Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kommunikációs stratégiák
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
Tanulásszervezés 3. Bemutató
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Hatodik előadás.
Agyi lebenyek normális funkciói, lebenysérülések tünettana
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
A mozgás élettani hatásai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Quality Human Management
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A muzeális intézményrendszer átalakítása
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Út a sikeres tanuláshoz
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél „A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Szolnoki Tagintézmény
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban Dr. Kőszegi Tamásné Kőváriné Barth Eszter

„ A léleknek vannak olyan rétegei, amelybe csak a zene hatol be.” (Kodály Zoltán)

Miért jó az autizmussal élő gyereknek a zeneterápia? - nem szankcionál, bizalomnövelő verbalitás gyakran semmit sem jelent neki komplex foglalkozás a kogníció, az érzelem, a viselkedés és a psziché zavaraival szenzomotoros ingerek transzferhatása egészen más helyzetben figyelhető meg a gyerek – team munkában jelentős lehetőség az önkifejezésre

artikulátlan hangok, echolália bátorítása élvezhető kapcsolatfelvétel rejtett képességek felfedése, sikerélmény zenés – játékos alkalmak lehetőséget adnak a motoros és viselkedési bizarrériák leépítésére

A zeneterápia veszélyei Befelé „hipnotizálódás” Mozgásos rituálék kialakulása Félelem a túl gyors érintéstől, vagy egyéb erőteljes szenzoros ingertől Kudarcélmény az esetleges elvárásoktól Leragadás a nonverbális szinten

Alapelvek Attitűd: „pedagógusból” „terapeutává” Reakcióképzés - együttcselekvés „Csak” irányelvek - óra alakítás a gyermek aktuális állapotától függően Team munka: - állandó megbeszélés, szülőkkel is! - a három sérültségi terület folyamatos „bombázása” (kommunikáció, szocializáció, rugalmas gondolkodás)

Protetikus környezet Autizmus specifikus körülmények biztosítása: - Állandó helyszín, időpont, terapeuta Ingerszegény környezet Rövid, tömör utasítások Apró változásokkal közelíteni a „normálist” Egy hangulati hullámhosszra kerülés zene segítségével

Célok 1. Újfajta élmények, örömteli, oldott percek Szemkontaktus kialakításának elősegítése Érintés szerepének elfogadtatása Érzelmek kimutatásának lehetősége Agresszió leszerelése, átirányítása Oralitás leépítése, fújás, hangadás tanítása Sztereotípiák átalakítása Félelmek leépítése Zenei párbeszédek, sorrakerülés kivárása

Célok 2. Test - és feladattudat kialakítása Döntéskészség növelése Szabályok betartása Koncentráció fejlesztése Egyszerűbb szerepjátékok Többsíkú kommunikáció kialakítása Utánzási képesség feljesztése Koncentráció, koordináció javítása Kreativitás, spontaneitás elősegítése

Köszönjük a figyelmet!