Gyermekvilág régen és ma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Ihász Gábor Általános Iskola
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
egy konstruktivista szemléletű tanulási-tanulássegítési modell
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A team-munka elméleti alapjai
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia -eredményesség
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Ruzsa, Csongrád megye délnyugati részén, Szegedtől 40 km-re fekvő kistelepülés.
Előadás másolata:

Gyermekvilág régen és ma Szépirodalmi szövegek új pedagógiai kontextusban

KOMPETENCIA (1) lat illetékesség, jogosultság (2) szakértelem (3) nyelvt az anyanyelvi rendszer, a grammatikai szabályok ösztönös ismerete Az ismeretek, készségek és képességek elsajátítására való jogosultság, ami a tudás megszerzésére elhivatottá teszi a tanulót.

Gyermekvilág régen és ma (5.évfolyam) Az ajánlott foglalkozások száma: 12 Tematikus fókusz Poétikai fókusz Szövegértési fókusz Szövegalkotási fókusz

A modul során megismert művek Gárdonyi Géza: Az iskola Móra Ferenc: A szánkó Fekete István: A bizonyítvány Nógrádi Gábor: Hogyan neveljük a matematikatanárt?

RJR MODELL Ráhangolódás (problémafelvetés, közös gondolkodás a témáról) Jelentésteremtés (információk megszerzése, megértési folyamat követése, az új tapasztalatok beillesztése az előzetes tudásba) Reflexió (az ismeretek beágyazódása az egyéni gondolatvilágba)

RÁHANGOLÓDÁS

JELENTÉSTEREMTÉS

REFLEXIÓ Ma arról beszélgettünk, hogy… Azt jegyeztem meg belőle, hogy… Véleményem szerint…

RÉSZÖSSZEFOGLALÁS Kooperatív csoportmunka Választható történet Gondolattérkép Szövegértési feladatlap A történet összefoglalása szóban Az elkészült munka bemutatása (szóvivő) Háttérkép választása

Gyermekvilág ma Kortárs szerző szövege A hagyományostól eltérő megközelítés Éles kontraszt – a humor forrása Játékos szövegértési feladatok A mi iskolánk (plakát)

Záró foglalkozás Személyre szabott Lehetőséget ad a választásra. Képesség szerint differenciált. Ismert feladattípusokra épít. Tükrözi a tanuló foglalkozásokon mutatott teljesítményét.

Összegezve… (1) A tanulók többsége szívesen tanul az új tanítási keretek között. (2) Az együttműködés hatékonyságát jelentősen befolyásolja a technikák gyakorlása. (3) A motivált tanulók magasabb teljesítményt érnek el, mint tisztán hagyományos keretek között. (4) Az egyéni tanulás szükségessége továbbra sem hagyható el.

…a figyelmet! 