Látni és látszani Érdekeset és fontosat, ráadásul szakszerűen?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Mire lehet/ne jó az iskola?
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
MEGHÍVÁS TÁRGYALÁS. MEGHÍVÁS 1. lépés Az üzenet: Szia! A segítségedet szeretném kérni! Beszélhetünk valamikor? Köszönettel: Sanyi Igen! Ez a számom: +36.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
DPR kommunikáció alapelvei
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Építészet és kritika – az írott sajtó (OCTOGON) Márffy Benjámin.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Bemutatókészítés Takács Béla
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Avagy mire is emlékezem…
2013. június Az Élet Igéje „De ha jót cselekesztek és ugyanakkor türelmesen szenvedtek, ez értékes Isten előtt.” (1Pét 2,20)
A tömegkommunikáció.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
Gyakorló óra 5/12.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A reklám centruma.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
A stílus.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Látni és látszani Érdekeset és fontosat, ráadásul szakszerűen? Sajtókapcsolatok Tempus, 2014. szeptember 10. Sipos Júlia

Miről lesz szó? Miért fontos? 3 perces média műfajelmélet A nyelv, vagyis a gondolkodás módja Új jelenségek, „nemcsakinternet”  Középpontban - az esemény

Miért is fontos? Harc a figyelemért A társadalmi transzparenciától a pályázatokig „Aki ma a homokba dugja a fejét,holnap a fogát csikorgatja” ( Falfirka) Vagyunk (vagyok) Produkálunk (produkálok) Mit, miből és mennyiért? Miért fontos ez a társadalomnak? A „Nagy Médiaelhárító” nem működik

Ami a jéghegyből nem látható… Ha megértjük a média működési elveit –akkor tudjuk használni A fb nemzedék már tudja… Nemcsak tartalom fogyasztók, de előállítók is Az újságíró és PR szakember nem ugyanaz, és mégis van közös felület!

Médiaműfajok A kommunikációs környezet útjelző táblái A király : a HÍR Who? Ki? What? Mi? When? Mikor? Where? Hol? Why? Miért? How? Hogyan? 5W+1H Ókori retorika- törvényszéki ügyeknél: Ki, mikor, mit, hol, miért, hogyan és mely eszközök által?

A hír olyan ellenőrzött és igaznak bizonyult információ, amely közérdeklődésre tarthat számot, és amely speciális szakmai eljárás, a hírszerkesztés eredményeként jött létre. A hírszerkesztés során a legfontosabb feladat a hírérték meghatározása. A hírértéket növeli: az esemény, történés, cselekvés aktualitása, frissessége, a hírben szereplők ismertsége, pozíciója, befolyása, a földrajzi közelség, az esemény, történés, cselekvés egyedisége, szokatlansága, meglepő vagy megdöbbentő volta, a tematikai keretbe illeszthetőség, azaz van-e előzménye a hírnek, az információ érdekessége, szórakoztató jellege A hírek sorrendje is a szakma szabályai szerint meghatározható, ez a hírsorrend.

Mikor hír a hír? Amikor újdonság (felfedezték,bemutatták,megtalálták,kijelölték, kitüntették, stb.) Amikor érzelmileg érint (anya, gyerek, beteg, öreg, kutya) Amikor titkokról van szó( amit valaki szeretne eltitkolni) Amikor kedvelt témakörhöz kapcsolódik( bulvár) Ami szórakoztat(humor, sztori) Amikor érdeket sért, konfliktust érint (háború, adó) Amikor közérdekű eseményhez,híres személyiséghez kapcsolódik(autópálya, Hamilton) Brandhez, erős arculatú tényezőhöz kapcsolódik(világcég, AIDS)

Ismerjük meg ,hogy használhassuk Ismerjük meg ,hogy használhassuk! Általános sajtó- és médiaműfaj-csoportok Tájékoztató műfajok Információs műfajcsalád(hír, információ, közlemény) Tudósítás műfajcsalád(tudósítás,riport) Interjú műfajcsalád(interjú, nyilatkozat, portré) Kevert műfajok(klip, montázs, „mém”, animgif)

Klasszikus és a mai tartalmak – a sokféleség állandósága Publicisztikai (véleményközlő)műfajcsoport Cikk (vezércikk, riport, nyílt levél) Kommentár műfajcsalád(jegyzet, glossza, műsorvezetői szöveg) Kritika műfajcsalád( bírálat, kritika, esszé)- kommentek, blogok- az online világban mindez azonnali Összefoglaló műfajcsalád( olvasói levél, szerkesztői üzenet)- szerző és olvasó párbeszéd- interaktivitás Humor műfajcsalád( eredeti és átalakított szatirikus műfajok) Az irónia és az internet, trollok mindenfelé

