Kulcsár Gábor VÁTI Stratégiai Tervezési Igazgatóság ELTE TTK geográfus szak 2008. Április 4. Területi programozás és monitoring 6. Program szintű monitoring.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Szervezetfejlesztési Program
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Monitoring, értékelés, ellenőrzés. 2 Áttekintés A monitoring, az értékelés és az ellenőrzés alapjai A Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
1 Béres Attila, osztályvezető, Elemzési és Kontrolling Osztály, Koordinációs IH, NFÜ Budapest, május 6. A monitoring és az értékelés kapcsolata.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Az ÚMVP intézményrendszere
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Projektértékelés, projektmonitoring
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Monitoring, értékelés, ellenőrzés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Az INTERREG III programok Magyarországon. Phare CBC Programok Magyarországon prog. AUSTRIA 62 MEUR Au-Slovenia 3 MEUR Au-Slovakia.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
A monitoring rendszer folyamatai és felépítése
Kulcsár Gábor VÁTI Stratégiai Tervezési Igazgatóság ELTE TTK geográfus szak Február 29. Területi programozás és monitoring Szabályozás.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
Monitoring – Ellenőrzés - Értékelés
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Regionális operatív programok ma és holnap Lunk Tamás ügyvezető Vitál Pro Kft.
Az ESZA Kht. monitoring tevékenysége Rettegi Zsolt vezető monitor.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

Kulcsár Gábor VÁTI Stratégiai Tervezési Igazgatóság ELTE TTK geográfus szak Április 4. Területi programozás és monitoring 6. Program szintű monitoring és értékelés

A PROGRAMCIKLUS-ELMÉLET

A beavatkozás logikája : INPUT OUTPUT EREDMÉNY HATÁS ELLENŐRZÉS MONITORING ÉRTÉKELÉS

Programok monitoringja

Monitoring fogalma Folyamatos adatgyűjtés a fejlesztésről A pénzügyi és fizikai megvalósítás nyomon követése A szélesebb értelemben vett programozási folyamat része A monitoring létjogosultsága: 1. A management információigénye 2. A támogatás nyújtója - már a megvalósítás során tájékozódik - szükség esetén be tud avatkozni - a program hozzájárulása a céljaihoz - támogatás és a fizikai teljesítés aránya - hatékonyabb felhasználás esélye nő

A monitoring jellemzői Hatékony eszköz a döntéshozók kezében! Folyamat és nem egyszeri tevékenység Konkrét jól meghatározott célja van Adatokat és információkat gyűjt a megvalósításról Az elért eredményeket a kitűzött célokhoz hasonlítja Felhívja a figyelmet a céloktól való eltérésre Lehetővé teszi a vezetők számára a beavatkozást

A program monitoring haszna A végrehajtott fejlesztés összhangban van a célokkal A program az ütemtervnek megfelelően valósul meg és hozzájárul a kitűzött célok eléréséhez EU és a hazai források védelme, hatékony használata Azonosítani bármely jelentésre kötelezett változást a programban Lehetővé váljon a végső fizetési kérelem korrekt benyújtása A közvetítő szervezet teljesíthesse a Bizottság vagy a tagállam külső audit követelményeit A program monitoring célja

A program monitoring indokai Időben változhat a program értelme! A változásokat be kell jelenteni EU-követelmény Teljesítések igazolása Segíti a szervezetek és partnerek közötti kapcsolattartást (pl. alszerződők) Megfelelő gyakorlás a menedzsmentnek

PROGRAMVÉGREHAJTÁS SZEREPLŐI 1. Irányító Hatóság - általában minisztériumi szervezet 2. Kifizető Hatóság - Magyar Államkincstár 3. Közreműködő szervezet - pl. VÁTI, Foglalkoztatási Hivatal 4. Végső kedvezményezett 5. Monitoring Bizottság 6. Audit hatóság 7. Szerződéskötő hatóság 8. EU Bizottság

A programvégrehajtás intézményrendszere EU Bizottság Irányító Hatóság (audit és szerződéskötő) Közreműködő szervezet Végső kedvezményezett Kifizető Hatóság projekt információ kifizetés Monitoring Bizottság információ

A PROGRAM VÉGREHAJTÁS SZAKASZAI 1. Projektgenerálás 2. Projektek befogadása 3. Projektek elbírálása 4. Projektek megvalósítása 5. Projektek monitoringja és értékelése A program projekteken keresztül valósul meg!

