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia mérések elemzések
Harmadik matematikakönyvem
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Matematika Kompetenciaterület
A matematika műveltségi terület a NAT-ban
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
LEGO Dacta program.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

„C” típusú programcsomag bevezetése A matematikai kompetencia tanórákon kívüli foglalkozásokon történő fejlesztése „C” típusú programcsomag bevezetése

A „C” programcsomag jellemzői az alapozó szakaszban Moduláris szerkezetű (9-9 modul) Differenciálást szolgáló kiegészítő csomag, amely részben a felzárkóztatást, részben a tehetséggondozást segíti Sok és változatos tapasztalatszerzés, eszközhasználat és játék jellemzi A modulokban részletes tanári útmutatók találhatók (módszertani, értékelési javaslatokkal, ajánlásokkal, a szükséges eszközökkel)

A csoportok kialakítása Felzárkóztatásra szoruló gyerekek alkotják Kiválasztásuk menete: 4. évfolyam végi kompetenciamérés eredménye, az elemi számolási készség felmérése megtörténik (számírás, mértékegységváltás, összeadás, kivonás, szorzás, osztás) Az 5. évfolyam legelső óráján megírt matematikai gondolkodást, problémamegoldást mérő teszt eredménye A tanító nénik véleménye Rendelkezik-e a tanuló kiszűrt képességzavarral (SNI, BTMN).

Csoportjaim bemutatása 5. évfolyam 9 tanuló alkotja a csoportot a mértékváltás területén mindenki fejlesztésre szorul nem ért a befejező szintre a kivonás területén 6 tanuló, a szorzás területén 1 tanuló az osztás esetében 5 tanuló a csoportban 2 BTMN-es gyerek van (pozitív diszkrimináció, eszközhasználat biztosítása)

Csoportjaim bemutatása 6. évfolyam a csoport 6 tanulóból áll. itt is fejlesztendő a mértékváltás a figyelem és koncentrálóképességük javítandó 2 SNI-s tanuló van a csoportban, komoly képességzavarokkal, (számolvasás, számírás, kivonás, osztás) Kommunikációs problémák

A matematikai kompetencia készség- és képességkomponensek térképe Készségek Gondolkodási képességek Kommunikációs képességek Tudásszerző képességek Tanulási képességek számlálás rendszerezés relációszókincs Problémaérzé-kenység figyelem számolás kombinativitás szövegértés, szövegértel-mezés Probléma-reprezentácó rész-egész észlelés mennyiségi következtetés deduktív következtetés térlátás, térbeli viszonyok eredetiség, kreativitás emlékezet becslés, mérés Induktív következtetés ábrázolás, prezentáció Probléma-megoldás feladattartás mértékegységvált-ás valószínűségi következtetés   Metakogníció Feladatmegol-dási sebesség szövegesfeladat-megoldás érvelés, bizonyítás

A fejlesztés fókuszai Számok számegyenesen történő ábrázolásában Számok kerekítését Alapműveleteket, mértékváltásokat Gondolkodása Önellenörző képessége Testek, síkidomok tulajdonságai Megfigyelő-képessége Együttműködő képessége

Kapcsolódás a tananyaghoz Órabeosztás Óraszám Modul Órakeret Kapcsolódás a tananyaghoz 1. SZERVEZÉSI FELADATOK 1 ÓRA 2-4. TITKOSÍRÁS 3 ÓRA TERMÉSZETES SZÁMOK, MŰVELETEK A TERMÉSZETES SZÁMOK KÖRÉBEN EGÉSZ SZÁMOK 5-7. DOMINÓ ALAKZATOK MÉRÉSEK 8-13. JÁTÉK A SÍKON „FOCIPÁLYA” PROJEKT 6 ÓRA MÉRÉSEK, KERÜLET, TERÜLET, FELSZÍN ALAKZATOK, SZIMMETRIA SZÁMEGYENES, DERÉKSZÖGŰ KOORDINÁTA–RENDSZER 14-16. MEMÓRIA PONTHALMAZOK

?????? Hogyan csináljam? Mit várnak el tőlem? Szülők Kollégák Gyerekek Mit várok el magamtól? Melyik módszer lesz a legeredményesebb? Milyen eszközöket használjak?

A válaszok Képzések Jók voltak, de meg kellett volna előzniük a bevezetés időszakát. Sokat tanultunk egymástól. Kevés volt a jó gyakorlat. Mentorok Későn találkoztunk, de hasznos ötletekkel, információkkal segítették a munkám.

A gyerekek motiválásához, az eredményes munkához vezető úton: Elkezdődött a munka… A gyerekek motiválásához, az eredményes munkához vezető úton: Tevékenykedtetésre, IKT eszközök használatára, Játékos feladatokra, Új módszerekre, van szükségem.

Dominó Hagyományos dominó Logikus gondolkodás, szabályjáték Színdominó Síklátás fejlesztése Számdominó Műveletek gyakorlása,

Gombfoci pálya Tervezés, kivitelezés, játék Mérés, mértékegységek, Terület- kerületszámítás, Kicsinyítés, Szimmetria felfedezése A játék szabályainak megismerése, alkalmazása A csoport kohézió erősítése

„Játékok” Memória játék Állatsoroló, többszörösök, Bumm játék memóriakártyák (emlékezet, figyelem fejlesztése) Malomjátékok Különböző formák (gondolkodási stratégiák) Gyufás játékok (Térszemlélet fejlesztése, a területfogalom alakítása) Tangram játékok Kolumbusz tojása (síkbeli alakzatok felismerése, jellemzése, síklátás fejlesztése)

A számítógép Prezentációk, bemutatók Keresztrejtvény, titkosírási módszerek Internet Információk keresése (Euler munkássága) Oktatóprogramok Törtek értelmezése Online programok

Törtek

Linkek Feladatlapok az alapműveletekre (és törtekre): http://www.aplusmath.com/Worksheets/index.html http://www.superkids.com/aweb/tools/math/ Óravázlatok, feladatlapok évfolyamonként, témánként: http://www.teachervision.fen.com/page/5775.html Magyar nyelvű óravázlatok és egyéb tanári segédletek: http://fazekas.hu/ http://www.fazekas.hu/matek/index.html

Az idő mérése

Összefoglalva Ez az év a gyakorlás, a megtapasztalás éve Kisebb eredményre számítok Kipróbálhatok több módszert Az eszközök közül válogathatok A bevált, jó gyakorlatot egyéb óráimon is hasznosítom

Köszönöm a figyelmet! Végsőné Márkus Erika