Kompetensek lettünk? 2007. június 27.
Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Továbbképzések Eszközök, munkaformák Vélemények Eredmények, feladatok
SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE ISKOLÁNKBAN
Mire is pályáztunk? Továbbképzésekre Eszközökre Programcsomagokra Laptopok, interaktív táblák Programcsomagokra azok bevezetésére adaptálására Tapasztalatok belső és „külső” átadására Fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésére
Továbbképzések „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése 2 db kötelező képzés (2x30 óra) Választható képzés (2x30 óra) Választható 2 db képzés az ún. módszertani képzések közül „kötelező1”= „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” „kötelező2”= A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanulás folyamatában „választható1”= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában
Továbbképzéseink Szövegértés-szövegalkotás 1-4. osztály: 1 fő Matematika 1-4. osztály: 1 fő Matematika 5-8. osztály: 1 fő Idegen nyelvi programcsomagok alkalmazása 1-6. osztály: 1 fő IKT- Humán tantárgyak: 1 fő IKT- Természettudományos tantárgyak: 1 fő Differenciált tanulásszervezés: 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák: 2 fő Változáskezelési tréning: 1 fő Projektmenedzsment ismeretek: 1 fő Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az olvasás, írás és számolás tanításában: 1 fő Szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése: 2 fő Drámapedagógia az iskolában: 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása a pedagógiai munkában: 3 fő Digitális taneszközök használata a matematikai oktatásban: 1 fő Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT): 6 fő Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban: 2 fő
Eszközhasználat Interaktív táblák Laptop-ok Telepített számítógépek ( 3 fix ) Nyomtatók, másolók, scannerek Projektorok PenDrive-ok Digitális fényképező, képnyomtató
Munkaformák V Á L T O Z A T O S S Á G!!! Kooperatív technikák Csoportmunka Páros munka Frontális osztálymunka Egyéni V Á L T O Z A T O S S Á G!!!
Tanulói fogadtatás Kezdeti rácsodálkozás az újra Aztán: itt is lehet nem dolgozni! Beállás a sorba - játékosság - érdekesség - csoporthatás - versenyszellem
Tanári vélemények MAGYAR MATEMATIKA IDEGEN NYELV 5. osztály Jól előkészített alapozó szakasz 1. osztály Sok írás,- olvasásgyakorlat 5. osztály MATEMATIKA Játékos, tevékenykedtető, sokoldalú megközelítés 1. osztály Mélyebb rögzítés, alkalmazható tudás 5. osztály IDEGEN NYELV 5. osztály Motiváció kialakítása és fenntartása Tanulóközpontú eljárások alkalmazása IKT 5. osztály Új megközelítés a tantárgy tanulásában Erősen motivált diákok
Tények, számok 6 pedagógus 4 kompetencia terület 5 tantárgy 2 osztály 50 aktív diák 780 tanítási óra 840 óra továbbképzés
EREDMÉNYEK POZITÍVAN VÁLTOZOTT !! A GYEREKEK A PEDAGÓGUSOK AZ ISKOLA tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése A PEDAGÓGUSOK Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája AZ ISKOLA Hangulata, légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!
Feladataink a következő tanévre Munkaformák helyes aránya, egyensúlya Mentorokkal való további kapcsolattartás Értékelés „átértékelése” Tanfolyamok hasznosítása Belső képzés Felmenő rendszerű bevezetés Kompetenciaterületek bővítése Programterjesztés
Köszönöm a figyelmet!