Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
Advertisements

A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés helyzete Magyarországon
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója

A Somogy megyei szakképzés helyzetképe Gazdasági és társadalmi elvárások: versenyképesség javítása magasabban képzett munkaerő biztosítása foglalkoztatás bővítése piacképes tudáshoz való hozzáférés megkönnyítése

A megyei szakképzési koncepció rendeltetése Átfogó célkitűzés: a megyei fenntartású szakképzés megújítása innovatív és minőségi szakképzés erősítése hazai és uniós fejlesztési források bevonása gazdasági és munkaerő-piaci igények kielégítése területi és szociális különbségek mérséklése

A megújulás távlati céljai Versenyképes és hosszú távon stabil intézményrendszer: szakképzési erőforrások koncentrálása elméleti és gyakorlati oktatás tartalmi- módszertani fejlesztése munkaerő-piaci változásoknak való hatékonyabb megfelelés szakképzésben résztvevők számának növelése

Fejlesztési elvek Igények által vezérelt fejlesztések elvének érvényesítése Fenntartási költséghatékonyságot erősítő beruházási döntések Európai Uniós források elérése és fogadásuk feltételeinek megteremtése Az egyes fejlesztések egymást erősítő hatásának megalapozása A fejlesztések fenntarthatóságának biztosítása Társadalmi esélyteremtés elősegítése Partnerségi elvek előtérbe állítása

Szakmai-fejlesztési prioritások Szervezeti modernizáció: hatékony szerkezetű TISZK létrehozása Minőségi szakképzés erősítése: hozzáférhető és innovatív oktatás Alkalmazkodó képesség javítása: szakképzés hozzáigazítása a munkaerő- piaci és gazdasági igényekhez Foglalkoztathatóság elősegítése: munkába állás megkönnyítése

A somogyi szakképzés megújításának eszközei Somogyi TISZK megalapítása: szakképző iskolák összekapcsolása egy intézménybe Szakmai megújulás: moduláris képzés; továbbképzések; infrastruktúra-fejlesztés; Szakmastruktúra felülvizsgálata: hiányszakmák beindítása, felsőfokú szakképzés és felnőttoktatás bővítése Esélyteremtés: lemorzsolódás mérséklése; munkavállalói kompetenciák fejlesztése; tanácsadás; felnőttképzés

A megújulás megalapozása intézményi, munkaerő-piaci, fenntartói igények összehangolása – pályázatok tudatos előkészítése tervszerű modernizáció – koncepcióra és fejlesztési tervre alapozott átszervezés és projektek Somogyi TISZK-ben szoros együtt- működés kiépítése – kölcsönös partnerség fejlesztési támogatások megosztása – az intézményrendszer egészében

A fejlesztési források szerepe TÁMOP-TISZK projekt: TISZK szervezeti kiépítése Szakképzési tartalomfejlesztés Tanulói lemorzsolódás csökkentése TIOP-TISZK projekt: a siófoki központi képzőhely kiépítése a TISZK tagintézményeinek felszerelése korszerű eszközökkel Összköltségvetés 85 %-át fordítani a Somogyi TISZK tagintézményeinek infrastrukturális fejlesztésére. Szakképzési hozzájárulás

Az infrastrukturális fejlesztések jellemzői Az OKJ szerinti, a helyi igényeket kielégítő szakképesítések oktatásához szükséges új eszközökre koncentrál. A tervezett építési munkák a korszerű, egészséges és akadálymentes környezet kialakítását szolgálják. A takarékos megoldásokra törekvést jelzi, hogy a meglévő gyakorlóhelyek alkalmassá tételével valósulnak meg a fejlesztések.

Stratégiai partnerség Közvetlen partnerek: kamarák, oktatási hivatal, munkaügyi központ, RFKB Közvetett partnerek: kis- és középvállalkozások, a megye meghatározó foglakoztatói, Kaposvári Egyetem Együttműködés formái: Szakmai Tanácsadó Testület és közvetlen iskolai kapcsolatrendszer Részvétel biztosítása a stratégiai döntések meghozatalában, a szakmastruktúra alakításában

Alkalmazkodás a gazdaság igényeihez Vállalati továbbképzési tevékenység: a foglalkoztatók belső képzéseiket megvalósíthatják a Somogyi TISZK-ben Vállalati kapcsolatrendszer erősítése: fejlesztési támogatások Vállalati szaktanfolyamok: kompetenciakurzusok megszervezése Felnőttképzési programok: modulok oktatásának megszervezése a munkaerő-piaci igényei alapján

Köszönöm a figyelmet!