Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A nevelési-oktatási program előzményei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben Vácrátót - Vácduka Pertl Gábor folyamattanácsadó

Kompetencia alapú oktatás képességek kompetencia tudás attitűdök

A sikeres élethez/társadalomhoz szükséges kulcskompetenciák (OECD 1998-2003) Az autonóm cselekvés képessége Jogaink, kötelességeink, érdekeink, szükségleteink, korlátaink felismerése és védelme - Életpálya-tervek és egyéni projektek megalkotása és irányítása - Cselekvés a tágabb (társadalmi) kontextusban Eszközök interaktív használata a nyelv, szövegek, szimbólumok interaktív használata az információ/tudás interaktív használata - az (új) technológiák interaktív használata Tevékenység szociális szempontból heterogén csoportokban - pozitív viszonyulás a többiekhez - együttműködés, konfliktuskezelés } LLL

Kulcskompetenciák Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció NAT 2007 Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményező képesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség

Egyenlő hozzáférés a közoktatásban meglévő szelektív hatások mérséklése, a pályázó intézményekben szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítése differenciált, egyénre szabott fejlesztés

Innovatív intézmények Módszertani megújulás: a kompetencia alapú oktatást támogató módszertani, tanulásszervezési eszközök elterjesztése; a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése Cél: élménygazdag iskola, jókedvű diák, elégedett pedagógus „Ha azt csinálod, amit mindig is csináltál, akkor azt fogod kapni, amit mindig is kaptál.”

Eltérő, változatos tanítási módszerek eltérő tanulási stílusok Érzékleti modalitások Auditív, vizuális, mozgásos Szociális tér Társas, csendes Befogadás – reakció Impulzív Mechanikus

TÁMOP 3.1.4: Komplex intézményi fejlesztések Kompetencia alapú oktatás bevezetése Legalább egy tanulócsoportban a „Szövegértés-szövegalkotás” kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Legalább egy tanulócsoportban, a „Matematika” kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása Legalább egy tanulócsoportban, további egy választott kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése, alkalmazása

Adaptációs követelmények Képzési követelmények Bevont pedagógusok 4x30 óra - Óvoda: 2x30 óra Bevont vezetők 2x30 óra - Óvoda: 2x30 óra 40%HH: testületi IPR- és módszertani képzések Programcsomagok bevezetése Adaptációt segítő továbbképzés Adaptációt segítő mentorok, tanácsadók

Pedagógus-továbbképzések Kompetencia alapú programcsomagok implementációja Általános pedagógus-mesterség IKT Módszertani képzések Kooperatív tanulás Tanórai differenciálás Tevékenység-központú pedagógia Tanulás tanítása Árnyalt értékelés Hatékony tanulómegismerés Professzionális tanári kommunikáció Drámapedagógia Óvoda – iskola átmenet

Programcsomag: Oktatási program (pedagógiai rendszer) A tanítás-tanulás megtervezését-megszervezését segítő, választható dokumentumok, szakmai eszközök rendszere. Alkotórészei: Pedagógiai koncepció, mely összefoglalja, esetleg elméletileg is megalapozza azokat a pedagógiai elveket, amelyeken a program alapul. Kerettanterv: tartalmazza a tantárgy céljait, a követelményeket témákhoz, évfolyamokhoz vagy hosszabb ciklusokhoz rendelve, az értékelés elveit, továbbá kijelöli és az időben elrendezi a tananyagot. Ennek változata a programtanterv. 3. Modulleírások: részletes leírást adnak egy-egy téma feldolgozásának menetéről, mindenekelőtt a tanulói tevékenységekről és az ajánlott eszközökről.

Programcsomag: Oktatási program (pedagógiai rendszer) 4. Eszközi elemek, amelyek lehetővé teszik a tervezett tevékenységek megvalósítását: (a) információhordozók: tankönyvek, szövegek, képek, filmek, hanghordozók, makettek, CD-k stb., (b) feladathordozók: munkafüzetek, feladatlapok stb., (c) a kettő kombinációi: szoftverek, SDT-anyagok stb. 5. Értékelési eszközök, amelyek elősegítik a tanulói teljesítmények, a tanulói fejlődés ellenőrzését és értékelését. 6. Továbbképzési programok, melyek során felkészítik a pedagógusokat a program alkalmazására. 7. Támogatás: tanácsadás, mentorálás – a bevezetés szaktanácsadói segítése; programkarbantartás a fejlesztő műhely részéről.

Adaptációs követelmények Képzési követelmények Bevont pedagógusok 4x30 óra - Óvoda: 2x30 óra Bevont vezetők 2x30 óra - Óvoda: 2x30 óra 40%HH: testületi IPR- és módszertani képzések Programcsomagok bevezetése Adaptációt segítő továbbképzés Adaptációt segítő mentorok, tanácsadók

Oktatásszervezési követelmények Tantárgytömbösített (epochális) oktatás a kötelező tanórai foglalkozások teljes időkeretének legalább 5%-a felmenő rendszerben. Legalább egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása. Legalább egy, 3 hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként. Legalább egy témahét megszervezése tanévenként. Legalább egy moduláris program (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, stb.) megszervezése tanévenként. A programban érintett tanórák 25%-a IKT eszközökkel támogatott tanóra

Innovatív tevékenységek Horizontális tanulás (HEFOP 3.1, TIOK-ok, HEFOP 2.1) – Jó gyakorlatok átvétele Referenciaintézmények, „Jó gyakorlat-gazda” intézmények Saját fejlesztések, jó gyakorlatok dokumentálása

Innovatív pedagógiai lehetőségek (és kényszerek) Összefüggő vagy/és csekély óraszámú tantárgyak órarendi tömbösítése (különböző epochák kialakítása, modul). Különböző szaktanárok tevékenységének tartalmi egyeztetése egy-egy osztályban (B és C programcsomagok) Egy adott téma közös tanítása a különböző tantárgyakat tanító tanárok együtt-működésével (témahét, projekt). Közösen kialakítandó, a változatos tanulásszervezéshez illeszkedő értékelési rendszer (osztályozás)

Gondok, nehézségek Egy hajóban: 470 fenntartó, kb. 1400 feladatellátási hely A program időbeni csúszása (pályázat – értékelés; közbeszerzés) Tankönyvek, taneszközök hiánya Közbeszerzés – ár- vagy minőségi verseny? Támogató környezet lemaradt 3.1.1: Educatio Központi Intézkedés 3.2.2: Regionális hálózatkoordinációs központok

TÁMOP 3.1.1

www.edu-coop.hu

Sikeres projektet, jó munkát, jó iskolát kívánok! Köszönöm figyelmüket! Pertl Gábor pertlg@index.hu