Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Mikor beszélünk koraszülésről?
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
A fejlődési folyamatok biológiai és környezeti tényezői
MOZGÁSTERÁPIÁK A KERÜLETBEN
Statisztika Érettségi feladatok
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Az iskolaérettség kérdése
Szervezetfejlesztési Program
Speciális tanulási nehézségek
Egy 20 évvel ezelőtt indult pedagógiai kísérlet eredményességi vizsgálatainak töredéke Visszapillantás az első logopédiai osztály indulására és a rendelkezésre.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Üdvözöljük az előadáson!
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Készítette: Ábelné Pintér Éva
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskoláskor küszöbén
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
BEISKOLÁZÁSI FOLYAMATOK Budapest, február 11. KŐKÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA Tata, Kőkút köz 2.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Kortárs segítővé válás a BME ElmeMater tehetségpontjában Horváth Dániel, Lángné Lázi Márta, Szilágyi Brigitta.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Statisztika Érettségi feladatok
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
3. osztályban.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Statisztika Érettségi feladatok
Előadás másolata:

Mozgásterápia a mindennapi gyakorlatban A módszer rövid ismertetése Gyakorlati kivitelezés Tapasztalatok 2017.04.05.

Kulcsár Mihályné módszerének rövid ismertetése A mozgás és az idegrendszer fejlődésének kapcsolata Delacato terápia (tanulási problémák – idegrendszer éretlensége, alulszervezettsége) magzati reflexek (kiépülés és legátlódás – anyai stressz hatásai) genetikailag kódolt mozgásfázisok (újszülött kortól a kisgyermekkorig) – az idegrendszer megfelelő strukturálódásának záloga Átfogó vizsgálat / felmérés / anamnézis A terápia alapjai egyensúly elemi nagymozgások (mellúszás, kúszás, mászás, járások, szökdelés, fejemelések) dominanciák rendezése térérzékelés finommotorika érzékszervi észlelés (látás, hallás) Hatékonyság Rendszeresség + pontos kivitelezés havonkénti váltás – idegkapcsolatok kiépülése és rögzülése (2 + 2 hét) 2017.04.05.

Gyakorlati kivitelezés Felmérés 8-10 fős csoportokban, augusztus végén Terápia összeállítása mérések eredményeinek felhasználása, havonkénti váltás 8 hónapon át: heti 5x30 perc / osztály = hatékonyság Személyi feltételek (min. 2 pedagógus / osztály) Tanulmányi eredmények változásának nyomon követése felmérésekkel, kontrollcsoporttal összehasonlítva 2017.04.05.

Tapasztalatok Fejlődés az alábbi területeken: mozgás erőnlét egyensúly figyelem, koncentráció finommozgás, rajzolási kedv és minőség egy tanulónál epilepsziára utaló agyi tevékenység megszűnése – orvosi vizsgálattal alátámasztva tanulmányi eredmények – tanítói visszajelzések és felmérések alapján Mozgásmérés: kb. 19%pont növekedés (Feladatlap + mozgásteljesítmény 70% augusztusban, következő májusra ugyanez a mérés 90% körül valósul meg) Olvasás (Meixner-mérőlap): 35 mp időcsökkenés évfolyamszinten a kontrollcsoporthoz mérve; Hibaszám: átlagosan 2 hibával kevesebb a kontrollcsoporttal összehasonlítva Matematika : 100 feladat; 220 mp időcsökkenés a kontrollcsoporthoz képest, valamint 4%ponttal kevesebb hiba (kontrollcsoport teljesítménye 85%-os, a MT-ban résztvevő évfolyamoké közel 90%) Csodamódszer ? 80 – 20% nehézségek, sikertelenségek 2017.04.05.

2017.04.05.

2017.04.05.

2017.04.05.

2017.04.05.

2017.04.05.