Program monitoring folyamata Irányító hatóság Közvetítő szervezet Monitoring Bizottság Donorok Ellenőrzés Kifizető hatóság Info rend. Titkárság Pénzigény Audit Jelentés Adat

Monitoring információ: Képet ad a tevékenység megvalósításáról Aktuális teljesítményt a célokhoz hasonlít Időben jelzi a problémákat Lehetővé teszi az erőforrás optimalizálást Jellemzői: - aktuális - releváns - megbízható

Információ típusok (példák) 1. Projekt adatok - célok és a szükségesség leírása - résztvevők, események, jelentések - menetrend és feladatmegosztás 2. Kedvezményezettek adatai - pl. mennyi képzésben részesültek, mikor és hol - jogosultság a projektben való részvételre 3. Pénzügyi adatok - kifizetések menetrendje - költségkalkulációk

Pénzügyi monitoring és követelményei elősegíti a források hatékony elköltését egzakt módon egyszerűen követhető monitoring rendszer nélkül is végezhető Követelményei: átláthatók legyenek a folyamatok értékeléshez adjon adatot ellenőrzéshez adjon adatot

Indikátorok forrásai 1. Kontextus indikátorok - statisztika 2. Program és projekt indikátorok - output: projektgazdák - eredmény: projektgazdák - hatás: projekt értékelések

Indikátorok típusai Mennyiségi indikátorok: - numerikus formátum - összehasonlíthatók egyszerűen - nem teljesen írja le a valóságot Minőségi indikátorok: - soft tényezőkkel (pl. bizalom) függ össze - interjúkkal, megfigyelésekkel gyűjthető - képzettség kell az interpretációhoz - nehezebb a számszerűsítése

Jogszabályi háttér - monitoring 54. Cikk – Irányító Hatóság feladatai 63. Cikk – Monitoring Bizottságok 67. Cikk – éves és záró beszámolók 124/2003 (VIII.15) kormányrendelet - Fogalmak - Phare monitoring szervezetek és feladatok - Strukturális Alapok monitoring szervezetek, feladatok - Információs rendszerrel szembeni követelmények

Monitoring rendszer alapjai Meg kell határozni: - a monitoring minden elemére vonatkozó módszertant - a bizonyításra kerülő körülményeket (az adatgyűjtés értelme) - a gyűjtendő kérdések körét (amire a monitoring irányul)

Hogyan mérik a teljesítményt és a hatást? Milyen indikátorokat használnak? Milyen forrásból gyűjtik össze az indikátorokhoz szükséges adatokat? Hogyan használják fel az adatokat a projekt hatékonyságának növeléséhez? Monitoring rendszer kérdései:

Monitoring rendszer kiépítése 1.Monitoring Bizottság felállítása – SzMSz, tagok 2.Monitoring munkamegosztás – IH-KSz-projektgazda 3.Adatgyűjtés és adatáramlás rendje 4.Jelentéstétel rendje és tartalma Monitoring szintje Jelentés típusagyakoriságfelelősjóváhagyja PROJEKTElőrehaladási és zárójelentés negyedéventeprojektgazdaKözreműködő szervezet INTÉZKEDÉS/ PRIORITÁS Pénzügyi, megvalósítási és lebonyolítási jelentés negyedéventeKözreműködő szervezet Irányító Hatóság PROGRAMu.a.negyedéventeIrányító hatóság Monitoring Bizottság

Monitoring és információs rendszer Az inputok strukturáltak és formalizáltak Eljárásokat alkalmaznak a válaszok során Outputok adnak választ a kérdésekre Az információs rendszer adatokat biztosít az értékelések számára: A pénzügyi adatok az ellenőrzéseket segítik. A nem-pénzügyi adatok bizonyítják a munkát és a jogosultságot!

A jó monitoring rendszer: Kialakításra kerül a tervezési szakaszban Biztosítja a rendszeres információk gyűjtést Döntés-megalapozó formára hozza az infót Biztosítja az információt a donorok felé A jó monitoring rendszer meghatározza: Az inputokat (pénz, humán, fizikai infrastruktúra) A projekt megvalósítóit és időbeni ütemezését Outputokat, a közvetlen eredményeket A kapcsolódó jelentési kötelezettségeket

Köszönöm a figyelmet!