„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Dokumentációs rendszer
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Referencia intézmények felkészítése
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
főosztályvezető-helyettes
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

A referenciaintézmények szerepe, helye a köznevelésben Műhelymunka Hernád, 2014. 09. 24.

„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is „Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is.” (Ismeretlen szerző)

A referenciaintézmény Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt a szolgáltatásaiban publikálni, illetve átadni képes intézmény.

A referenciaintézmény alapkritériumai Befogadó, az egyéni fejlődést biztosító módszereket alkalmaz. Pedagógiai munkájában megjelennek a kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmai és módszerei. Munkakultúráját nyitott nevelési-oktatási környezet jellemzi. Az intézmény vezetése és tantestülete egyaránt elkötelezett a referenciaintézménnyé válás folyamatában, feladataiban.

A referenciaintézmény alapkritériumai Önfejlesztő intézmény, önértékelési rendszert működtet. Kidolgozott külső-belső szakmai kapcsolati formákkal rendelkezik. Az IKT eszközöket és módszereket a Pedagógiai programban foglaltak szerint alkalmazza. Az általa definiált referencia-körben minimum 2 éve működik. Több összefüggő jó gyakorlattal rendelkezik (ebből feltöltött, legalább két „jó gyakorlat”).

A referenciaintézmény alapkritériumai Szervezeti kultúrájára jellemző a team munka, illetve a pedagógusok közötti horizontális és vertikális együttműködés. Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, mentorálás, hospitálás, szupervízió, stb. feladatait. A partnerintézmény fejlesztési folyamataihoz igény szerint szakmai támogatást nyújt. A szupervízió önreflexió,személyiség és kompetencia fejlesztés, továbbképzés; a leghatékonyabb szakmai személyiségfejlesztő módszer a szociális, pedagógiai, profit és nonprofit területen.

intézmény/ referenciahely Referenciaterületek Kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó Befogadó pedagógiai gyakorlat /integrációs pedagógiai program alkalmazásában mintaadó Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény az integráció szolgálatában Az info-kommunikációs technológiák alkalmazásában példaértékű Komprehenzív elven, egységes programmal dolgozó Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelés műveltségterületen kompetencia alapú programot megvalósító intézmény/ referenciahely

Referenciaterületek Tehetséggondozó programmal dolgozó /”tehetségpont” Öko-iskolai/óvodai, egyéb környezetpedagógiai program alapján dolgozó Múzeumpedagógiai program alapján dolgozó A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó A reformpedagógiák valamelyikét képviselő Saját fejlesztésű alternatív program szerint működő Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely intézmény, referenciahely

A regisztrációtól a minősítésig Intézményi innovációk Együttműködések, partnerség Előminősítési folyamat (formai, szakmai, helyszíni látogatás) Fejlesztési terv összeállítása és megvalósítása (TÁMOP 3.1.7. pályázat) Referenciaintézményi minősítés (TÁMOP 3.1.1. kiemelt projekt) Referenciaintézményi szolgáltatások nyújtása

Minősítés A minősítés alapfeltétele: - előminősítés, - az intézményi fejlesztési terv teljesítése, - minősítési folyamat, a szolgáltatásnyújtással kapcsolatos elképzelések, tervek (Referenciaintézményi portfolió) bemutatása. Dokumentumok feltöltése – helyszíni minősítő ülés. „Minősített referenciaintézmény”

Referenciaintézményi szerep Kulcsszerep a sikeres közoktatás-fejlesztés érdekében (helyi, területi, regionális, országos szinten). A horizontális, hálózati tanuláshoz mintaadó tartalmak és szolgáltatási kínálat (intézménylátogatás, műhelymunkák, hospitálás, mentorálás, stb.) biztosítása. Az adaptív tanulás, az önfejlesztő gyakorlat erősítése. Jó gyakorlatok fejlesztése, a működő jó gyakorlatok gondozása, minőségbiztosítása.

Referenciaintézményi szerep Adaptálható jó gyakorlat minták terjesztése, az adaptáció támogatása. Példaértékű pedagógiai kultúra és eszközrendszer bemutatása, átadása (komplex módon vagy elemeiben). A fejlesztési eredmények disszeminációja, tájékoztatás és kommunikáció. A referenciaintézmény azokat az intézményeket is hatókörébe vonja, amelyek eddig távol maradtak az innovációtól.

Referenciaintézményi szerep Innovációk ösztönzése. Pedagógusok változatos intézményközi együttműködésének tervezése, szervezése (szakmai fejlesztő teamek, hálózatok; együttműködési formák kidolgozása, alkalmazása). Külső értékelésben való konstruktív részvétel. A közoktatás-fejlesztés minősített szolgáltató bázisai.

PDCA logika A P C D 4. BEAVATKOZÁS 1. TERVEZÉS 3. ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS 2. MEGVALÓSÍTÁS

A működtetéshez szükséges kompetenciák Stratégiai gondolkodás Menedzsment szemlélet Magas szintű kommunikációs és Kooperációs készség Csapatban való tevékenykedés Folyamatos tanulás, illetve Korszerű ismeretek, módszerek alkalmazásának képessége Nyitottság (innovációra, partnerségre, stb.), bizalom Rugalmasság Kreativitás, proaktivitás Reflektív gondolkodás

Az eredményes tanulóközösség jellemzői Közös értékek és jövőkép Közös felelősség Befogadó attitűd Egyéni és közös szakmai tanulás Tanulásközpontú, hálózati együttműködés Reflektív szakmai vizsgálódás Nyitottság, hálózatok, partnerkapcsolatok Bizalom, tisztelet és támogatás

„Általában az az ember jut a legmesszebb, aki hajlandó merni és csinálni. Egy óvatos hajó soha nem jut messze a parttól.” (Dale Carnegie)

Fieszlné Ancsák Jolán ancsak.jolan@educatio.hu KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Fieszlné Ancsák Jolán ancsak.jolan@educatio.hu