Általános sajtó és médiaműfaj-csoportok Járulékos műfajcsoport Irodalom, művészet Tudományos ismeretterjesztés Gyakorlati műfajcsalád( életmód, divat tanácsadás,rejtvény, „gasztro” blokk,recept, konferálás, stb.) Azonosító műfajok( főcím, logo,szignál) Reklám, hirdetés

Ki hat kire? A régi és új média Gyorsuló tempó: a nyomtatott könyv 3 évszázad alatt hódította meg a Földet, a TV 3 évtized alatt. Az új médium, az online világ megváltoztatta a hírközlési gyakorlatot, a weben megszólaló civil újságírók nagyban befolyásolják a profi újságírók munkáját. Új fejlemény Egyre kevesebb önálló tartalom. Tehát? Van esélyünk!!! A titok: a kreativitás! Az információ, a hír értéke nő. „A hír nem az, ami megtörtént, hanem, ami éppen történik…” „Infotaitement” megjelenése

Egyre gyorsabban… de pontosan! Rövidebb hírciklus- az első újságok még az előző hónapok történéseiről azután az elmúlt 24 óráról, utána 12 órás hírciklus volt, a rádió, TV óránként, ma: percről- percre. Intenzívebb hírverseny- a bulvár, az egyik legősibb médiaműfaj, de a bulvártudósítások száma- a 20. században megjelent kereskedelmi rádiókkal és TV-kel még jobban megnőtt . Az egyre élesebb hírverseny felgyorsítja a bulvárosodás folyamatát. A b betűs tematika: baleset, bűnügy, botrány- magához ragadja az emberek figyelmét . A legnagyobb kereslet a bulvármédia iránt van. Ma már a hagyományosan minőségi hírközlőnek is van pletykarovata-New York Times Fogyasztás: 57% RTL Klub,13% csak internet,19% helyi és bulvár,11%mindent fogyaszt

Országomat egy hírért, avagy csináljunk eseményt! Híréhség A hírciklus lerövidülése egyre több hírre teremt keresletet – csakhogy ennyi hírértékű esemény nem történik. Médiaesemények „gyártása”. Hírérték A klasszikus példa: „Nem az a hír, ha a postást megharapta a kutya, hanem az, ha egy postás megharapott egy kutyát.” szokatlanság újdonság meglepő dolog Középpontban az esemény „Event manager” kreatív látásmód

Az esemény Kiknek szól? FB nyilvánosság - FOTÓK Hagyományos nyilvánosság- FOTÓK, videó A képkultúra korában élünk… A stílus kiválasztása Helyszínválasztás ( trendi romkocsma, vagy elegáns új hely, az iskola, vagy szabadtéren egy park, stb. Esemény koreográfia: dramaturgia! Az idő mindenkinek fontos - pontosság!

Új fejlemény a hagyományos „kognitív” pr-t egyre inkább felváltja az érzelmekre ható, „impresszív” kommunikáció – különösen az on-line eszközök segítségével.(fotók, mémek, animgifek) (Pécsi PR konferencia, 2014., - Sós Péter János , egy kommunikációs cég ügyvezetője-Kreatív.hu)

Kiket és hol keressünk? Figyelni és fogyasztani a médiát Célközönség, stílus: kiknek szól és hogyan? Impresszumban kontaktok, email címek Országos médiumoknál is elérhetőségek Közösségi média, Facebook Lokális nyilvánosság! Fontos!

Tálcán nyújtjuk Amikor eldől - vagyis az első pillantás! Óvakodj az olyan címektől, mint például: „Sajtóközlemény”, „Aktuális információ” vagy „Meghívó”. A szenzációhajhász főcím azonban nem elég: a címnek pontosan fednie kell a közlemény tartalmát is. Ellenkező esetben azért fogod két másodperc elveszíteni az olvasódat, mert becsapva érzi magát. Ne feledd, hogy első sorban újságíróknak írsz, akik egyrészt rengeteg hasonló anyagot kapnak, másrészt pedig maguk is ugyanezeket a technikákat alkalmazzák a munkájuk során. Ne próbáld átverni őket, mert nem fog sikerülni! http://www.uzletresz.hu Balla Zsolt

