Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia."— Előadás másolata:

1 Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia

2 I. Tudás és társadalom kommunikációja - a tudományos kutatás és technológiai fejlesztés társadalmi jelenléte a projekt bemutatása

3 A projektről: Szervező: Tudástársadalom XXI. Kiemelten Közhasznú Alapítvány Időtartam: 2006 január-december Az NKTH Jedlik Ányos program támogatásával A Mindentudás Egyeteme kht és az MTA Kommunikációs Titkárság részvételével 30 MFt támogatással és 30 MFt önrésszel

4 A projekt tartalma Elméleti kutatások –A tudománykommunikáció filozófiai és tudományszociológiai kontextusa –Tudománykép Magyarországon –Médiatendenciák az értékelvű tartalom szempontjából –A Mindentudás Egyeteme hatása és értékelése Gyakorlati hasznosulások –Tudománykommunikációs fejlesztési stratégiák kidolgozása kutatóműhelyeknek –Média-megjelenések tervezése, megvalósítása –A Mindentudás Egyeteme előadásainak fejlesztése –Tudománykommunikációs képzési program elindítása –Tudománykommunikációs tudásbázis kiépítése és hozzáférhetővé tétele (www.tudastars.hu)

5 A projekt eseményei Nyitókonferencia és szeminárium-sorozat (2006 március-május) (Pléh Csaba, Gulyás Balázs, Nyíri Kristóf, Patkós András akadémikusok, Hronszky Imre és Tamás Pál professzorok közreműködésével) Elindult a www.tudastars.hu oldal 2006. áprilisábanwww.tudastars.hu Megjelent „A tudománykommunikáció értelme/értéke” című kötet 2006. májusában Nemzetközi zárókonferencia „Tudománykommunikáció - kívül az elefántcsonttornyon és túl a tudományos újságíráson” címmel 2006. november 26-27-én Megjelennek a projekt zárókötetei angol és magyar nyelven 2006. decemberében

6 II. Empirikus kutatási eredmények Tudománykommunikációs helyzetkép: Magyarország, 2007

7 Medián felmérés 2006. november

8 –tudománykép –tudományos médiahasználat –tudományos újságírás

9

10

11

12 Mindentudás Egyeteme Igen széleskörű ismertség Kategóriájában tartósan magas nézettség Új nézői csoportok elérése (fiatalok, menedzserek) Hagyományos formák kedveltsége Szakmai színvonal, mint legfontosabb jellemző a nézők számára Általános tájékozódásra használják

13

14 A Mindentudás Egyeteme ismertsége

15 15 Szemeszterenkénti átlagos nézettség (AMR 15+)

16 16 Közönségarány (share 15+) havonta

17 III. Elméleti kutatási eredmények és következtetések A tudománykommunikáció dilemmái és megoldásai

18 Tudós szerepek kutató, tudós Kutatás-szervező, tudomány-menedzser tudománykommunikátor

19 Tudós attitűdök Ma már meghatározó a laikusok számára való tudásközvetítés igénye és attitűdje a a magyar tudóstársadalomban. Elfogadottá vált a médiaszempontok fontossága. Egyre több tudós vált professzionális médiaszereplővé. Kívül vagyunk az elefántcsont- tornyon...Kívül vagyunk az elefántcsont- tornyon...

20 Tudományos újságírás Alulpozícionált helyzet a hagyományos médiában Kitörölve a kereskedelmi televíziózásból (vagyis a médiahasználat közegének túlnyomó részéből!) „Science” tematika alacsony reprezentációja a magyar közmédiában Sikertörténet a digitális médiában: –origo.hu tudomány-rovat –www.mta.hu –Mindentudás Egyeteme portál

21 Médiaviszonyok Vizuális kultúra trend-függősége Gyártói érdekek és divathullámok összemosódása Totalizálódó médiapiac Koncentrálódó médiapiac Médiaipar: a verseny-spirál lejtmenetében

22 A tudomány médiastratégiája értékelvűség megtartásának alapfeltétele: saját érték léte konzervatív értéktudat és professzionális médiaeszközök egyszerre érvényesülnek:  meritokrata elvek alapján felépített tartalom  a legnyitottabb médiajelenlét  versenyképes média-technológia  egydimenziós média-mérce meghaladása

23 A tudománykommunikáció szerepeinek újraosztása: tudós kommunikátorok vagy tudományos újságírók?

24 A tudománykommunikáció célravezető stratégiája: tudós kommunikátorok és tudományos újságírók együtt a médiapozíciókért!

25 Mindehhez elengedhetetlen a tudományos média, mint hátország  magyar „Science”  hagyományos tudományos printmédia megerősítése  önálló pozíciók az elektronikus médiában

26 IV. A projekt gyakorlati eredményei és további hasznosulása

27 Médiajelenlét  Akadémiai műhelyek: televíziós magazin- sorozat  Új televíziós műsorok: kreatív dokumentumfilm, tud( á / ó )s-klipek  Új kommunikációs elemek: tudományos blogok, televíziós tudománypolitikai vitaműsorok  Mindentudás Egyeteme fejlesztések: előadás- elemek, feedback-mérés  Élet és Tudomány támogatása

28 Akadémiai kommunikáció  akadémiai kommunikációs stratégia fejlesztése  Magyar Tudomány Ünnepe: fesztiválprogram és kommunikációs bővülés  tudományos kampányok  kommunikációs szolgáltatások kutatóhelyeknek

29 Stratégiai feladatok tudománykommunikációs képzés indítása természettudományos rekrutációs bázis erősítése tanár-képzésben és tanár- továbbképzésben a science-oktatás fejlesztése demonstrációs vonatkozásban

30 Önálló, magyar, tudományos tematikájú televíziós csatorna! Magyar Tudományos Akadémia Mindentudás Egyeteme Pénzügyi befektetők közös kezdeményezése:

31 Köszönöm a figyelmet! Dr. Fábri György PhD kutatásvezető www.fabrigyorgy.hu


Letölteni ppt "Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések