Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Családi nap az Értelem és érzelem jegyében
Önismeret.
Szervezetfejlesztési Program
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Könyvtárhasználati verseny
Értékelés a pedagógiában
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
2014. november november november 18.1.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
FORD KARRIER PROGRAM Értékesítők 2. szintű vizsga követelmények
ÖNISMERET.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Szociális kompetencia
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák MKE, 2014. november 26.

1/11 Képességek, kompetenciák önértékelés Tevékenységek Magatartások

Önismeret ! 2/11 Az önismeret nem más, mint az egyén „áttekintése saját személyisége összetevőiről, határairól és lehetőségeiről, betekintése saját viselkedésének a rúgóiba, hátterébe, motívumrendszerébe, képessége arra, hogy helyesen megítélje saját szerepét, hatását az emberi kapcsolatokban” (Pálffy).

Önismeret, önértékelés 3/11 Önismeret, önértékelés viselkedés személyiség határok összetevők Emberi kapcsolatok

Az életpálya - építés – tudatos jövőkép 4/11 Az életpálya - építés – tudatos jövőkép

5/11 Adottságok és képességek Elvárások Hatások

6/11 A „3K”: képzési és kimeneti követelmények ( módosított 15/2006 EMMI rendelet ) Változó kompetenciák

Mikor? Hogyan? Kit?

Hogyan? Kompetenciák pontos definíciója Indikátorok kompetenciánként 9/11 Kompetenciák pontos definíciója Indikátorok kompetenciánként A „mérési „ elemek meghatározása: Pl. portfólió, személyes találkozás

Rendszer 10/11 i

11/ 11 Folyamatos korrekció értékelés életpálya Változó kompetenciák

Köszönöm a figyelmet ! Hock Zsuzsanna Könyvtárostanár, mesterpedagógus Veres Pálné Gimnázium