Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A sportszocializáció.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
az általános iskolákban
Készítette: Hardon Dávid 11.FK
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Az iskola tanulóinak egészségmagatartása Mit tehetnek a szülők?
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Egészségtan tizenéveseknek
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Az iskola tanulóinak egészségmagatartása Mit tehetnek a szülők? Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium Készítette: Dr. Mezei Éva.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés stílusa.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Gyerekem a városban avagy amit Önök nem tudnak Miskolc Városi Diákönkormányzat Diákjogi – és Érdekvédelmi Bizottság.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A NEVELÉS TERÜLETEI.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Pedagógus értékelési rendszer
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
A második születés kora A kamaszkor és a kamaszmediáció sajátosságai Busai Barbara október 27.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Szabadidő, szórakozás tizenéves korban Határok és egyezségek Dr. Mezei Éva Iskola-egészségügyi Szolgálat

Közös cél Iskolánk tanulóiból, gyerekeikből képességeiket, tudásukat fejlesztve hitben megerősödő egészséges felelősségteljes boldog felnőtteket neveljünk.

Ehhez szükséges az együttműködés család iskola gyermek-tanuló iskola-egészségügyi szolgálat

Témáink Egészséges életmód Szabadidő Nevelés

Az egészséges életmód nem cél, hanem eszköz, de ezt is tanulni kell!

Mi befolyásolja az életmódot? Szülői példa Kortárscsoport, barátok életmódja Média, reklám, divat, internet Tudás Lehetőségek Anyagiak

Leggyakoribb betegségek 2007/08. tanév Fiú % Lány % Mozgásszervi elváltozások (hanyagtartás, lúdtalp nélkül) 12 24 Szemészeti elváltozások 31 35 Elhízás, túlsúly 26(13) 15(8) Kóros soványság 4 6 Allergia, asztma 13 Lelki problémák 5 Népbetegségek: szív-, és érrendszeri, daganatok

Helyzetjelentés A tanulók 66%-a reggelizik otthon 60% fogyaszt naponta gyümölcsöt 45% eszik napi 30dkg zöldséget 48% sportol min. heti 2 órát testnevelés órán kívül A 12. évfolyamosok 10% naponta dohányzik, 40% volt már részeg

Egészséges életmód néhány pontban Rendszeres, mértékletes, kiegyensúlyozott táplálkozás Napi 1 óra sport Lelki béke Pihenés Stressztűrés, konfliktuskezelés Káros szenvedélyek kerülése

Serdülőkori jellemzők Biológiai változások Felnőtt szerep elfogadása Érzelmi függetlenedés Saját világnézet kialakítása Saját identitás kialakítása és részvétel a saját ifjúsági kultúrában

Kortárscsoport jelentősége Bizonyos célok együttes megvalósítása Saját értékek, tulajdonságok felfedezése Serdülőkor közös megélése Szabadidő értelmes eltöltése Kapcsolatok, barátság, összetartás, közös munka igényének kielégítése

A szabadidő adta lehetőségek Eredetiség vállalása Önmegvalósítás és kikapcsolódás Energia levezetés Másokkal való összehasonlítás

Veszélyek - szélsőségek Semmittevés Önértékelési problémák, visszavonulás Családi problémák, menekülés Szabadosság a szexualitásban Káros szokások (alkohol, drog) Agresszivitás

Mi ajánlható? Sport (napi 1 óra) Zene, tánc Színjátszás Baráti közösségek Gyülekezet Klubok, közös élmények Kivel, hova, hogyan, meddig? -

Mi jellemző a serdülő gondolkodására? Lehetőségekről való gondolkodás Előre gondolkodás Hipotézisek használata Metagondolkodás Megszokás korlátait meghaladó gondolkodás

Nevelési típusok Büntető Méltányos Elhanyagoló Megengedő kontroll Támogatás, gondoskodás, bíztatás

Miért jó a méltányos bánásmód? Az egyének jobban bíznak és működnek együtt egy rendszerrel, ha méltányos bánásmód figyelhető meg. Három alapelve: Elköteleződés Magyarázat Világos elvárás

Elköteleződés Bevonni a serdülőket az őket érintő döntésekbe, megkérdezve a véleményüket és megengedve, hogy megcáfolják mások (a szülők) ötleteit.

Magyarázat Minden érintett féllel meg kell értetni a végső döntés miértjét. Ez egy erőteljes visszajelzési rendszert teremt, mely elősegíti a tanulást.

az új szabályok legyenek egyértelműek, Érthető elvárás Ha a döntést meghoztuk, az új szabályok legyenek egyértelműek, az érintettek értsék a viszonyítási pontokat és a mulasztások következményeit.

A méltányos bánásmód gyümölcse Bizalom Elkötelezettség Önkéntes együttműködés Teljesítmény Eszköz: érzések kifejezése, minősítés, címkézés kerülése

Helyreállító kérdések S ha valami baj történt? Megtorló kérdések Helyreállító kérdések Ki tette? Mi történt? Miért tette? Kit érintett? Ki fog dönteni? Hogyan érintette? Mit érdemel? Mit kell tenni?

Tomkins közösségi elmélete Közösség ott van, ahol a kapcsolatokban az egyének: A lehető legtöbb pozitív érzést élik át A lehető legkevesebb negatív érzést élik meg Szabadon fejezhetik ki érzelmeiket

Szeretnénk, ha gyermekeink iskolánkban megtalálnák azt a közösséget, ahol jól érzik magukat, sikerrel gyarapítják tudásukat, fejlesztik képességeiket!

Köszönöm a figyelmet!