Kompetensek lettünk? 2007. június 27..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Advertisements

TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében valósul meg.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Baross Gábor Általános Iskola
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Kompetensek lettünk? 2007. június 27.

Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Továbbképzések Eszközök, munkaformák Vélemények Eredmények, feladatok

SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE ISKOLÁNKBAN

Mire is pályáztunk? Továbbképzésekre Eszközökre Programcsomagokra Laptopok, interaktív táblák Programcsomagokra azok bevezetésére adaptálására Tapasztalatok belső és „külső” átadására Fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésére

Továbbképzések „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése 2 db kötelező képzés (2x30 óra) Választható képzés (2x30 óra) Választható 2 db képzés az ún. módszertani képzések közül „kötelező1”= „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” „kötelező2”= A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanulás folyamatában „választható1”= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában

Továbbképzéseink Szövegértés-szövegalkotás 1-4. osztály: 1 fő Matematika 1-4. osztály: 1 fő Matematika 5-8. osztály: 1 fő Idegen nyelvi programcsomagok alkalmazása 1-6. osztály: 1 fő IKT- Humán tantárgyak: 1 fő IKT- Természettudományos tantárgyak: 1 fő Differenciált tanulásszervezés: 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák: 2 fő Változáskezelési tréning: 1 fő Projektmenedzsment ismeretek: 1 fő Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az olvasás, írás és számolás tanításában: 1 fő Szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése: 2 fő Drámapedagógia az iskolában: 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása a pedagógiai munkában: 3 fő Digitális taneszközök használata a matematikai oktatásban: 1 fő Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT): 6 fő Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban: 2 fő

Eszközhasználat Interaktív táblák Laptop-ok Telepített számítógépek ( 3 fix ) Nyomtatók, másolók, scannerek Projektorok PenDrive-ok Digitális fényképező, képnyomtató

Munkaformák V Á L T O Z A T O S S Á G!!! Kooperatív technikák Csoportmunka Páros munka Frontális osztálymunka Egyéni V Á L T O Z A T O S S Á G!!!

Tanulói fogadtatás Kezdeti rácsodálkozás az újra Aztán: itt is lehet nem dolgozni! Beállás a sorba - játékosság - érdekesség - csoporthatás - versenyszellem

Tanári vélemények MAGYAR MATEMATIKA IDEGEN NYELV 5. osztály Jól előkészített alapozó szakasz 1. osztály Sok írás,- olvasásgyakorlat 5. osztály MATEMATIKA Játékos, tevékenykedtető, sokoldalú megközelítés 1. osztály Mélyebb rögzítés, alkalmazható tudás 5. osztály IDEGEN NYELV 5. osztály Motiváció kialakítása és fenntartása Tanulóközpontú eljárások alkalmazása IKT 5. osztály Új megközelítés a tantárgy tanulásában Erősen motivált diákok

Tények, számok 6 pedagógus 4 kompetencia terület 5 tantárgy 2 osztály 50 aktív diák 780 tanítási óra 840 óra továbbképzés

EREDMÉNYEK POZITÍVAN VÁLTOZOTT !! A GYEREKEK A PEDAGÓGUSOK AZ ISKOLA tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése A PEDAGÓGUSOK Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája AZ ISKOLA Hangulata, légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!

Feladataink a következő tanévre Munkaformák helyes aránya, egyensúlya Mentorokkal való további kapcsolattartás Értékelés „átértékelése” Tanfolyamok hasznosítása Belső képzés Felmenő rendszerű bevezetés Kompetenciaterületek bővítése Programterjesztés

Köszönöm a figyelmet!