A tudás társadalmi percepciója tudomány a média-környezetben Dr. habil Fábri György PhD ELTE PPK 2011. december 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
Mozgókép és médiaismeret
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
Mire jó az internet? • Kommunikáció a családdal, a barátokkal • Elérhető információ és szórakozás • Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
CSERITI-Adományháló a jótékonyság új dimenziója
GÖDÖLLŐI HELYI ÉLELMISZER TANÁCS: együttműködés a lokális élelmiszertermelés és -fogyasztás elősegítésére augusztus 30. csütörtök Balázs Bálint Környezeti.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
A vállalkozások környezete
A munka világával kapcsolatos tudás
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A konstruktivista pedagógia alapjai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális közszolgálat és a gyerekek és fiatalok nethasználata Hammer Ferenc ELTE Média és Kommunikáció Tanszék
Mire jó az internet? Kommunikáció a családdal, a barátokkal Elérhető információ és szórakozás Tanulási, ismerkedési, és felfedezési lehetőségek lehetőségek.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Térképészet és térinformatika
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Atomenergia kilátások Kovács Pál OECD Nuclear Energy Agency OECD Nuclear Energy Agency.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
Tudományos kommunikáció: a professzionalizmus haszna és korlátai Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban Kührner Éva Informatio Medicata Budapest, október
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

A tudás társadalmi percepciója tudomány a média-környezetben Dr. habil Fábri György PhD ELTE PPK december 9.

a nyugati racionalitás, vagyis a civilizatorikus és társadalomszerveződési modellünk ereje a klasszikus tudás- és tudományeszmény pozíciója a szociális reprezentációban (Durkheim/Popper/Moscovici – posztmodern relativizmus – konzervatív forradalom) a klasszikus tudás- és tudományeszmény pozíciója a szociális reprezentációban (Durkheim/Popper/Moscovici – posztmodern relativizmus – konzervatív forradalom) a tudományos tudás társadalmi kommunikációt determináló hatása A tudomány medializálódva képes betölteni szerepét a szociális reprezentációban

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

Szociális reprezentáció Az egyének közötti érintkezésben keletkező fogalmak A világ jelenségeinek kezeléséhez és kommunikálhatóságában ad eszközt. Kommunikációs platform a hiedelmek és mítoszok helyén A tudás közgondolkodássá transzformálódik Bázisa a tudományos tudás

Közgondolkodás és tudomány “Science was before based on common sense and has made common sense less common; now common sense is science become common.” Serge Moscovici (1984)

A szociális reprezentáció folyamata Klasszikus elmélet: Rögzítés (anchoring) – tárgyiasítás Perszonalizáció – figuráció Kiegészítés: Ahhoz, hogy a tudományos tudás a közgondolkodásban betöltse szerepét, a perszonalizáció és figuráció folyamatában versenyképesnek kell lennie: Medializáció!

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

Új tudás-átadási környezet A tudásértékhez való hagyományos viszony drámaian átalakult A tudás tartalmának értékét megelőzi a megszerzés relevanciájának igazolása! Tudásterjesztés feladata átalakul: inkább kell az elsajátításra magára rávenni a fogyasztót, mint a tudást átadni Versenyképes média-jelentét: a tudás iránti érdeklődés felkeltésének esélye!

Új fejlemény: a digitális médihasználat dominánssá válik Forrás: NHH

Média-konvergencia

Az információszerzés forrásai – USA

Technológia- szkepticizmus térnyerése Atomenergia-ellenes kampányok sikere világszerte A GMO alkotmányos tiltása Magyarországon Erősödő bizalmatlanság az orvostudománnyal szemben

Tudás-élmények a médiában Relativizmus –Tudomány- –Tudás- –Érték- Tudomány- és érték- ellenesség –Újpogány –Áltudományos –Ideológiai-politikai Nyerésre állnak az ‘újmédiában’!

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

Tudományos hírek a televízókban

Tudományos témák a televíziós magazin-műsorokban

RCH

Delta

Magellán (tv2)

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

Az ‘újmédia’ kínálata az érték- tartalom számára: Közvetlen út a közönséghez A hagyományos média- struktúrát ki lehet kerülni! Talákozási pont az értéktartalom és a média- disszidensek számára!

Illúziók nélkül az újmédia használatáról: Költséges Professzionalitást igényel Más megformáltságú tartalom: “micro-content”

Az újmédia világának tartalmi kérdése Hogyan alakul át a tekintély a web2.0 közegében? a tudástermelés forrás nélkül marad, relativizálódik a tekintély a tudás demokratizálódásának bűvöletében

Tartalom I.Miért és hogyan érdekes a közgondolkodás számára a tudomány? II.Az információszerzés forrásai: továbra is a televízió a meghatározó III.Tudástartalom a televíziós médiában: visszaszorulás és egy nagy bukás IV.Az új média: kihívás V.A közmédia esélye: az újmédiában a kereskedelmi versenytársak megelőzése

„+1”: tudomány Internet: virtuális enciklopédia mobil-tartalom digitális tábla – internetes tudástár – rendszerezett ismeretek – kereshet ő tudásbázis – közösségi tartalom- építés – hitelesség – interdiszciplináris együttm ű ködések kommunikációja – prezentációs szolgáltatások nyilvános displayek – bankok, hivatalok, kórházak, közlekedés – háttérvizualitás a mindennapi környezetben – általában hangnélküli megoldások Sugárzás / Értékesítési csatornák televízió – m ű sorfolyamban elhelyezhet ő id ő tartam – dinamikus képi világ – magyar vonatkozású tartalmak – értékelv ű tartalom kézbeadása – „trendi” tudás- közvetítés – mms/ mobilinternet megoldások – interaktív pedagógiai megoldások – oktatás- fejlesztés – reáliák iránti érdekl ő dés felkeltése 5+1 képerny ő

Az újmédia világának kereskedelmi kérdése Hogyan finanszírozható az ingyenes fogyasztás? Ezért: Amíg kiépül a kereskedelmi modell, a közmédia képes lehet előnyt szerezni! Ehhez szabad, professzionális és nyitott szellemű közmédia működés szükséges!

Köszönöm figyelmüket!