„Civil szervezetek működési környezetének javítása” kiemelt projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK TOVÁBBKÉPZÉSEI
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Az Integritás Projekt oktatási alprojektjének bemutatása
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Közszolgálati tisztviselők továbbképzési rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Controlling a gyakorlatban
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Új közszolgálati életpályák – új képesítési előírások
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

„Civil szervezetek működési környezetének javítása” kiemelt projekt ÁROP-1.1.18-2012-2012-0002 „Civil szervezetek működési környezetének javítása” kiemelt projekt Az új közigazgatási továbbképzési rendszer NKE Vezető- és Továbbképzési Intézet

Stratégiai cél A Jó Állam Szakszerű, pontos, gyors és barátságos közigazgatás Személyzet, amely felkészült, önmaga és a teljes szervezetrendszer iránti bizalmat kivívja, megszolgálja, és a bizalmat képes tartósan fenntartani

Stratégiai keretek I. Jó állam / Jó kormányzás (Magyary Közigazgatás-fejlesztési program) NKE Intézményfejlesztési terve VTKI Stratégiája 1. Közigazgatási alap és szakvizsgarendszer működtetése 2. Közigazgatási tovább-, vezető- és átképzések rendszerének fejlesztése 3. Mindennek szakszerű megtervezése, külső és belső kommunikációja

Kiszámítható, vonzó életpálya Személyzeti igazgatás fejlesztése Stratégiai keretek II. 1336/2011. (X. 14.) Korm. Hat. a Kormányzati Személyzeti Stratégiáról Jó Állam, Jó Közigazgatás (az életpályamodell értékei mellett a hatékonyságot és a teljesítmény értékeit is megtestesítő közszolgálat) Kiszámítható, vonzó életpálya elkötelezett munkatársak értékelvű, hivatásalapú közszolgálat megteremtése az előmenetel munkaköri rendszerének kialakítása karrier-menedzsment rendszer kialakítása a tapasztalatok átadása, hasznosítása külföldi szakértői tevékenység keretében munkáltatói gondoskodás elősegítése felkészültség javítása hatékony kiválasztás továbbképzési rendszer, képzések módszertani és tartalmi megújítása új közigazgatási vizsgarendszer kialakítása a képesítési rendszer felülvizsgálata és átalakítása átjárhatóság biztosítása a tartalékállomány továbbfejlesztése és horizontális kiterjesztése az egységesebb törvényi szabályozás megteremtése a közigazgatáson belül Személyzeti igazgatás fejlesztése megfelelő munkáltatói képességek kialakítása központi koordinációs szint kialakítása munkáltatói joggyakorlás egységes módszertani kereteinek megteremtése vezetői képességek fejlesztése vezetőképzés megújítása a közigazgatási érdekegyeztetés továbbfejlesztése Magyar Kormánytisztviselői Kar létrehozása

Kihívások I. Általában Nagy méretű, komplex szervezetrendszer, dinamikusan változó környezeti feltételek Egyre komplexebb problémákat, egyre gyorsabban, egyre intelligensebb módon kell megoldania Nem elég utólag reagálni, kezdeményezőkészségre, kreativitásra van szükség A közigazgatás nem pusztán a technikai fejlődés befogadója A fejlesztések kezdeményezője, maga is „innovációs célterület” A „jó kormányzás” versenyképességi tényező Jó kormányzás = jó közigazgatás = jó közigazgatási szervek = jó közszolgák A közigazgatás legjelentősebb erőforrása humán tőke Magyary Program: feladat / szervezet / személyzet / eljárások Alapvető dilemma: kiszámíthatóság vs. változás

- és egyének szintjén (TÉR!) Kihívások II. Szervezetrendszer szintjén Küldetés (Jövőkép) Stratégiai célok (4-5) Fő célok (területenként 3-6) Részcélok, feladatok - szervezeti egységek - és egyének szintjén (TÉR!) cél Belső kommunikáció? Külső kommunikáció?

Kihívások III. Szervezeti szinten A) „Megúszni” (lekövetni, „elszenvedni”, túlélni) B) „Megélni” (alakítani, „élvezni”, „alkotni”) Szétaprózott feladatrendszer, Szerteágazó célrendszer (minden cél „egyformán fontos”) „Összehangolt” feladatrendszer, „Összerendezett” célrendszer (a célok fontosság szerint rendezhetők) Éves szakmai és költségvetési tervezés (bázis személet) 3-4 évre szóló, távlatos(abb) tervezés, hosszabb távú vízió Évről évre történő „túlélés” Előre tekintő erőforrás tervezés Állandó „rángatás” (védekezés) „Erősebb immunrendszer” Szervezeti szintű bizalmatlanság (külső és belső) Szervezeti szintű bizalom (külső és belső) Források állandó veszélyben Forrás-bővülés (Állandósuló) bizonytalanság (Relatív) biztonság

