Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
NévTartalomÉletkor/iskolatípus/előképzettség… Kun DóraGitározás (könnyűzene, rock történet, zeneelmélet, hangszerismeret stb…) Középiskolásoknak, Haladó/Középhaladó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Módszerek 5/5.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Életkor/iskolatípus/előképzettség…
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben? Tanulás? Játék! Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?

Célkitűzések Komplett tananyag Tantárgyakon átívelő Gyakorlati és hatékony Közoktatásban adaptálható Azért 5-eseknek mert ők már vannak olyan szinten, hogy kontrolálják a tanulásukat és tudnak gondolkodni róla, és még fejleszthetők

Miért pont 5. osztályosoknak ? Mert metakogníciójuk olyan szinten fejlett, hogy már tudnak a saját tanulási folyamataikról gondolkodni A tanulási kompetenciáik még intenzíven fejleszthetők

Komplett átfogó tananyag Moduláris felépítés Tanári instrukcióval Feladatlapokkal

Tantárgy-független tanulás fejlesztés Olyan tananyagot szerettünk volna Készíteni, ami nem kötődik tantárgyakhoz Nem csak az iskolai tanuláshoz hasznos, az élethosszig tartó tanulásban is alkalmazható

A tananyag véglegesítése Munkafolyamat Sztenderdek meghatározása Kompetenciák meghatározása Modulok meghatározása Modulok kidolgozása A tananyag véglegesítése

Sztenderdek meghatározása Mire van szükség A hatékony tanuláshoz? Attitűdök Ismeretek Képességek Megoldás:

A munka folyamata (…) Milyen kompetenciákat szeretnénk fejleszteni? Összeadtuk, amit egyenként fontosnak tartottunk (…)

A munka folyamata (…) majd hozzáadtuk a NAT által meghatározott elvárásokat. Tovább

Kompetenciák Célvezérelt tanulás A tanulás tudatos irányítása A tanulás szervezése A tudás felhasználása

A modulok meghatározása A meghatározott kompetenciákat öt területen terveztük fejleszteni. K1 K2 K3 K4 K5 K6 K7 Információ feldolgozás Én, mint tanuló Gondolkodás A tanulási környezet szervezése Szövegértés Amit minden modul tartalmaz …

Minden modul tartalmazza… Kompetenciák, sztenderdek ismeret képesség attitűd Elméleti bevezető Modultáblázat Feladatok gyűjteménye Instrukciók gyűjteménye Felhasznált/ajánlott irodalom Tovább

Én, mint tanuló A tananyag egy részletes diagnosztikus résszel kezdődik. Egyéni és csoportos tanulási jellemzők megismerése. Feladat Tanulási stílus kérdőív Társas tanulásra vonatkozó jellemzők Motivációk feltérképezése Célok tudatosítása A tanulás jellemzőinek fejlesztés előtti meghatározása

A tanulási környezet szervezése A tanulás környezetének tág értelmezése A személyes tanulási jellemzőkhöz igazított közeg kialakítása (ld. Feltáró modulok) Tanulási idő szervezése Csoportos tanulási helyzetekre való felkészülés Pszichés felkészülés Fizikai környezet Optimalizálása Tudatos, tervezett tanulás

Gondolkodás Feltáró modul Az induktív gondolkodás jelenlegi szintjének feltérképezése Feltáró modul Az induktív gondolkodást fejlesztő feladatok A tanulók azon képességeinek fejlesztésére irányul, amelyek segítségével választani, értékelni, vitatkozni tudnak, képesek és készek a problémákat azonosítani, majd megoldani. A problémaérzékenység fejlesztése az iskolai tanulás kapcsán A problémamegoldást fejlesztő feladatok A problémamegoldás gyakorlati életben való kipróbálása

Szövegértés A tanulók konkrét iskolai tananyagához nem kapcsolódó, ám számukra érdekes, közismereti szövegeken keresztül fejleszthetik szövegértési kompetenciáikat. Jegyzetelési technikák Ismeretlen fogalmak megértése Nem szöveges dokumentumok megértése és értelmezése Szöveg megértése A fogalomalkotás és ismeretlen fogalmak megértése Továbbgondolás

Információ keresés, feldolgozás Könyvtári adatbázisok hatékony használatára Különböző médiumokból nyert információk megfelelő szelektálása Ábrák és diagramok értelmezése Idegen szavak értelmezése segédeszközök segítségével Szemléltető, a megértést segítő alkalmazások helyes használata Korunk elvárásai alapján A hatalmas információ tömegben való sikeres Keresés Szelektálás Feldolgozás

Köszönjük a figyelmet! Várjuk kérdéseiket!