1780-1834. Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Az olvasástanítás módszere:
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
Így tanítanám a kördokumentumok készítését
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Az e-portfólió használati köre
Az olvasástanítás módszertana előkészítés, betű és hangtanítás
Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Észak-Amerikai indiánok. Eredet Nincs egységes vélemény Nincs egységes vélemény Utolsó jégkorszak után Utolsó jégkorszak után Bering-szoros Bering-szoros.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
Kompetensek lettünk? június 27..
A „diszes” problémák korai jelei
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
FORRÁSFELHASZNÁLÁS ELŐÍRÁSAI Fodor Éva munkája alapján.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
A beiskolázás előkészítése
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Készítette: Szepessyné Judik Dorottya.   Az első próbálkozások a 16. században indultak meg.  Cardanus (1501–1576) olasz filozófus és fizikus szakított.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Jurij Vega Készítette : Zsemlye Márk március szeptember 26.
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
Jurij Bartolomej Vega Készítette: Tóth Bence 9/c.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
Mit mesél a Bécsi-erdő? Deutschlehrerkurs ActiLingua Academy, Bécs, Ausztria A projektet az Európai Unió támogatta. A bemutatóban megjelentek nem szükségszerűen.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Köszöntelek Benneteket! Tanár neve. Osztály órarendje 8:20 - 8:45 Tanítás kezdete, névsorolvasás 8:45 - 9:30Olvasás és írás 9: :15Helyesírás és.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Szülői értekezlet 2. osztály szeptember 19..
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
A probléma forrása! általános iskola
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
folytatott bibliográfia elemzéséről
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ÖNKÉNTESSÉGI PROGRAM AZ ORSZÁGOS IDEGENNYELVŰ KÖNYVTÁRBAN
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
3. osztályban.
Előadás másolata:

Gyógypedagógiai munkája  váci intézet /Váci Siketnéma Intézet/ tanára  Tanítványai a „kezdő magyar siketnémák”  1808-tól igazgatója  Simon Antal ( ) után

Igazgatósága idején  Felismeri, hogy az oktatást előre meg kell tervezni  Mind a menetét, mind az anyagát meg kell határozni  azt mondja, hogy délelőtt legyen tanulás, és délután munka  Módszertani könyvet ír a tanároknak, és tankönyvet a diákoknak Bécsi iskola

Írásai  első tankönyvek → kiadásuk magyarul és németül  Magyar nyelvtanítókönyv a siketnémák számára  Első esméretek a siketnémák számára May szerént

Tanítás szervezése  3 osztály (különböző fejlettségi szintű tanulócsoport) működik az intézetben  2-2 év alatt sajátítják el a tananyagot  Cél: a hangbeszéd, az írás és a jelbeszéd megtanulása  Szájról olvasást nem tanulnak!

I. Csoport: (Nyelvtanítókönyv + Első esméretek…) 1. Összes betű írása és ujj-jelének megtanulása 2. Összes hang kiejtésének tanítása 3. Kb szó kiejtése és jelének tanítása II. Csoport és a III. Csoport:  Első esméretek + nyelvtanítókönyv  Szavak ragozása, nyelvtan  Kötőszavak, szóképzés

Kritikai megjegyzések…  Nem egyértelmű az elsődleges kifejező eszköz  Hangbeszéd?  Írás?  Jelbeszéd?  Nincs szájról olvasás (nem veszi át a német módszerből)  Átgondolatlan szótanítás  Mennyisége (2 év alatt 1800 szó)  Felesleges szavak (pl. vendéghaj)

Köszönöm a figyelmet!

Források:  Gordosné dr. Szabó Anna: Gyógypedagógia Történet II. / Tankönyvkiadó, Budapest, 1969./  Kép forrása: mage/original/14633.jpg mage/original/14633.jpg