Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: www.tka.huwww.tka.hu „Magyar nyelven Európában” Budapest, 2006. április 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az Európai Unió oktatási, képzési, ifjúsági és sport programja
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
A Tempus Közalapítvány pályázati lehetőségei a közoktatás számára Szegedi Eszter Tudásmenedzsment Csoport
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Mobilitási pályázati lehetőségek a felsőoktatásban tanulók részére Szeged Előadó: Csótiné Hajdú Valéria Tempus Közalapítvány.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
3. Tétel – Az Európai Unió oktatáspolitikája
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.

Háttér Európai felsőoktatás minősége és vonzereje Bologna – folyamat célkitűzései „Egy életen át tartó tanulás” program főbb felsőoktatási céljai  Európai Felsőoktatási Térség megvalósításának támogatása  Felsőoktatás és munkaerőpiac közötti szorosabb kötelékek kialakítása  Mobilitás növelése az európai térségben

Integrált „egy életen át tartó tanulás” Program Comenius Közoktatás Erasmus Felsőoktatás és felsőfokú szakképzés Leonardo da Vinci szakképzés Grundtvig felnőttoktatás Horizontális program 4 elem – Szakmapolitika; Nyelvtanulás; IKT; Valorizáció Jean Monnet program 3 elem – Jean Monnet Akció; Európai Intézmények; Európai Szövetségek

Közös tevékenységek  Európai tudástranszfer  Teljes spektrumú tanulási programok  Programokat összekötő tevékenységek

Erasmus - centralizált  Tantervfejlesztési projektek  Felsőoktatás-ipar projektek  Multilaterális innovációs projektek  Tematikus Hálózatok

Erasmus – decentralizált  Hallgatói mobilitás  Normál mobilitás (3-12)  Speciális hallgatói mobilitás  Hallgatói szakmai gyakorlatok vállalatoknál (3-12)  Oktatói és nem oktatói állomány mobilitása  Rövid távú mobilitás (1-6 hét)  Hosszú távú mobilitás (max. 1 év)  Mobilitás vállalatokhoz és képző intézményekhez (1-6 hét)  Nem oktatói állomány mobilitása (1-6 hét)  Felsőoktatási intézményhez vagy vállalatokhoz  Vállalati szakemberek fogadása a felsőoktatásban

CEEPUS – közép-európai mobilitás A csereprogram célja, hogy lehetővé tegye a részt vevő országok felsőoktatási intézményei (egyetemek, főiskolák) számára vendégtanárok fogadását, diákcseréket, nyelvi- és szakmai kurzusokon, valamint nyári egyetemeken való közös részvételt, ezzel is elősegítve a közép-európai értelmiség szakmai kapcsolatainak erősítését és bővítését.

CEEPUS - akciók  Hálózati pályázatok  Speciális kurzusok  Tematikus pályázatok

Leonardo Da Vinci - szakképzés  a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők - különösen a fiatalok - körében, főként gyakorlati képzés segítségével  a szakmai továbbképzés minőségének fejlesztése, és az élethosszig tartó képzés jegyében mind szélesebb társadalmi rétegek bevonása ezen képzési formákba  a szakmai képzéssel kapcsolatos újítások (innováció) támogatása, különösen a versenyképesség fejlesztése és a vállalkozói kedv bátorítása.

Leonardo 2 - akciók  mobilitási projektek  kísérleti projektek tematikus projektek  nyelvi készségek fejlesztése  nemzetközi hálózatok létrehozása  referenciaanyagok kidolgozása

Tempus III program  A kultúrák közti egyetértésnek, valamint egymáshoz való közeledésének elõsegítése  a felsõoktatási rendszerek fejlesztésének és adaptálásának elõsegítését, ezáltal a felsõoktatással szemben jelentkezõ gazdasági-, kulturális elvárásoknak való hatékonyabb megfelelés  a prioritást élvezõ területeken történõ tantervfejlesztések  a felsõoktatási rendszerek, szervezetek és a menedzsment reformja  az oktatás, képzés területén végrehajtott fejlesztések, melyek a gazdasági reformmal összefüggésben jelentkezõ magasan képzett szakemberek iránti igény kielégítése érdekében válnak szükségessé

Tempus III - akciók  Közös Európai Projekt  Strukturális és Kiegészítõ Tevékenységek  Egyéni Mobilitási Ösztöndíj

Köszönöm a figyelmet! Huri Arnold