Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Projektindító nap Bonyhád november 16.. Projektindító nap Bonyhád november 27.
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése intézményünkben a Somogy Megyei Önkormányzat – TÁMOP /08/2. pályázata keretében Projektindító nap augusztus.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd TÁMOP-3.1.4-08/2-2009- Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd

MEGVALÓSÍTÓK Óvoda: Beutl Istvánné, Wéber Imréné Projektmenedzser: Dr. Karácsonyiné Handl Mária Szakmai vezető iskola: Eck Ferencné Szakmai vezető óvoda: Lódererné Hartman Erzsébet Megvalósító pedagógusok: Iskola: Tomayer Judit, Pula Ildikó, Orlovitsné Handl Edina, Eck Zita, Torma Ferencné Óvoda: Beutl Istvánné, Wéber Imréné

Kompetenciaterületek bevezetése: 1. "Szövegértés-szövegalkotás" kulcskompetencia terület 4. osztály/Orlovitsné Handl Edina 5.osztály/Eck Zita 2."Matematika" kulcskompetencia területen 1.osztály/Pula Ildikó 3. Idegen nyelvi kompetencia –német1.-2. csoport/ 2. és 3. oszt.Tomayer Judit

Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák 7.osztály/Torma Ferencné Óvodai programcsomag bevezetése 1 csoport/ Beutl Istvánné. Wéber Imréné

Új oktatásszervezési eljárások: Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a szakrendszerű oktatásban: "Szövegértés-szövegalkotás" 5.osztály/Eck Zita 2. Moduláris oktatási program tánc és dráma 7.osztály/Torma Ferencné

Iskolai innovációk: 1.Projekt (tanévenként egy, három hetet meghaladó) Reformkor - Március 15. 7.osztály/Torma Ferencné 2. Témahét (tanévenként egy) – a terv kettő a) Mátyás király kora 4.osztály/Orlovitsné Handl Edina b) Német nemzetiségi hagyományok 2.csoport/Tomayer Judit

Óvodai innovációk Projektmódszer: Ősz a természetben- Beutl Istvánné Témahét: Márton napi szokások- Wéber Imréné Saját innováció: Az óvoda helyi sajátosságainak kihasználása a pedagógiai program tükrében - Beutl Istvánné- Wéber Imréné

Intézményi innováció Óvoda-iskola átmenet Tomayer Judit – Pula Ildikó Családbarát iskola - Eck Zita ADAPTÁCIÓ Helyi tanterv/ nevelési terv és pedagógiai program átdolgozása

Laptop programba bevont tanulók/tanárok "Szövegértés-szövegalkotás" 4. Osztály /Orlovitsné Handl Edina 5.osztály/Eck Zita „Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák 7.osztály/Torma Ferencné Igényelt tanári notebookok száma 5 db

Képzések: Szakmai vezetők: 60 ill .30 óra projektmenedzsment/változáskezelés 30 óra + általános módszertani képzés 30 óra Pedagógusok képzése 4*30óra 1. ÁLTALÁNOS MÓDSZERTANI TOVÁBBKÉPZÉS I. (Új oktatásszervezési eljárások az intézményben /30óra Tomayer Judit, Pula Ildikó, Eck Zita, Torma Ferencné, Orlovitsné Handl Edina Képzések:

2. ÁLTALÁNOS MÓDSZERTANI TOVÁBBKÉPZÉS II. /30 óra Kooperatív tanulás - Eck Zita Tanórai differenciálás het.-gén csoportban -Torma Ferencné, Orlovitsné Handl Edina Óvoda-iskola átmenet - Tomayer Judit, Pula Ildikó 3. A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSI PROGRAMOK ALKALMAZÁSÁT TÁMOGATÓ MÓDSZERTANI KÉPZÉS / 30óra

Tomayer Judit Idegen nyelvi kompetencia-Német 1-6. évf. Pula Ildikó - Matematika –logika „A”1-4. évf. Eck Zita - Szövegértés-szövegalkotás „A” 5-8. évf. Torma Ferencné –Szociális, életviteli és körny . Kompetenciaprogram 7-12.évf. Orlovitsné Handl Edina - Szövegértés-szövegalkotás „A” 1-4. évf.

4. IKT OKTATÁSBAN TÖRTÉNŐ ALKALMAZÁST SEGÍTŐ KÉPZÉS / 30 óra Tomayer Judit, Pula Ildikó, Eck Zita,Torma Ferencné, Orlovitsné Handl Edina Egyéb a megvalósításhoz szükséges képzés: SNI tanulók integrálást támogató képzés /60 óra Handl Bernadett, Zovitsné Aba Veronika

Óvodai képzések: 1. ÁLTALÁNOS MÓDSZERTANI TOVÁBBKÉPZÉS I. (Új oktatásszervezési eljárások az intézményben /30óra Beutl Istvánné, Wéber Imréné 2. ÁLTALÁNOS MÓDSZERTANI TOVÁBBKÉPZÉS II. /30 óra Differenciálás het.-gén csoportban - Beutl Istvánné Óvoda-iskola közötti átmenet - Wéber Imréné

3. A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSI PROGRAMOK ALKALMAZÁSÁT TÁMOGATÓ MÓDSZERTANI KÉPZÉS / 30óra Óvodai programcsomag Beutl Istvánné, Wéber Imréné 4. IKT alapozó képzés / 30 óra SNI tanulók integrálást támogató képzés/ 60óra Lódererné Hartman Erzsébet

Jó gyakorlatok átvétele: Iskola a laptop programhoz kapcsolódva: Differenciálás a gyakorlatban *( laptop használattal) Óvoda: Differenciált fejlesztés az óvodában

Kompetencia alapú oktatási programokhoz szükséges taneszközök beszerzésére rendelkezésre álló keret 1 800 000 Ft / 1 800 000 Ft Egyéb taneszközök beszerzésére rendelkezésre álló keret 400 000 Ft / 400 000 Ft Immateriális javak és tárgyi eszközök beszerzésére rendelkezésre álló keret 1 069 000 Ft / 1 408 579 Ft Beszerzések iskola:

Pedagógusok honoráriuma: A pedagógusok fejlesztési és innovációs tevékenységének támogatására felhasznált órák 120 / 120 óra (4*30óra projekt, 2 témahét, moduláris oktatás kidolgozása) Intézményi önálló innovációjához tartozó többletórák 40 / 60 óra (2*20óra) Helyi tanterv és pedagógiai program módosításához tartozó többletórák 60 / 60 óra

Beszerzések óvoda: Kompetencia alapú oktatási programokhoz szükséges taneszközök beszerzésére rendelkezésre álló keret 600 000 Ft / 600 000 Ft Immateriális javak és tárgyi eszközök beszerzésére rendelkezésre álló keret 513 000 Ft / 567 065 Ft Igényelt notebookok száma 2 db

Pedagógusok honoráriuma: A pedagógusok fejlesztési és innovációs tevékenységének támogatására felhasznált órák 30 / 60 óra (2*15 óra projekt, témahét) Intézményi önálló innovációjához tartozó többletórák 20 / 40 óra (1*20óra saját innováció) Helyi tanterv és pedagógiai program módosításához tartozó többletórák 20 / 30 óra

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! turcsanyi.klara@tvnetwork.hu