SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Advertisements

A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A stratégiai tervezés módszerei, eszközei: SWOT-analízis
Üzleti terv.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A vállalkozások környezete
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Nemzetközi politikai gazdaságtan I.
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
Pályázat és projekt menedzsment
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Önkormányzati szerepek és eszközök a helyi gazdaságfejlesztésben Lendvay Endre Témavezető: Nagyné Dr. Molnár Melinda Enyedi György Regionális Tudományok.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A PROJEKTCIKLUS-MENEDZSMENT ALAPJAI
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A stratégiai tervezés folyamata
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatás-politika
A MARKETING FOLYAMATA.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Egészségszociológia a mindennapokban (Amit egy közösségvezetőnek tudnia kell…) Horváth Judit szociális munkás Sárvár, Csillebérc,
Toborzás elvi és módszertani kérdései
A külső környezet elemzése
CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK IDŐTERVEZÉS
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A külső környezet elemei
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.

A szervezetek környezete A környezetnek két, egymással átfedő csoportja különíthető el. MAKRO (általános) környezet a potenciálisan ható elemeket tartalmazza MIKRO (specifikus) környezet a szervezetre ténylegesen ható környezeti elemeket foglalja magába: pl. vevők, szállítók, versenytársak, szakszervezetek, Kormányzat, stb. A gazdasági szervezet specifikus környezete az általa választott működési területtől függ.

A szervezetek környezete, és vizsgálata A vállalati környezet vizsgálati módszerei: makrokörnyezet – PEST / STEEP mikrokörnyezet – SWOT (GYELV) Az analízis célja, hogy a vállalatok befolyásoló tényezőkről átfogó képet nyújtson, és ezzel segítse a vállalati folyamatok tervezését.

PEST - STEEP Political - politikai és jogi környezet (adópolitika, külkereskedelem szabályozása, a Kormány stabilitása, a környezetvédelemmel, az alkalmazottakkal kapcsolatos törvények, stb.) Economic - gazdasági környezet (a kölcsönkamatok, importok és exportok alakulása, fizetési egyenlegek, bankkölcsönök, a részvények árfolyama, árváltozások, stb.) Social - társadalmi környezet (életszínvonal, a munkaidő szerkezete, a munkakörülmények, szociális támogatások rendszere, stb.) Technological - technológia környezet (vezetési, gyártási eljárások, korszerű anyagok, találmányok hozzáférhetősége, az innovációt segítő, korlátozó körülmények, stb.). A környezetnek a fenti négy csoport szerinti értékelését nevezzük PEST analízisnek (Political, Economical, Social, Technical). Napjainkban (GREEN paradigma megerősödésével) kibővült a környezetvizsgálat az alábbival: Ecological - természeti környezet (víz, föld, levegő, zaj-, rezgés, hulladék)

STEEP analízis Social - társadalmi környezet A STEEP analízis az alábbi szavakból összeállt mozaikszó: Social - társadalmi környezet Technological - technológia környezet Economic - gazdasági környezet Ecological - természeti környezet Political - politikai és jogi környezet A STEEP analízist a makrokörnyezet elemzéséhez használják. Az analízis célja: Hogy a vállalatot (rendszert) befolyásoló tényezőkről (környezetről) átfogó képet nyújtson, és ezzel segítse a vállalati folyamatok tervezését.

SWOT -GYELV A külső környezet nyújtotta Veszélyek (fenyegetések) (Azok a rizikók, amivel a szervezetnek szembe kell néznie. Pl. a kamat emelkedése, munkaerőelvándorlás, új versenytársak megjelenése. Lehetőségek (kínálata) (A fejlődés potenciális területei. Pl. új piacok, új terméklehetőségek.) a belső környezet Erősségeink (Azok a területek, ahol magas fokú kompetenciával rendelkezünk. Pl. elkötelezett munkaerő, rugalmas szervezeti struktúra.) Gyengeségeink (Azok a területek, ahol megvannak a korlátaink. Pl. gyenge vezetés, rossz ipari kapcsolatok.) (az erőforrások, a szervezeti struktúra, stb.) Ezt az elemzési típust hívjuk SWOT analízisnek (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).

PÉLDÁK http://www.szbki-badacsony.hu/files/files/A%20Zalai%20borvid%C3%A9k%20borturisztikai%20koncepci%C3%B3ja.pdf

Hagyományos (folyamatközpontú megközelítés!) Taktikai tervezés TERÜLETEI: Annak részletes meghatározása, hogy a választott stratégiák megvalósításához mit kell tenni, és hogyan (milyen erőforrások és tevékenységek kellenek hozzá) (folyamatközpontú megközelítés!) mik a prioritások mik a határidők? A terv megvalósításának hatékonyságát mérő kritériumok megválasztása, meghatározása; Annak tisztázása (mindenki számára) milyen akciók kellenek és mikorra?

Korszerű (termékközpontú megközelítés!) taktikai tervezés SZINTJEI: PROJEKT tervezés , OPERATÍV tervezés TERÜLETEI: Annak részletes meghatározása, hogy a választott stratégiák megvalósításához Milyen megoldást kell létrehozni? (termékközpontú megközelítés!) Mit kell tenni, és hogyan? - Milyen erőforrások és tevékenységek kellenek hozzá - (folyamatközpontú megközelítés!), Mik a prioritások? Mik a határidők? A terv megvalósításának hatékonyságát mérő kritériumok megválasztása, meghatározása; Annak tisztázása (mindenki számára) milyen akciók kellenek és mikorra?