OKSZ Konferencia Kereskedelem-biztonság 2014. október 15. Angliai és hazai nehézségek a kiskereskedelem-biztonság területén.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

A KORRUPCIÓ ÉS A MINDENNAPI ÉLET: A MAGYAR KÖZVÉLEMÉNY
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
OGY Környezetvédelmi Bizottság ülése október 5.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Buczkó Erika r. alezredes
Adatbűnözés és gazdasági hatásai: adatbázis-kereskedelem
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A Regresszió pénzintézeti kockázati elemei Elemzési, értékelési szempontok, a prevenció elemei Fialka György Biztonsági vezető.
Közösségben újra hasznos!
FEDEZD FEL A NEXEUROPE-ot. A cég • Október • Adómentes, 7 éves cég • 2009-es terjeszkedés Oroszországba & Mexikóba • Széles piac! Németországban.
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
Gázpalack lopások márciusában észlelte hatóságunk, hogy kisboltoknál, vegyeskereskedéseknél üzemeltetett gázcsere telepek sérelmére.
A közrend és közbiztonság helyzete, a Komárom - Esztergom Megyei Rendőr - főkapitányság évi tevékenysége.
Az internetes gyógyszervásárlás veszélyei
AZ INTERNETES BŰNÖZÉS (bűnüldözés) HAZAI HELYZETE 2011.
A szituációs bűnmegelőzés „veszélyes” eszközei: a térfigyelő kamerák
FEDEZD FEL A NEXEUROPE-ot. A cég Október Adómentes, 7 éves cég Széles piac! Németországban példának okáért a férfiak kétharmada, a nők fele pedig.
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
e-jövedék konferencia
Szabálysértési méltányossági kérelem
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Az Ást április 15-i módosításának bemutatása dr. Veisz Gábor áldozatsegítési osztályvezető Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal áldozatsegítési.
Változások a szabálysértési jogban
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Globális Szövetség a gyermekek on line szexuális kizsákmányolása ellen szeptember Balatonalmádi ÚJ UNIÓS KEZDEMÉNYEZÉS A GYERMEKEK ONLINE.
Dr. Kisné dr. Szabó Adrienn osztályvezető Belügyminisztérium
INTERNETES – SZÁMÍTÓGÉPES BŰNÜLDÖZÉSSEL FOGLALKOZÓ HAZAI HATÓSÁGOK AKTUÁLIS BEMUTATÁSA Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra II., Budapest.
megjegyzések a katonai ügyészi és katonai bírói
A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága dr. Dinók Henriett.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
A társadalmi bűnmegelőzés évi cselekvési programja Gönczöl Katalin Büntetőpolitikai szakállamtitkár.
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
A BŰNÖZÉS KIHÍVÁSAI Dr. Bencze József országos rendőrfőkapitány
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
S ZŰCS M IHÁLY, FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES, B ELÜGYMINISZTÉRIUM D R. M ÁTHÉ J ÁNOS VEZÉRIGAZGATÓ, L ÁSZLÓ P ÉTER PROJEKTMENEDZSER, NET VISOR Z RT. BEVEZETŐ.
Győr, február 26. Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Fiatal elkövetők és sértettek az ERÜBS tükrében
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Együttműködés a rendőrség és a biztonsági szervezetek között.
A politikai rendszerváltás utáni években egyes szervezett bűnözői körök gyorsan végrehajtható, jelentős profittal kecsegtető, ugyanakkor nagy kockázattal.
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
Magyarország és Nagy-Britannia kereskedelmi kapcsolata – rövid áttekintés Arial, Tóth Vazul, elnök BCCH 2014 október 14.
Országos Kereskedelmi Szövetség Kereskedelem-biztonsági Bizottság október 15. „Nem tudod megoldani a problémát ugyan azzal a gondolkodással, mint.
XVII. ker. Rendőrkapitányság
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Kiberfenyegetettség elemzés az elektronikus terrorizmus elhárítását célzó intézkedések körében Zala Mihály, vezérőrnagy elnök Nemzeti Biztonsági Felügyelet.
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Belső Biztonsági Alap I
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
Bundesministerium für Inneres Bundeskriminalamt Abteilung 1 Kriminalstrategie und zentrale Administration Büro 1.6 Kriminalprävention und Opferhilfe Leiter:
A KÖZBESZERZÉSEKRŐL KÖZÉRTHETŐEN
VÁCI RENDŐRKAPITÁNYSÁG ÉVI BESZÁMOLÓJA
Digitális biztonságunk uniós perspektívái
Beszámoló a BRFK XXII. kerületi Rendőrkapitányság évi munkájáról
A BŰNÜGYI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
Internetes bűncselekmények
Előadás másolata:

OKSZ Konferencia Kereskedelem-biztonság október 15. Angliai és hazai nehézségek a kiskereskedelem-biztonság területén

Angliai kitekintés British Retail Consortium – több mint 200 tag 3 millió dolgozó a kereskedelemben Összes vásárlás 1/3-a üzletekben történik Összes eladás 9%-a online – 52 milliárd GBP hiányt okoztak a cyber bűnözők 2013-ban a brit gazdaságnak (McAfee 2013) ban 321 milliárd GBP forgalmat bonyolítottak a kiskereskedők – angol GDP 5%-a 511 millió GBP kárt okoztak a bűnözők 2012/2013 évben – átlagosan 2 millió GBP/kereskedő a megelőzésre 2,7 millió szabálysértés/bűncselekmény történt 2012/2013 évben, DE: csupán 10 elkövetésből 1 jut el a hatósághoz! Átlagosan 177 GBP kár/külsős elkövetés ( HUF) Átlagosan 1,200 GBP kár/belsős elkövetés ( HUF) Rablások száma 48%-kal nőtt Betörésekkel okozott kárérték 2,067 GBP/elkövetés ( HUF) Internetes csalás elkövetések: a kiskereskedők 80%-a számolt be erről Dolgozók ellen elkövetett erőszak: 38%, ebből 26% agresszív fenyegetés, 8% személyi sérüléssel járt