Kihívások IV. Egyéni képességek szintjén Olyan vezetőkre és tisztviselőkre van szükség, akik képesek rendszerben gondolkodni (felismerik a felszínen nem látható strukturális összefüggéseket, erőket) saját gondolkodásukban felismerik a fejlődést akadályozó gondolati sémáikat (képesek kívülről látni magukat, illetve a szervezetüket) kiváló személyes képességekkel rendelkeznek, és a szervezet tagjait is ösztönzik az egyéni és ezáltal csoport-szintű fejlődésre van közös jövőképük (nem felülről jövő, „kihirdetett”, hanem közösen megfogalmazott, a szervezet minden tagja által elfogadott szervezeti célokat igyekeznek együtt megvalósítani, közös értékek) képesek csoportos tanulás útján fejleszteni saját magukat egyénileg, és egyidejűleg a szervezetet (úgy egyesítik tudásukat, hogy a csoport teljesítménye több, minőségileg más lesz, mint az egyes tagok teljesítményének számtani összege)

Összetett szerep 75 ezer tisztviselő oktatása Képzések fejlesztése / alapítása A rendszer teljes körű minőség-biztosítása

Feladatok Az előttünk álló feladatok: Be kell üzemelnünk a 273/2012. Kr szerinti rendszert Ebbe integrálnunk kell az alap- és szakvizsgát Ebben a rendszerben meg kell találni a szakirányú továbbképzések és az átképzési programok helyét Meg kell újítanunk a vezetőképzés rendszerét Folyamatosan újabb és újabb képzéseket kell fejlesztenünk Ezeket a folyamatokat támogatják az ÁROP projektekben létrejövő fejlesztési eredmények Megvan mindehhez minden feltétel?

Mi a releváns, mi a hasznos tudás? Kérdések, döntési pontok a közigazgatási továbbképzésekkel kapcsolatban Mi a releváns, mi a hasznos tudás? Hogyan biztosítható a képzési tartalom folyamatos frissítése? Mik a munkáltatók és a tisztviselők számára a legcélszerűbb képzési módszerek? Hol vannak a képzésekhez szükséges erőforrások? Miként lehet biztosítani a képzések közötti választás tervszerűségét? Hogyan tudjuk biztosítani a képzések minőségét? Mennyi legyen egy-egy képzés pontértéke? Hogyan történjen a képzések és teljesítések nyilvántartása?

A továbbképzési rendszer PhD képzés Szakirányú továbbképzés Szakirányú továbbképzés Vezetőképzés Vezetőképzés PhD képzés továbbképzés Közszolgálati továbbképzés Közszolgálati továbbképzés Szakmai és kompetencia fejlesztő tovább-képzés Szakmai és kompetencia fejlesztő tovább-képzés Szakmai és kompetencia fejlesztő továbbképzés TÉR + egyéni fejlesztési terv Mesterképzés Mesterképzés szakvizsga alapvizsga FOKSZ Alapképzés Alapképzés FOKSZ

Továbbképzési programok Közszolgálati továbbképzési, vezetőképzési programok (csak az NKE nyújthatja) Szakmai és kompetenciafejlesztő továbbképzési programok Minősített szakmai és kompetenciafejlesztő továbbképzési programok Belső szakmai és kompetenciafejlesztő programok (közigazgatási szervek) 2013: 16 db, 2014: kb. 220 db Jelenleg kb. 55 db Jelenleg kb. 500 db

Mit jelent az, hogy a vezetőképzés a továbbképzési rendszer része? Kérdések, dilemmák a vezetőképzéssel kapcsolatban Mivel tud mást/többet nyújtani a közigazgatási vezetőképzés, mint a piacon elérhető vezetőképzési programok? Mit jelent az, hogy a vezetőképzés a továbbképzési rendszer része? A vezetők alkalmazkodjanak a programokhoz vagy a programok alkalmazkodjanak a vezetőkhöz? Mennyit legyen az „értéke” a vezetőképzésnek? 1 óra = 1 pont? Tartalmi kérdések (mit akarunk/tudunk adni?) Módszertani kérdések (csoport vagy egyéni? elmélet/gyakorlat?) Ezért: módszertani fejlesztés és kísérletezés

A „képzés” felépítése Kompetencia vizsgálat Részvétel a tréningeken + e-learning támogatás Esettanulmányok megismerése előadások keretében Esettanulmányok feldolgozása workshopok keretében

Munkál-tató közig szervek Intézményrendszer Munkál-tató közig szervek KIM NKE Képző intézmé-nyek KIH KTK

A továbbképzési rendszer Innovációs kényszerhelyzet van - Volumen, cél, igények kínálat, tartalom, módszer Innovációs mikroklíma? - Megoldandó probléma („működési zavar”, „hiány”) - Jogi szabályrendszer - Megfelelő kvalitásokkal rendelkező emberek - Személyes motiváció - Szükséges erőforrások - Működési kultúra