„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP-3.3.3-08/1-2009-0010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
integrációs szaktanácsadó
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /

Pályázat életútja Benyújtás dátuma: Támogatói döntés: Szerződés hatályba lépése: TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

A pályázati adatok Főpályázó: Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda Konzorciumi partnerek: Nyugat-magyarországi Egyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János ÁMK Apáczai Csere János ÁMK Alsónemesapáti Cigány Kisebbségi Önkormányzat Alsónemesapáti Cigány Kisebbségi Önkormányzat TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

A pályázati adatok Időtartama: Elnyert támogatás: Ft. Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda: Ft. Csertán Sándor Általános Iskola és Óvoda: Ft. Nyugat-magyarországi Egyetem: Ft. Nyugat-magyarországi Egyetem: Ft. Apáczai Csere János ÁMK: Ft. Apáczai Csere János ÁMK: Ft. Alsónemesapáti Cigány Kisebbségi Önkormányzat: Ft. Alsónemesapáti Cigány Kisebbségi Önkormányzat: Ft. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

A pályázat céljai A konzorciumi partnerség távlati célja a nyitott kirekesztéstől mentes közoktatási szolgáltatás megteremtése, befogadó intézményi környezet kialakítása, elsősorban a halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak nyújtott oktatási szolgáltatások minőségi javítása, a szociális és gazdasági háttér eltéréseiből adódó esélykülönbségek csökkentése az oktatásban, a továbbtanulási esélyek kiegyenlítése. A konzorciumi partnerség által kialakított „hálózat” eredményeinek elterjesztése a kistérségben és a régióban. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

A pályázat céljai A program közvetlen célja egy olyan referencia intézmény kialakítása, mely hálózati együttműködés keretében elsősorban a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók tanulási, továbbtanulási esélyeinek javítását célozza meg. A program közvetlen célja egy olyan referencia intézmény kialakítása, mely hálózati együttműködés keretében elsősorban a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók tanulási, továbbtanulási esélyeinek javítását célozza meg. Intézményi,kistérségi és regionális szakmai műhelyekben az intézményünk és a partnerintézmények pedagógusai, képviselői olyan modell értékű fejlesztéseket dolgozzanak ki, melyek hozzájárulnak az esélyegyenlőség növeléséhez. Jól bevált, a hátrányok kezelésében, az alapkompetenciák fejlesztésében, és az IPR-ben hatékonyan alkalmazható jó gyakorlatok kifejlesztésével, adaptációjával modellértékű gyakorlóhelyet alakítsunk ki a pedagógusképző intézmények hallgatói számára. A projekt eredményeként szolgáltató intézményként hozzájárulunk az integrált oktatást segítő módszertani kultúra elterjesztéséhez, az integrációs eszközrendszer továbbfejlesztéséhez a társadalmi környezet széleskörű bevonásával. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

Megvalósítandó tevékenységek főbb területei: 1.IPR alapú intézményfejlesztés 2.Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek 3.Szolgáltatói tevékenységek 4.Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek 5.A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

1. IPR alapú intézményfejlesztés Hiányzó IPR elemek bevezetése, adaptációja Hiányzó IPR elemek bevezetése, adaptációja - Projektmódszer - Multikulturális tartalmak - Egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés - Kommunikációs képességeket fejlesztő programok - Tanulási képességeket fejlesztő és motivációt erősítő és fenntartó tevékenységek fenntartó tevékenységek 3 fős IPR, fejlesztő és szolgáltató munkacsoportok működtetése 3 fős IPR, fejlesztő és szolgáltató munkacsoportok működtetése Jó gyakorlat megismerése, adaptációja, disszeminációja Jó gyakorlat megismerése, adaptációja, disszeminációja Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program (Egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés) TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

