Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Értékpapír piaci műveletek
Advertisements

Életünk tartozékává váltak a képerny ő k (tv, számítógép, mobiltelefon), általuk könnyen juthatunk információkhoz, szórakoztató tartalmakhoz, szolgáltatásokhoz.
Tőzsde az Interneten Nagy György Péter.
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
Közgazdaságtan 5. hét.
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
A fűtési költségmegosztás nemzetközi gyakorlata és hazai tapasztalatai
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
Érték és értékelés A védjegyek értékelése és a kártérítés mértéke a védjegybitorlási perekben László Áron Márk MIE – Galyatető november 21.
Árképzés a vendéglátásban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Készítette: Unyatyinszki Csaba
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
Alapfogalmak.
Piackutatás.
Készítette: Magyar Orsolya
Fedezetelemzés Schiberna Endre.
Opciós piacok. Meghatározás Egy termék jövőbeli vételére vagy eladására szóló jog, előre rögzített áron és időbenEgy termék jövőbeli vételére vagy eladására.
Irány a suliba…. Gazdaság informatika… Megkapjuk az évközi feladatot.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
Big Mac Készítette: Szilágyi Marianna. Fő szempont: Melyik országban a legmegtérülőbb a munkával töltött idő? 16 ország adatainak összehasonlítása és.
Csoportosan elkészített önálló feladat
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
A regionális gazdaságtan tárgya
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Marketing mix.
A fogyasztó optimális választása
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Ingatlanértékelés II..
Hitelbiztosítéki értékelés
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
Kalkuláció.
Pénzügyi elemzés Tóth Veronika
Demerite módszer. Összehasonlításos módszer T ia az elemzett termék technikai paraméterei Q ia az elemzett termék minőségi paraméterei T ic az etalon.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Funkciói, feladatai és területei
Az elemzés és tervezés módszertana
Lineáris programozás.
Ipari Katasztrófák3. előadás1 A technika. Ipari Katasztrófák3. előadás2 A technológia kialakulása 1.Alapkutatás: a természettudományos össze- függések.
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Kereslet-rugalmassági számítások
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
Energiatervezés | © 2014 ENERGIATERVEZÉSI FOGALMAK Idősor elemzések Statisztikai jellemzők.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Maximális nyereség Ha a függvények valamilyen gazdasági jelenséget írnak le, vizsgálatukkal megoldható az ügyvitel optimizációja.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Transzferár-dokumentáció
A piac és a piacgazdaság
A legKISEBBSÉG is számít!
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Előadás másolata:

Döntéstámogatás a piac résztvevői számára, az alma részpiaci árai alapján Készítette: Barabás Dóra Sleisz Gabriella Ballai Bálint Juhos Balázs Szomor Ábrahám Sándor

Kinek lehet hasznos? Kereskedők, eladók Fogyasztók Hazai termelők Információs adatbázisok

Miért lehet hasznos egy ilyen elemzés? Amennyiben a hasznosság bebizonyosodik, az abból fakadó előnyök, a piac egyes szereplőit más és más szempontból részesítik előnyben. Az elemzési módszer használatával egy átfogó piaci elemzést kaphatunk, mely minden résztvevő számára információt nyújt. Megnő a biztonságos tervezhetőség esélye, nyomon lehet követni, illetve előre lehet vetíteni az árváltozásokat.

Szakirodalom Az ár meghatározása 1. Hagyományos módszerek összehasonlító árak módszere viszonteladási árak módszere költség és jövedelem módszer 2. Egyéb módszerek ügyleti nettó nyereségen alapuló módszerek nyereség-megosztásos módszerek

Összehasonlító árak módszere Vizsgálatunk szempontjából, az összehasonlító árak módszerének figyelembe vétele a leglényegesebb szempont. A piaci árak meghatározásánál fontos szem előtt tartani, hogy csak azonos vagy hasonló piacokon végbemenő ügyletekben alkalmazott árakat lehet összehasonlítani és árként felhasználni.

Alapadatok és forrás

COCO STD futtatások

Eredmények I.

Eredmények II.

Következtetések I. Össze lehetne hangolni illetve tervezhetőbb lenne az árak kialakítása. A grafikonokon láthatjuk, hogy ahol a tényleges árak a becsült érték felett jelentkeztek ott azt mondhatjuk, hogy az árak a vártnál magasabbak a többi részpiachoz képest. Ahol a tényárak a becslés alatt helyezkednek el, ott a termék ára a vártnál és az átlagosnál alacsonyabb.

Következtetések II. A vásárlók könnyebben és biztosabban dönthetnek egyes termékek választásánál, megbizonyosodhatnak róla, hogy a termék „megéri-e az árát?”. A témával kapcsolatos egyes álláspontok és módszerek hasonló következtetésre jutottak a probléma vizsgálata során. „Az összehasonlító módszer a legmegbízhatóbb és legközvetlenebb módja a szokásos piaci árelv alkalmazásának”.(http://www.kolchis.hu/letoltheto_anyagok/publikaciok/A_szokasos_piaci_ar_meghatarozasara_alkalmazhato_modszerek.pdf)

Köszönjük a figyelmet!