Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens."— Előadás másolata:

1 A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens

2  A vizsgált szervezet bemutatása  Az új marketingterv szükségességének okai  A vizsgálati módszerek ismertetése  A vizsgálatokból levonható következtetések, javaslattétel

3  A legrégebbi könyvkiadó intézmény Magyarországon  Katolikus szellemiségű  Vallási, kulturális rendezvények szervezője  A szegényebb rétegek támogatója A logó forrása: http://www.esztergomi- ersekseg.hu/?fm=2&op=hhirek&id=126

4 A Társulat elkényelmesedett, nem fektet energiát a fejlesztésbe A fogyasztói igények pedig változnak Kiszélesedett a szabadidős tevékenységek köre Meg kell vizsgálni, a mostani és leendő vásárlók miként vélekednek az újdonságról: az e-könyvekről

5  Az interjú témája: könyvolvasási szokások  A kutatási probléma: miért csökken a könyvolvasási kedv?  A minta: 15 és 30 év közti fiatalok  Kutatási háttér: értékesítési nehézségek  A vizsgálat módszere: páros interjú

6  H1: Az eladott könyvek száma szignifikánsan le fog csökkenni az elkövetkezendő 10 évben  Iránytű egy olyan stratégiához, melyben bevezetésre kerül az e-könyv  H2: A könyvolvasási kedvvel egyenes arányban csökken a helyesírási készség is  Lehetőség arra, hogy több oldalról közelítsék meg a fiatalokat

7  Gyakori motívum a beszélgetés során: jelen és múlt  Arányaiban nem csökkent olyan nagymértékben az olvasási kedv – árnyalja a képet  A technológia fejlődése,  Így a szabadidős tevékenységek végtelen sora

8  Kérdőíves kutatás  Alapsokaság: e-mail címmel rendelkezők:  Akik szeretnek olvasni, és  Az elmúlt egy évben vásároltak hagyományos könyvet  Idő: 2013 nyara  Mintanagyság: 104 fő

9  H3: A könyveket illetően az internetes tájékozódás az alternatív csatornák átlagát mára meghaladta  A Társulatnak formálnia kell internetes megjelenésén  A megkérdezettek a 3. helyre sorolták az Internetet (mint tájékozódási forrást)

10  H4: Napjainkban többet olvasunk e- könyvből, mint hagyományos könyvből  Újabb kutatás: miért nem rendelkeznek többen e-könyv olvasóval? További kutatás nélkül nincs alapja az időtávokban való gondolkodásnak Továbbá, a saját logóval ellátott olvasókészülék beszerzése is függ a vásárlói preferenciáktól

11  H5: A jelenlegi könyvárak a szabadon felhasználható jövedelem nagyságához képest magasak, ennek értelmében megéri beruházni egy e-könyvre  A papíralapú könyvek nyilvánvalóan magasabb előállítási költséggel bírnak  Szemléletváltás szükséges a társadalomban

12  H6: A vásárlók szerint a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor az ár  A leghangsúlyosabb szempont vásárláskor a könyv tartalma  Az átfogalmazott hipotézis: A vásárlók számára a leghangsúlyosabb szempont könyvvásárláskor a tartalom, az ár a második legfontosabb tényező

13 A képeket a Társulat engedélyével, magam készítettem.

14 Köszönöm a Bizottság megtisztelő figyelmét!


Letölteni ppt "A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens."

Hasonló előadás


Google Hirdetések