Varázslatos játékok iskolába készülőknek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Matematika és módszertana
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
Zrínyi Ilona Általános Iskola
érzékelés-észlelés, figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás.
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Az óvodáskorú gyermek.
Tanórai keretekbe illeszthető figyelemfejlesztő gyakorlatok
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Korok játéka vagy játékok kora
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Korai tehetségnevelés
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Integráció és inklúzió
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Speciális gyermekvédelem
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Jó játék a mozgás !.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Az óvodás gyermek életkori sajátosságai a matematikai nevelés tükrében
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Szolnoki Tagintézmény
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Előadás másolata:

Varázslatos játékok iskolába készülőknek Készítette: Magyarné Horváth Gizella logopédus

Mesés fejlesztés óvodáskorban a varázslatos iskolakezdéshez Beszéd és környezet Gondolkodás és beszéd A sokoldalú érzékelés, emlékezet, képzelet hozzájárul a gondolkodás, beszéd fejlődéséhez Óvodáskorban a gyermek képzeletének és a beszédkészségének fejlődésében jelentős szerepet játszik a mesék hallgatása

Az óvodáskor, mesehallgatás A gyermek képzeletének fejlődése ebben az életkorban intenzív Logopédiára járó gyermekek A feladatok játékos, mesés kerete Az óvodás gyermekre az önkéntelen figyelem jellemző Az érzelmi motiváltság tartja fent Fenntartásához többszöri újramotiválásra van szükség

A figyelem megnyilvánulásának jellegzetessége Nyitva felejtett száj Merev testhelyzet Tág pupilla Beleélés képessége Az események követése Élményteli tevékenység, a beszédfejlesztés fontos eszköze A pozitív érzelmek hatékonyságnövelők

Nyelvügyesítő gyakorlatok

Nyelvanyó cicája

Legyél te is detektív !Presserné Vér Katalin: Suliváró