Angol Kereskedelmi Szövetség Felmérése kiskereskedő - 1,4 millió alkalmazott - Anglia össz kereskedelmi bevételének 51%-a Külső elkövetők: 52%, csalások: 41% ( incidens, fele szervezett bűnözők által elkövetve, interneten keresztül), alkalmazotti elkövetések: 5% (5.051 incidens), betörések: 1%, rablások: 0,3%. Blakemore Retail (330 db Spar üzlet országszerte) által végzett felmérés: 25% külső elkövetés, 65% belső elkövetés, 10% adminisztrációs hiba. Csupán 9%-át a külső lopásoknak jelentették a rendőrségen. Ok: bizalomhiány a rendőrségben, nem megfelelő válaszlépés a hatóságtól, irreálisan sok idő befektetés, kis megtérülés! Szervezett bűnözők: főként márkás elektronikai termékeket, designer ruhákat és kézitáskákat, szerszámokat loptak. Manapság már nem meghatározott márkákat lopnak és többet is hajlandóak utazni. E-crime trendek: belső veszélyek (alkalmazottak, rendszerek), új vásárlási technológiák, on line kereskedelem elterjedése

Angol Kereskedelmi Szövetség javaslatai Definiálni a kereskedelmi bűnözést: lehetővé tenné a mérhetőségét, elemezhetőségét és a hatóság részéről történő hatékony fellépést A Nyomozóhatóság könnyebben elkülöníthetné a többi elkövetéstől – statisztika Ezen adatok rendszeres publikálása Szorosabb kapcsolat kiépítése a kormánnyal, bűnüldözői szervekkel és a jogalkotókkal Adatok, információk hatékonyabb megosztása a szereplőkkel – megfelelő fellépés a bűnözőkkel szemben Bátorítani a kiskereskedőket arra, hogy minden elkövetést azonnal jelezzenek a hatóságoknak – megérje mind időben, mind anyagilag! Elérni, hogy a helyi hatóságok kiemelten kezeljék a kereskedőket, stratégiai tervek készüljenek a bűnözés visszaszorítására Dedikált kapcsolattartó kinevezése minden Rendőrkapitányságon – napi kapcsolattartás elősegítése Lopások szigorúbban történő elbírálása – Rendőrség/Ügyészség/Bíróság – BTK módosítása?! Szorosabb együttműködés a Hatóságokkal, pl. bűnmegelőzési tervek készítése Növekvő csalások hatékonyabb és szigorúbb kezelése – BTK?! A szervezett bűnözés elleni hatékonyabb fellépés: megelőzés, felderítés és ítélet Dolgozók elleni fenyegetések, erőszakos cselekmények szigorúbb elbírálása

Angol Hatóságok Eszközei „FALCON”: Metropolitan Police nemrég létrehozott különleges egysége, amely 477 képzett rendőrből áll. Legfőbb céljuk a londoni kereskedelmi egységek megvédése a cyber/online bűnözőktől. „MOPAC”: a londoni főpolgármester vezetésével meghatározza a MET büdzséjét és a legfontosabb teendőit ben létrehoztak egy London Bűnmegelőzési Alapot, amely London 32 kerületében hivatott csökkenteni a bűnözést. „Facewatch”: egy brit báros által 2010-ben megálmodott internetes portál, amelyen keresztül a rendőrség, kereskedők és közösségek együttesen tudnak fellépni a bűnözőkkel szemben. Ez egy olyan internetes eszköz, amelyen feljelentéseket lehet tenni (fényképeket és videófelvételeket is csatolva), időt megtakarítva mind magunknak, mind pedig a rendőröknek. National Crime Agency: 2013-tól működik, főleg a szervezett bűnözésre fókuszál. Legnagyobb gond: szervezett bűnözők és internetes csalók. Új bűnmegelőzési stratégia – szorosabb együttműködés a kereskedelmi egységekkel – konkrét statisztikai adatok begyűjtése – nyomás gyakorlása a jogalkotókra.

Itthon Kereskedelmi egységek és Hatóságok közötti kapcsolat (minden lopás jelezve rendőrségen)? Nyomozóhatóság kellő mértékben tud-e segítséget nyújtani (kevés a rendőr - túlterheltség, jogi akadályok)? Jogalkotók rendelkeznek-e a megfelelő statisztikával, rábírhatók-e a törvények módosítására? Érdekelteknél apátia jelei láthatók a múltbéli sikerélmények hiánya miatt?! Hogyan lehetne hatékonyan fellépni a visszatérő/szervezett bűnözőkkel szemben? Pl. adatok (fényképek) megosztása kiskereskedők között, kitiltás intézménye adott kerület kereskedelmi egységeiből, tisztességtelen alkalmazottakról vezetett lista megosztása egymás között… Szükséges egy nemzeti stratégia kidolgozása, használható gyakorlati instrukciók, minden fél részéről hatékony szerepvállalás. Kiskereskedelmek közötti együttműködés az egyetlen opció – ne válasszuk a könnyű megoldást, nem éri meg…

Kérdés?

Köszönöm a figyelmet! Hasznos linkek: Papp Levente: