14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan készítsünk el egy COCO-t???
Advertisements

Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Építési beruházás.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Matematika és módszertana
ShelfMan Kézikönyv.
HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet.
Megértési értelmezési folyamatok
Az ötlettől a projekttervig
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Humánerőforrás kezelő.
Designelmélet I A geometrikus formák
A térfogat és az űrtartalom mérése
A négyzet kerülete K = 4· a.
Térgeometria III. Testek ábrázolása, metszése, áthatása
Készítette: Nagyváradi Norbert
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
A virtuális technológia alapjai Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott Matematikai Intézet 4. Előadás Alakmodell fejlesztése Alak építése.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
Vállalati információs rendszerek értékelése numerikus hasonlóság-elemzéssel TDK-dolgozat Készítette: Pető István GTK V. évfolyam november.
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Az ABC modellezés elve A B C m o d e l l K i é r t é k e l é s
Microsoft Excel Diagramok.
Felvételi vázlat készítése
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
CSAVARORSÓS EMELŐ TERVEZÉSE
A kerettantervek fejlesztése
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A piackutatás alapjai E-Learning.
Szerelőelemekkel végzett gyakorlatok
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
RAD Studio XE5: menük felépítése
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
ISMÉTLÉS A LOGOBAN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
3. Technika és életvitel a kerettantervben
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Rajzi kommunikáció és térszemlélet fejlődésének lehetőségei
Alkalmazott egészségügyi informatika
Az építmények válfajai
LEGO Dacta program.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Az állatok tanításának módszertana. Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek)
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
BEVEZETÉS AZ ÉPÜLETSZERKEZETTANBA ELŐADÓ: FARSANG ATTILA TÁRGYFELELŐS
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az ötlettől a projekttervig
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Dow Vegyi Kitettségi Index
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
Objektumorientált fejlesztés – szoftverobjektumok fizikai megjelenése
Testek osztályozása Térfogat mérése
Táblázatkezelés Diagramok.
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A pályázat kiválasztása
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva

Adott: Munkalapok Építődoboz: 36 elem

Síkra épített statikus / formai modell építése Felhasználás: Síkra épített statikus / formai modell építése Műszaki ábrázolást segítő eszköz Doboz felépítése: kocka  oldalhossza: 1egység = 20 mm

Oszlopcsalád Kocka Kis oszlop Közepes oszlop Nagy oszlop 4 e 3 e 2 e

Téglacsalád Fél kocka Kis tégla Közepes tégla Nagy tégla 4 e 3 e ½ e

Hengercsalád Fél henger Kis henger Közepes- Nagy- henger henger 3 e

Tetőcsalád Kis tető Nagy tető Fél tető Lapos tető 1 e 2 e 2 e

Családon kívüli elemek Kúp Híd 2 e 2 e 1 e  = 1 e

Építő-elemismeret módszertani elvei A pedagógus kiveszi a dobozból és megnevezi az elemet, a gyermekkel kiveteti a dobozból A pedagógus kiveszi a dobozból az elemet , a gyermekkel kiveteti és megnevezteti az elemet A pedagógus megnevezi az elemet, a gyermekkel kiveteti a dobozból az elemet A pedagógus elmondja az elem jellemzőit (pl. minden oldala négyzet) a gyermek megnevezi és kiveszi a dobozból az elemet (kocka)

Modellezés módszertani lépései modellfüzet segítségével Valóságos tárgy és modellrajz összehasonlítása, a közös tulajdonságok megállapítása Építés osztott körvonalrajzon (M1:1-es méretarányú rajz) A kiválasztott elemekkel a körvonalrajz kirakása (emlékezet fejlesztése Valóságos tárgy és modellrajz összehasonlítása a közös tulajdonságok megállapítása Építés osztott körvonalrajzon, majd kiválasztott elemek cseréje (Keresd a megfelelőt! Pl. 1 kockának 2 félkocka felel meg.) Valóságos tárgy elemzése, a forma szempontjából lényeges elem kiválasztása. Önálló modellépítés

Modellfüzet 1-2. osztályosoknak

Modellfüzet 3. osztályosoknak