Kognitív Profil Teszt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

A gyermekek nyelvelsajátítása
A koordinációfejlesztés lehetősége
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Specifikus tanulási zavarok
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének módszertana
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Az informatika mindenkié
4. Kreatív döntéshozatal
A diszlexia-veszélyeztetettség és a diszlexia jelenségköre Diszgráfia
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
EMLÉKEZÉS.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Az iskolaérettség kérdése
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
WISC-IV gyermek intelligenciateszt
“A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik, hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.” (Kahlil.
Elfogadva nevelni, tanítani
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
Speciális tanulási nehézségek
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Neuropszichológiai vizsgálatok az igazságügyi pszichológiai gyakorlatban Pataky Ilona December 2.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
A téri orientáció fejlesztése
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Kognitív Profil Teszt 7-9 év 9-12 év.
Kognitív Profil Teszt 5-7 éveseknek
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
DISZKALKULIA, VAGY MÉGSEM?
Óvoda-iskola átmenet intézményünkben
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Alkalmazott nyelvészet I.
Beszédészlelés fejlesztése óvodáskorban
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Iskolakészültség – kognitív és számolási fejlettség
Kognitív Profil Teszt (A)
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Kognitív Profil Teszt.
A gyakorlat céljai Belássuk, hogy a tanulási zavar gyakori jelenség az iskola falai között, a tanítási-tanulási folyamatban számolni kell ezzel Rálássunk.
Kognitív Profil Teszt 5-7 éveseknek
Előadás másolata:

Kognitív Profil Teszt

Kognitív Profil Teszt 1. Sorozat (csoportos) Figurák 1. 2. Számismétlés (előre) Szekvenciális és szimultán képemlékezet Hangdiszkrimináció Számolás 1. 2. Helyesírás Számolás visszafelé Alakrajzolás emlékezetből Főfogalom feladat 1. 2. 3. Szókincs feladat

Kognitív Profil Teszt 2. Sorozat (egyéni) Számismétlés (visszafelé) Olvasás – szavak és álszavak olvasása Mozgásutánzás Gyorsmegnevezés – képek és számok Ritmuskopogás Szófelismerés 1. 2.

Kognitív Profil Teszt instrukció csoportos Kognitív Profil Teszt lap A Kognitív Profil Teszt lap B Kognitív Profil Teszt instrukció csoportos Kognitív Profil Teszt kiértékelés csoportos Kognitív Profil Teszt instrukció egyéni Kognitív Profil Teszt kiértékelő egyéni

Kognitív Profil Teszt skálái Verbális képesség – Gyorsan kép, Olvasás, Főfogalom Számolás – Számolás, Számolás vissza, Számism, Gyorsan szám Szekvencialitás –Emlékezet sorra, Számismétlés, Ritmus Fonológiai képességek – Álszavak olvasása, írása Auditív képességek – Hangdiszkrimináció, Ritmus Vizuális képességek - Alakrajz, Képemlékezet. Motoros képességek – Ritmus, Alakrajz, Ritmus Emlékezet – Képemlékezet, Számismétlés Absztrakciós képességek – Figurák, Főfogalom

Dr. habil. Gyarmathy Éva Kognitív Profil Teszt www.diszlexia.hu/kptest

Számismétlés 4 8 5 3 7 6 2 5 9 4 4 9 5 1 3 6 1 9 5 7 2 8 5 3 1 3 6 7 9 2 8 2 7 9 5 1 6 1 9 5 7 4 8 5 8 3 9 4 2 7 6 1 3 8 2 7 9 3 5 4 6 9 5 2 7 6 1 9 2 7 8 5 3 1 3 6 7 9 8 2 7 9 5 1 3 9 2 5 1 7

Számolás visszafelé 100 … … …

Hangdiszkrimináció 1. tág tág 11. sal zsal 2. rím rém 12. mort mort 3. száj száj 13. fáv váf 4. por bor 14. pér pél 5. gép kép 15. talt talt 6. méz méz 16. vösz vöz 7. kór kor 17. kúj gúj 8. tér dér 18. pob pob 9. megy megy 19. gyim tyim 10. tör tőr 20. táb táb

Mozgásutánzás ököl - él - tenyér

Ritmuskopogás / - - / / - / / - / / / / / - - / - - / / - - - / - / - / /

Szókincs feladat