Aktuális és fontos (a tartalom fogysztójának) A sajtóközlemény nem pszichotriller, ne tartogasd a csattanót a végére: rögtön az első mondat első szavaiba tedd a lényeget! Ja, és még valami: ne azt emeld ki, hogy neked, vagy a céged számára miért fontos a hír, hanem azt, hogy az olvasódnak miért lehet az!   http://www.uzletresz.hu Balla Zsolt

Kicsoda, micsoda, honnan is Kicsoda, micsoda, honnan is??? A kontextustól a szubjektivitásig - avagy Az interjúszituáció fontos elemei Előzetes felkészülés A kérdező honnan jött, milyen műsor, lap, szerkesztőség képviseletében? Hallgassunk, nézzünk, ismerjük meg a közeget, ahol megjelenünk… stilárisan megtaláljuk a megszólalás módját, idejét Tisztázzuk, hogy pontosan tudja-e a nevünket, a kiejtését, a munkahelyünk pontos nevét, adjunk segítséget… Figyeljünk a kérdésre – helyezzük kontextusba a választ, először is, miért érdekes és fontos a kutatásunk,a verseny, a publikációnk, a konferenciánk, stb. Soha ne akarjunk előre leírni, felolvasni… a spontaneitás adja a legnagyobb hitelességet

Tanároknak?  Gyakorlat teszi a mestert! Előre megbeszélt interjú előtt készüljünk fel a témából, gyakoroljuk, hogyha a mondandónkat 3, 5, 10, 15 perc alatt kell elmondanunk, akkor hogyan építenénk fel… A metakommunikáció többet mond egy szónál, gyakorolhatunk a testbeszédre koncentrálva is!

Technikai apróságok, avagy az ördög a részletekben A mobiltelefon lehalkítva is beleciripel… Ne doboljunk a stúdióasztalon… Karkötőt, zörgő ékszert vegyünk le… Ne hintázzunk a széken, mert változik a hang… Papírokat nem kell behozni, számot ne, de ha kell, csak keveset…  Ne akarjuk előre elmondani, másodszor nem lesz jobb, sőt...

A mondat vége…. . Tegyünk pontot. A hallgató nem tud visszalapozni. (a kérdező pedig editálni ) Legyünk kíváncsiak arra, hogy mit kérdezek tőlünk, mert hiteltelen lesz, szerepnek tűnik a túl magabiztos szöveg. Kerüljük az ego előtérbe tolását: én, én, én én, … még az „azt gondolommal” sem lesz szerényebb…

A személyesség varázsa – a személyes „márkaépítés” Interjúhelyzetben is - személyes példákkal Személyes márkaépítés – „personal branding” „A márkaértékeink és a személyiségünk közötti összhang alapfeltétel, azonban az is fontos, hogy a választott márkaértékeink egymással is harmóniában legyenek…  A márka értékei alapvetően a bizalomról szólnak, amit felépíteni hosszú időbe telik, de lerombolni egy pillanat műve lehet. Kritikus tehát, hogy a személyes márkánk értékeit minden szituációban következetesen és előre kiszámíthatóan képviseljük. Az emberek többsége szemében ugyanis elég egyetlen önellentmondás, és a hitelesség azonnal odavész.” http://www.uzletresz.hu Balla Zsolt

Hallottad? Olvastad? Láttad? avagy hiúak vagyunk… Az interjúkészítő minden alkalommal örül, ha megdicsérjük a közös produkciót… A visszajelzés szerepe - kölcsönösen fontos Mindig javasoljunk új témákat is és kollégáink, tanítványaink teljesítményeit is –ez a jövőbeni média megjelenés egyik kulcsa. Tartós kapcsolatok? Ma??? Igen

Akkor hogyan is??? Első szabály: kinek ,mit akarok? Kreatív ötlet! Többféle formában. Keressünk helyet! Médiagyűlölők nem tudják…. Keressünk műfajt!”Nagy Médiaelhárítók” tanácstalanok… Keressünk kontaktot!(impresszum) Tartsuk a kapcsolatot! Megbízhatóság! Felhasznált irodalom: Nógrádi Gábor, Ide nekem a címlapot is! A médiakapcsolatok művészete PRESSKONTAKT,2004.

Merjünk kérdezni!  Diákjainktól kérjünk tanácsot! Hol lenne jó és hogyan hírt adni? A média tartalom előállítás az anyanyelvük része. Mit? Performanszok, flash mobok, „helyek” ismerete: most melyik a „trendi” – kapcsolat a mával.

Köszönöm a figyelmet és most játsszunk!