VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

Az üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A stratégiai tervezés módszertana
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
Gazdasági előrejelzések és elemzések
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A külső környezet elemzése
Benchmarking.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
Divizionális (divíziós) szervezet
Készítette: Fazekas Boglárka
III. A logisztika jövője
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Logisztikai kontrolling
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Pénzügyi intézmények kontrollingja
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
II. Logisztikai tervezés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkörnyezet elemzése
Változás és válság-menedzsment
Az innováció forrásai.
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
1 Gazdasági válság és könyvvizsgálat Lázár Juli. 2 Fő változás a BIZONYTALANSÁG.
SZERVEZET Szervezeti okok è A felhasználók és az informatikai részleg közötti gyenge kommunikáció è A felhasználók és az informatikai részleg céljai ütköznek.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A külső környezet elemzése
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
2/18/2018 Marketingterv Név.
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Készítette: Farkasné Veres Edina
SEEM alapok.
Üzleti terv bemutatása
A marketinginformációs rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN A CSŐDMENEDZSMENT

A válság fogalma és okai A vállalat működésében bekövetkezett átmeneti vagy tartós zavar, amely külső és belső okokra vezethetők vissza.

Belső okok vezetési hiányosságok, nem megfelelő munkaerő állomány, nem megfelelő termékek, pénzügyi, likviditási problémák, nem elég hatékony kutatás-fejlesztési tevékenység.

Külső okok a piaci helyzet romlása, a vállalat piacvesztése, az erősödő konkurenciaharc, kemény költség- és árverseny, megváltozott vásárlói szokások, felgyorsult műszaki fejlődés, társadalmi-gazdasági események, kormányzati intézkedések.

A vállalati működés szakaszai a válságmenedzselés szempontjából preventív válságmenedzselés a fenyegető válság menedzselése likvidációs válságmenedzselés

A válságmenedzselés fő szakaszai A vállalat állapota egészséges szakasz beteg szakasz eltemetés A válságme-nedzselés jellege megelőző zavarelhárító likvidációs Válságme-nedzselés irányítója vezér-igazgató válság-menedzser felszámoló

Az aktív válságprevenció fő részei Jövőkutatás: a jövőt befolyásoló tényezők rendszeres vizsgálata. Futurológia: a tevékenység komplex jövőképének előrevetítése. Trendek és prognózisok: a működő folyamatok várható változásainak előrejelzése.

Hogyan kerülhetjük el a válságot ? a „veszélyes vizek” kerülése, menekülési utakat nyitva hagyó kapacitásfejlesztés, válságveszély-megosztás helyi vállalatok között, válságelszigetelés az egyes vállalategységek szervezeti és működési elkülönítésével, megfelelő biztosítás kötése.

A válságok korai felismerésének gátjai rossz vállalati információs rendszer, a vezetés nem érdekelt a válságjelekre történő megfelelő reagálásban, Ellenszenv a változással szemben, félreértelmezik a válságjeleket, átmenetinek tekintik azokat, amelyek különösebb beavatkozás nélkül is elmúlnak, félnek, hogy a válságszituáció beismerése tovább rontja a vállalat helyzetét.

A válságtípusok kiterjedésük szerint operatív válság stratégiai válság többdimenziós válság

A válság fázisai fenyegető válság lappangó (látens) válság konkrét válság kiterjedt/kifejlett válság akut (heveny) válság

A válság leküzdésének folyamata a válság megjelenése, a válság felismerése, válságmenedzsment kezdeményezése, durva elemzés, azonnali intézkedések, részletes elemzés, szanálási stratégiák kidolgozása, szanálási stratégia végrehajtása, a válság sikeres leküzdése.

Azonnali intézkedések likviditásnövelő intézkedések költségcsökkentés munkaerő leépítés- és csere bizalomerősítő intézkedések az esetleges jogi lehetőségek kihasználása

A jó válságmenedzser ismérvei a körülmények diktálta intézkedések következetes végrehajtója, egy “diktátor”, akinek határozott elképzelései vannak a válságból történő kilábalásra, és ezt könyörtelenül meg is valósítja, elbocsát, leépít, felszámol, képes meggyőzni a maradókat a sikerről konszenzus nélküli versenyfutásra képes az idővel, siker esetén is képes azonnal lemondani, konok célorientáltság, rendíthetetlen önbizalom lehetőleg stresszhatás-mentes működés.

Egyéb szakemberek a csődeljárásokban résztvevők bírák, csődgondnok és felszámolók, a hitelezők, a válsághelyzetek jogtanácsosai, könyvelői és adóspecialistái, a válságban lévő vállalatok kötvényeibe befektetők, a speciális válságtanácsadók, zavarelhárítók, a vállalati válságok PR szempontjából történő menedzselésére szakosodott cégek,

A válság leküzdése során ajánlott teendők egyes nem eléggé hatékony divíziók eladása, új gyártási vonal vagy technológia alkalmazása, a divíziók kiegészítése rokon termékkel vagy új piaccal, a kutatás-fejlesztési kiadások növelése, a költségszerkezet átalakítása, költségredukció.

A válság leküzdése során tilos gyenge minőségű termékeket kibocsátani bevétel­növelés céljából, az árukészleteket túlbecsülni, a gyenge hitelképességű vevők rendeléseit elkönyvelni, a fontos tartalékokat felélni, fontos fejlesztési programokat ejteni, a szükséges embereket elbocsátani.

A vállalati válság kimenetele a vállalat új növekedési pályára állítása, a vállalat összeolvadása egy másik vállalattal, a vállalat jogutód nélkül megszűnése