1. IPR alapú intézményfejlesztés Továbbtanulásra, pályaorientációra felkészítő éves program kidolgozása, működtetése, adaptációja –Apáczai ÁMK Továbbtanulásra, pályaorientációra felkészítő éves program kidolgozása, működtetése, adaptációja –Apáczai ÁMK + Általános iskola-középiskola átmeneteket segítő mentori rendszer kidolgozása, működtetése 3 fős IKCS csoport működtetése - CKÖ 3 fős IKCS csoport működtetése - CKÖ - nyitott iskola modell kidolgozása, működtetése - IPR kerekasztal szervezése - szabadidős programszervező tevékenység integrációs stratégiához kapcsolódó illetve a hátránykompenzációt célzó eszközbeszerzések integrációs stratégiához kapcsolódó illetve a hátránykompenzációt célzó eszközbeszerzések TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

2. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek Felkészülés a pedagógushallgatók fogadására, hospitációkra és konzultációkra, próba - és vizsgatanításokra - NymE Felkészülés a pedagógushallgatók fogadására, hospitációkra és konzultációkra, próba - és vizsgatanításokra - NymE - Éves hospitációs és konzultációs terv kidolgozása - Mentorpedagógusok felkészítése - Integrációs referencia intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljének kidolgozása rendszer fenntartható modelljének kidolgozása IPR fejlesztéshez kapcsolódó szakmai szolgáltatások igénybevétele: tantestületi módszertani képzés IPR fejlesztéshez kapcsolódó szakmai szolgáltatások igénybevétele: tantestületi módszertani képzés HEFOP „A” integrációt támogató programcsomag bevezetése – NymE –multikulturális tartalmak HEFOP „A” integrációt támogató programcsomag bevezetése – NymE –multikulturális tartalmak TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

3. Szolgáltatói tevékenységek Referenciaintézményi találkozók szervezése, azokon való részvétel Referenciaintézményi találkozók szervezése, azokon való részvétel - Söjtör, Dég Kistérségi tematikus szakmai műhely működtetése 6 alkalommal Kistérségi tematikus szakmai műhely működtetése 6 alkalommal - multikulturális tartalmak - NymE - kooperatív tanulásszervezés - egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezés április június október december október december február április február április TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

3. Szolgáltatói tevékenységek Hallgatói hospitációk, konzultációk, egyéni és csoportos gyakorlatok, próba-és vizsgatanítások biztosítása. Hallgatói hospitációk, konzultációk, egyéni és csoportos gyakorlatok, próba-és vizsgatanítások biztosítása. Honlap, online fejlesztési platform kialakítása és működtetése elsősorban a régió intézményei számára. Honlap, online fejlesztési platform kialakítása és működtetése elsősorban a régió intézményei számára. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

4. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP ) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5, a TÁMOP kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel. Együttműködés kialakítása a régióban működő (TÁMOP ) fejlesztési koordinációt végző szervezettel, valamint a régióban az NFT 1. HEFOP 2.1. és 3.1. pályázati programok sikeres megvalósításában referenciával rendelkező, legalább 5, a TÁMOP kiemelt program specifikációja alapján referencia hellyé váló intézménnyel. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

Referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely működtetése 8 alkalommal: Referenciaintézménnyé válást segítő szakmai műhely működtetése 8 alkalommal: Kínálatunk: - kooperatív és differenciált tanulásszervezés - projektmódszertan, - multikulturális tartalmak - etnikai kisebbségi oktatás, nevelés - hatékony együttnevelés, - egyéni fejlesztés - SNI tanulók együttnevelése, - árnyalt értékelés - nem szakrendszerű oktatás - kompetencia alapú oktatás (matematika-logika 1-4., szövegértés-szövegalkotás 1-4., szociális és életviteli komp.1-6.) - tantárgytömbösítés, témahét április május október december október december február március április június TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

5. A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei Az IPR központú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok és a végrehajtási folyamat megjelenítése az intézményi minőségpolitikában és a minőségfejlesztési rendszerben. Az IPR központú működést biztosító vezetési, tervezési feladatok és a végrehajtási folyamat megjelenítése az intézményi minőségpolitikában és a minőségfejlesztési rendszerben. Az IPR alapú önértékelés megjelenítése a teljes Az IPR alapú önértékelés megjelenítése a teljes körű intézményi önértékelés rendjében. TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában

Köszönöm a figyelmüket! Készítette: Fehér Attila TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában